Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2021

Visst borde vissa kalendrar bli på rea efter typ halva december? Eller är det bara önsketänkande från min sida bara för att detta var en väldigt trevlig tanke...

Aja, jag har Haupts lakritskalender (som ska levereras till veckan), och köpte till slut Lykos Skinderella som ligger hemma och väntar på att bli öppnad. Synd att den var dyrare än den jag köpte förra året (tror den kostade runt 500). Var dock väldigt nöjd med den så hoppas att årets blir lika bra. Jag längtar faktiskt till december nu!
En kan ju hoppas! :D
 
Idag hämtade jag ut min kalender. Hade fått för mig att det var marshmallows men det var ju vingummi. Så nu vill jag köpa en med marshmallows också. :crazy:

Men mest vill jag öppna första luckan. Funderar på om jag kanske ska ha kalendern i november istället för att peppa mig att kliva upp ur sängen på morgonen…
En marshmallowskalender låter ju alldeles alldeles underbart! Så om du skulle behöva stöttning för att investera i en sådan är jag på din sida!

Håller med om peppningen för att kliva upp på morgonen, det funkade väldigt bra på mig förra året. Man kanske borde ha en extra varje dag som bara får öppnas i sängen före ett visst klockslag på kvällen (typ 22.30) bara för att gå och lägga sig i tid varje dag också...😅
 
Nej, vad skulle det vara i den? :)
Såg nyss ett inlägg på deras insta. Dock ingen info om innehåll eller pris. Men jag blir nyfiken på hur mycket som får plats. Känns som typ gummisnoddar, godis, ridstrumpor och reflexer. Dvs sånt som är relativt litet att förpacka och ganska "One size fits all". Men får erkänna att jag skulle vilja köpa en bara för att jag blev nyfiken. Men det beror helt klart på vad den ligger i pris om jag ens vill överväga det. Hoppas någon (kanske här, eller nån på insta) skaffar den så det går att tjuvkika inför nästa år, det är ju det mest ekonomiska alternativet för mig hehe.
 
Visst borde vissa kalendrar bli på rea efter typ halva december? Eller är det bara önsketänkande från min sida bara för att detta var en väldigt trevlig tanke...

Aja, jag har Haupts lakritskalender (som ska levereras till veckan), och köpte till slut Lykos Skinderella som ligger hemma och väntar på att bli öppnad. Synd att den var dyrare än den jag köpte förra året (tror den kostade runt 500). Var dock väldigt nöjd med den så hoppas att årets blir lika bra. Jag längtar faktiskt till december nu!

Nu vet jag inte hur det är med dessa stora häftiga men beställer med smink och så, men jag tycker jag brukar se kalendrar reas ut redan några dagar in i december i affärerna. Inte bara 10-kronors chokladkalendrarna, utan även lite dyrare leksakskalendrar och sådant som ändå finns på typ ICA, så jag antar att det skulle kunna vara samma med andra!
 
Nu vet jag inte hur det är med dessa stora häftiga men beställer med smink och så, men jag tycker jag brukar se kalendrar reas ut redan några dagar in i december i affärerna. Inte bara 10-kronors chokladkalendrarna, utan även lite dyrare leksakskalendrar och sådant som ändå finns på typ ICA, så jag antar att det skulle kunna vara samma med andra!
Så är det ju. De flesta stora med smink och hudvård görs dock i så begränsad upplaga att det sällan finns någon kvar i mitten på december eller ens i mitten på november, så är det någon sån man verkligen vill ha så skulle inte jag våga vänta.
 
Så är det ju. De flesta stora med smink och hudvård görs dock i så begränsad upplaga att det sällan finns någon kvar i mitten på december eller ens i mitten på november, så är det någon sån man verkligen vill ha så skulle inte jag våga vänta.

Nej är man inställd på någon särskild är det nog dumt! Tänker mer om man vill ha en till januari också, så kan det vara värt att kika runt då och kanske hitta någon ytterligare om man har tur!
 
Nu har jag äntligen fått tummen ur och börjat göra iordning mina fröpåsar som ska skickas in senast 1 november.

Jag är nummer 6. Hittills har jag gjort 14 påsar. 6 med mullbärsfrö och resten med trädgårdsmålla. Idag ska jag göra några med gode henriks målla och de sista blir nog med koriander.

Sedan skickar jag in mina påsar och får tillbaka 24 olika. Hurra!
 
En marshmallowskalender låter ju alldeles alldeles underbart! Så om du skulle behöva stöttning för att investera i en sådan är jag på din sida!

Håller med om peppningen för att kliva upp på morgonen, det funkade väldigt bra på mig förra året. Man kanske borde ha en extra varje dag som bara får öppnas i sängen före ett visst klockslag på kvällen (typ 22.30) bara för att gå och lägga sig i tid varje dag också...😅

Äh va fasiken. Jag beställer en. :nailbiting: Tur jag är singel så jag inte behöver förklara dessa vansinniga inköp för någon annan.
 
Äh va fasiken. Jag beställer en. :nailbiting: Tur jag är singel så jag inte behöver förklara dessa vansinniga inköp för någon annan.

Nu fick jag beslutsångest. 4 kr från fri frakt, så jag tänkte köpa en till kalender. Men nagellack eller te? Gillar ju egentligen inte svart te och jag har precis rensat ut alla nagellack (men saknar lite att pyssla med det). Ska tänka lite under dagen, men det slutar kanske med att jag får bita i det sura äpplet och ta frakt (typiskt att kalendern inte fanns i lager när jag köpte den andra).
 
Såg nu priset på Svensk ridsports kalender, kommer icket att köpa. Väldigt dyr enligt mig, och inte ens värd det dubbla. Förstår att det säkert är fina grejer i, och bra märken. Men jämfört med många andra kalendrar som är värda minst det dubbla känns det verkligen inte rimligt att köpa.
Pris: 2499:- (Produktvärde: 3600:-)

(Kan villigt erkänna att jag gissat på att den skulle gå på under 1000).

Marshmallowskalender ska dock googlas nu på en gång...
 
Nu fick jag beslutsångest. 4 kr från fri frakt, så jag tänkte köpa en till kalender. Men nagellack eller te? Gillar ju egentligen inte svart te och jag har precis rensat ut alla nagellack (men saknar lite att pyssla med det). Ska tänka lite under dagen, men det slutar kanske med att jag får bita i det sura äpplet och ta frakt (typiskt att kalendern inte fanns i lager när jag köpte den andra).

Du har inte någon du kan ge bort de te du inte dricker åt? Eller spara till gäster?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 338
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
717
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 100
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 270
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp