Bukefalos 28 år!

Adventskalendertråden 2021

Jag tycker att det skulle vara roligt att göra en adventskalender för någon kompis, men vill inte välja ut en kompis och orkar inte fixa mer än en. Kanske skulle jag kunna fixa en kalender där jag gör något för en viss vän varje dag.

Det skulle också vara roligt att skriva en adventskalender åt barnen på jobbet och ha med olika utmaningar de ska ta sig an för att hjälpa till med det som sker i berättelsen.

Någon lakrits- eller chokladkalender vill jag nog med ha.
 
Idag hämtade jag ut min kalender. Hade fått för mig att det var marshmallows men det var ju vingummi. Så nu vill jag köpa en med marshmallows också. :crazy:

Men mest vill jag öppna första luckan. Funderar på om jag kanske ska ha kalendern i november istället för att peppa mig att kliva upp ur sängen på morgonen…
 
Jag har nog landat i att det blir en adventshelgskalender åt min mamma. Första paketet är inköpt och det blev 2 pocket och en inbunden bok på second hand. Tänkte avsluta med ett presentkort på ett köpcentrum här i stan, typ 500kr. Nu ska jag luska reda på de två sista paketen!
 
Jag är inte emot idéen. ;)

Börjar faktiskt fundera på om det finns nån kalender med olika flytande tvål för dush, gärna små typ 10-30 ml men med många lukter så man kan prova sig fram till favoriterna…
Det letade jag efter förra året, men hittade ingen med enbart duschtvål/duschskum och liknande.
 
Jag är inte emot idéen. ;)

Börjar faktiskt fundera på om det finns nån kalender med olika flytande tvål för dush, gärna små typ 10-30 ml men med många lukter så man kan prova sig fram till favoriterna…
Bubble T tänker jag på. Men vet inte om det är mest badbomber?
 
Någon som har erfarenhet av Novellix kalender? Det är noveller i miniformat.
Jag har haft den 2018 och 2019 och har köpt årets också. För mig passar den perfekt - det är mysigt att få en liten text om dagen. Allt är inte bäst, eller ens min smak. Allt är inte nytt (en del är gammalt) men det är kul att få en blandning.
 
Jag har haft den 2018 och 2019 och har köpt årets också. För mig passar den perfekt - det är mysigt att få en liten text om dagen. Allt är inte bäst, eller ens min smak. Allt är inte nytt (en del är gammalt) men det är kul att få en blandning.
Jag är sugen på köpa den 😍
 
Man kanske skulle köpa en för varje månad 😅
Visst borde vissa kalendrar bli på rea efter typ halva december? Eller är det bara önsketänkande från min sida bara för att detta var en väldigt trevlig tanke...

Aja, jag har Haupts lakritskalender (som ska levereras till veckan), och köpte till slut Lykos Skinderella som ligger hemma och väntar på att bli öppnad. Synd att den var dyrare än den jag köpte förra året (tror den kostade runt 500). Var dock väldigt nöjd med den så hoppas att årets blir lika bra. Jag längtar faktiskt till december nu!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 261
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 063
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp