Adventskalendertråden 2021

Jag skäms.
Jag glömde att beställa en lakritskalender från Lakritsfabriken.
Ikväll kom sambon med en överraskning. En kalender, sänd med expressleverans :love:
Och vad har jag köpt till honom?

Joooo....med choklad i (han älskar choklad)
20211126_211931.jpg
 
Jag har plötsligt jättemånga kalendrar? :confused: Jag köpte ju en från penstore till mig själv men sen har det ramlat in kalendrar från andra håll, story of my life att nära köper saker till mig för att göra mig glad när jag mår dåligt, istället för att typ prata :laugh:

Så jag har nu min kalender från penstore, Bonniers stora adventskalender, en kalender med handgjorda praliner, en Smartieskalender, en lindtkalender och en jättefin chokladkalender från NK 😅 Jag tror att penstore och Bonnier blir varje-dag kalendrar tillsammans med pralinerna, och så spar jag all övrig choklad till advent :love:
 
En hårmask 😃

Överlag så himla bra mix i kalendern. Det finns schampo, läppbalsam, bodylotion, nagellack, ansiktsmasker, kajal, hårbehandlingar, ansiktsrengöring, parfymer, dag/nattkräm och shower gels. Massor med bra saker!

Jag tittade på L'occitanes lilla kalender (nästan samma prisklass) och den kändes ju sjukt onödig med typ 6 handkrämer.

Jag är supernöjd med Yves Rochers-kalendern so far och det känns riktigt tråkigt att det bara är två luckor kvar nu 😂

IMG_20211127_100849.jpg
 
Du har inte funderat på att öppna en hel kalender varannan dag istället för att försöka öppna en lucka i 13 kalendrar dagligen?

Nåja, det hela får ju min delikatesskalender att verka som en riktigt vettigt beslut. :laugh::laugh:
Helt klart ett förslag att överväga 😁 fattar ni hur många inlägg ni tvingas se från mig framöver? 🙈

Alltså jag är sjukt taggad på att se dig öppna den kalendern. Räknar nog ner lika mycket till den som till mina egna 😂
 
Efter lerig hundpromenad där det dessutom började regna (skulle ju inte börja förrän efter lunch) blev det varm choklad till skidskyttet. Men efter denna kommer det öppnas på rätt dag.
Dagens smak var Luxury White Hot Chocolate. Lite för söt för min del, smakade som en varm vaniljmilkshake. Men självklart var det inga problem att dricka upp.
 
Efter lerig hundpromenad där det dessutom började regna (skulle ju inte börja förrän efter lunch) blev det varm choklad till skidskyttet. Men efter denna kommer det öppnas på rätt dag.
Dagens smak var Luxury White Hot Chocolate. Lite för söt för min del, smakade som en varm vaniljmilkshake. Men självklart var det inga problem att dricka upp.
Kul med en varm chokladkalender! Vilken kalender är detta? :)
 
Efter lerig hundpromenad där det dessutom började regna (skulle ju inte börja förrän efter lunch) blev det varm choklad till skidskyttet. Men efter denna kommer det öppnas på rätt dag.
Dagens smak var Luxury White Hot Chocolate. Lite för söt för min del, smakade som en varm vaniljmilkshake. Men självklart var det inga problem att dricka upp.

Gaaah! Låter som den perfekta smaken för mig. Kanske borde jag köpa den där kalendern ändå…
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 098
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 912
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp