AdventskalendertrÄden 2021

Vem vill vinna en heldag med Caia Cosmetics? đŸ„łđŸ˜‚

E1615E54-F09E-4903-BE41-C9DC7C8514F1.png
 
344105FC-6818-4A68-AC8A-0B0475286E9D.jpeg


KörsbĂ€rsmĂŒsli frĂ„n MyMĂŒsli
Varm choklad med ingefÀra (:nailbiting:) frÄn Chokladhuset
Svart te med kanel, kanel, ingefÀra, Àpple och vanilj frÄn English Tea Shop
Karameller med salmiak/eukalyptus och lakrits. Inget godis slÀngs! :p Men ja, fick lÀtt kvÀljningar innan jag kommit igenom lakritspulvret. Helt ok om man gillar lakrits/salmiak.
VildbÀrstryffel och cognactryffel frÄn Lauenstein
Fineliner penna frÄn Penstore

Kan recensera mina kalendrar med.
Xocolatl’s Moodpills tyckte jag var riktigt god och helt klart vĂ€rd sitt pris. God choklad, gott innehĂ„ll. Dock lite trĂ„kigt att det bara var 12 unika praliner av 24. Kan absolut tĂ€nka mig att köpa igen.

English Tea Shop. Jag Ă€r ingen stor tedrickare och dricker lĂ„ngt ifrĂ„n varje dag, sĂ„ har en del oöppnade frĂ„n tidigare dagar. Men överlag Ă€r jag nöjd med kalendern. Det har varit goda tĂ©er av de jag testat. DĂ€remot inget hittills jag kĂ€nt ”wow” för.

Lauenstein. Jag köpte tvÄ av detta mÀrket, en vinterkub och en bok sas. Den förstnÀmnda tycker jag mer om. Upplever att chokladen Àr godare och innehÄllet likasÄ. DÀremot har bÄda för hög smak av alkohol för att passa mig.

Karamelleriet. Är positivt överraskad. Goda karameller i nĂ€stan alla luckor. Det Ă€r bara lakritsen jag inte gillat, och det har sĂ€kert varit 4 omgĂ„ngar lakrits hittills. Jag hoppas att det inte blir mer faktiskt.

Penstore - Är nöjd med utbudet av pennor. Vissa anvĂ€nds redan, andra blir ett trevligt tillskott. Kan absolut tĂ€nka mig att köpa denna nĂ€sta Ă„r igen.

MyMĂŒsli. Jag Ă€r Ă€ven nöjd med MyMĂŒsli. Varierande smaker och innehĂ„ll. Tycker den Ă€r vĂ€rd sitt pris. DĂ€remot vet jag inte om jag kommer köpa den igen, Ă€r mer en fantast av granola Ă€n just mĂŒsli.

Chokladhusets varma choklad. Det har varit lite blandat, men det kĂ€nns rĂ€tt oundvikligt. Jag har klart föredragit att dricka all ”vanlig” choklad med olika %, inget vitt, rosa, eller smaksatt. Men det Ă€r bra att de har lite olika Ă€ndĂ„ tycker jag. Jag tror inte jag kommer köra pĂ„ Chokladhusets kalender nĂ€sta Ă„r, men kanske en annan med varm choklad.

Tror det var alla? :p
 
Nu Àr jag ledsen... TÀnkte bestÀlla YSL:s kalender ÀndÄ, men medan jag krÄnglade med att bli medlem pÄ Kicks (och fÄ ytterligare 20 % rabatt, som i slutÀndan ÀndÄ inte gick att anvÀnda till kalendern) sÄ hann kalendern ta slut.

Men förvirrande nog kan jag fortfarande betala för den (?) nÀr jag gÄr till kassan och den stÄr som "tillfÀlligt slut". Törs jag genomföra köpet ÀndÄ?

Edit: NÀ, det gick inte. BlÀ vad less jag blir nu. :(

Den finns pÄ magasin.se till 40% rabatt om man blir medlem.
 
MyMĂŒsli. Jag Ă€r Ă€ven nöjd med MyMĂŒsli. Varierande smaker och innehĂ„ll. Tycker den Ă€r vĂ€rd sitt pris. DĂ€remot vet jag inte om jag kommer köpa den igen, Ă€r mer en fantast av granola Ă€n just mĂŒsli.
Jag tycker ocksÄ att MyMuesli Àr fantastiskt vacker och vÀlgjord - och i vissa luckor fÄr man STORA saker - typ termosar och jÀtteburkar med flingor! Men - visst Àr detta just granola, inte myssli?!? SjÀlv tÀnker jag tvÀrtom - jag vill ha myssli, INTE klumpig granola som i de hÀr (för övrigt jÀttefina) burkarna. TÀnker vi olika kring vad som Àr myssli och vad som Àr granola? (FörlÄt, men jag hiittar inte u:et med prickar över pÄ min keyboard sÄ det blir myssli...)
 
Jag tycker ocksÄ att MyMuesli Àr fantastiskt vacker och vÀlgjord - och i vissa luckor fÄr man STORA saker - typ termosar och jÀtteburkar med flingor! Men - visst Àr detta just granola, inte myssli?!? SjÀlv tÀnker jag tvÀrtom - jag vill ha myssli, INTE klumpig granola som i de hÀr (för övrigt jÀttefina) burkarna. TÀnker vi olika kring vad som Àr myssli och vad som Àr granola? (FörlÄt, men jag hiittar inte u:et med prickar över pÄ min keyboard sÄ det blir myssli...)
SjĂ€lv skiter jag fullkomligt i om det Ă€r mĂŒsli eller granola. Jag menar, ett företag som slĂ€nger in smaker som cheesecake, choklad och saltkola i nĂ„got man normalt sett Ă€ter till frukost hamnar omedelbart pĂ„ min topplista oavsett :laugh:
 
Jag tycker ocksÄ att MyMuesli Àr fantastiskt vacker och vÀlgjord - och i vissa luckor fÄr man STORA saker - typ termosar och jÀtteburkar med flingor! Men - visst Àr detta just granola, inte myssli?!? SjÀlv tÀnker jag tvÀrtom - jag vill ha myssli, INTE klumpig granola som i de hÀr (för övrigt jÀttefina) burkarna. TÀnker vi olika kring vad som Àr myssli och vad som Àr granola? (FörlÄt, men jag hiittar inte u:et med prickar över pÄ min keyboard sÄ det blir myssli...)
Vi tĂ€nker nog annorlunda i sĂ„ fall. Jag tror det har varit nĂ„gon granola frĂ„n min MyMĂŒsli, men överlag mĂŒsli. Havregryn har i mitt tycke inte i en granola att göra i alla fall. Men, det lĂ„ter inte som att vi har samma kalender om du i vissa luckor fĂ„r större grejer Ă€n i andra? Jag köpte den billigare varianten med enbart mĂŒsli och fĂ„r alltid samma storlek pĂ„ burkarna.
 
Jag tycker ocksÄ att MyMuesli Àr fantastiskt vacker och vÀlgjord - och i vissa luckor fÄr man STORA saker - typ termosar och jÀtteburkar med flingor! Men - visst Àr detta just granola, inte myssli?!? SjÀlv tÀnker jag tvÀrtom - jag vill ha myssli, INTE klumpig granola som i de hÀr (för övrigt jÀttefina) burkarna. TÀnker vi olika kring vad som Àr myssli och vad som Àr granola? (FörlÄt, men jag hiittar inte u:et med prickar över pÄ min keyboard sÄ det blir myssli...)
De har ju bĂ„de mĂŒsli och granola pĂ„ din hemsida. Nu har jag ingen kalender i Ă„r men jag vill minnas att det fanns bĂ„de och i min kalender förra Ă„ret (premium).
 
SjĂ€lv skiter jag fullkomligt i om det Ă€r mĂŒsli eller granola. Jag menar, ett företag som slĂ€nger in smaker som cheesecake, choklad och saltkola i nĂ„got man normalt sett Ă€ter till frukost hamnar omedelbart pĂ„ min topplista oavsett :laugh:
Jag mixar en egen gröt pĂ„ deras sida, utöver den jag bestĂ€ller massor av, och det Ă€r rena chokladdrömmen. Toppen de dagar dĂ„ kroppen skriker efter choklad 😁
 
De har ju bĂ„de mĂŒsli och granola pĂ„ din hemsida. Nu har jag ingen kalender i Ă„r men jag vill minnas att det fanns bĂ„de och i min kalender förra Ă„ret (premium).
Jag har ju deras premium i Ă„r och det Ă€r bĂ„de mĂŒsli och granola i. Och gröt och te och choco bars. Men inga saker som inte gĂ„r att Ă€ta som det Ă€r i den som bara har mĂŒsli?
 

Liknande trÄdar

HÀstmÀnniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, sÄ det fÄr bli övrigt. LÄng historia kort: MÄnga hÀndelser de senaste Ären har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 088
Senast: Karminnie
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlĂ€gg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkĂ€nslig personlighet – sĂ„ började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
A
Ridning Jag behöver hjÀlp och önskar tips, rÄd och tankar frÄn alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlÀgg Àr lÄngt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 904
Senast: Anonym
·
HÀstmÀnniskan Ville nog mest skriva av mig, men ocksÄ fÄ lite rÄd/tips. Ska vÀl börja "frÄn början" antar jag. Började rida pÄ ridskola nÀr jag...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Buck
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp