Adventskalendertråden 2021

Skönhet
BodyShops Lilla X
BodyShops Mellan X
Bodyshops Mega X
Kicks Smink X
Kicks Hudvård X X
Skincity X X
GlowID X X
Hudoteket
Yves Rocher X X X X X X X
Zalando X
Nordic Feel Första X X
Nordic Feel Mixed X
Nordic Feel Make Up Guru X
Nordic Feel Skin Care Junkie
MAC X
Sniph X
Look Fantastic X
Lyko Skinderella X X X X
Lyko 24K X
Essie X X X
Lumene X
Rituals lilla X
Rituals stora X
Clinique X X X
Babor, ampuller X
Make Up revolution X
Bangerhead X
Schwarzkopf Hårkalender X
Feel Unique X
Sephora Favorites X
Glossybox X
Technic Nail Care X X
Kiehls X

Ätbart
MyMüesli, Müsli X
MyMüesli, Gröt X X
MyMüesli, Premium X
Kinder, Choklad X X
Cartwright & Butler, delikatess X X
Johanna Choklad, praliner X X X X
Mr Cake X X
Lina Veber, Praliner X
Smarties, choklad X
Lindt, guldbjörnar X X
Lakrits by Bülow X
Haupt, lakrits X X
Dumlekalender X
Jelly belly jellybeans X
The Mallows Marshmallows X
Wally and Whiz X
AD70, chokladpraliner X X
IKEA X X X X X
Farmor och Matildas pralinkalender X
Farmor och Matildas chokladkalender X
Silverspirans mathantverk, chokladpraliner X
Ilchester ostkalender X
Lakritsfabrikens X X
Ölands choklad X
Joe & Seph popcornkalender X
Milka choklad X

Drickbart
Kahls Kaffekalender X X
Kahls Tekalender X
Vinotekets Vinkalender X
Beckys tea calender X
Mumin tekalender X X
Kränku tekalender X X
Kaffekapslen Kapsel-julkalender X
Whittard varm choklad X
Pukka tekalender! (2020) X
Ferrier Rocher X
Sonnentor tekakender X
Clippers tekalender X

Övrigt
Penstore X X
Bonniers stora X
Strumpkalender ”harmoni” X
Cupid & Comet Kattkalender X
Invisibobble X
Naughty and nice X X
Triss-kalender X X
Snällkalendern X X
Exit games X
Ladies Circles skrapkalender X
Frökalender från fröbytarna X
 
Så nu måste jag nog försöka ta mig till annan butik. Hm. Känns verkligen som jag behöver en till, Ikeas kan man inte förlita på sig att den går att äta varje dag :o
 
Är babors bra? Den som har den? Är lite sugen
Jag har den, svårt att svara på då jag inte prövat nått från kalendern än. Köpte den på 20% tror jag och efter att ha räknat på vad priset/ampull blev då så kändes den iaf prisvärd. Är en väldigt fin kalender och man får en del samma ampuller, vilket jag tror är bra så kan man ta dom som en behandling nån dag på rad ☺️ Dom få ampuller jag provat på förhand gillar jag, så ser fram till att pröva dom jag fått hittils i kalendern, inga jag provat än. Jag hade iaf köpt den igen ☺️
 
Jag såg bodyshops stora gröna kalender på rea 40%.
Funderar på om det blir ett köp. Har köpt kalender från dem under flera år men i år tyckte jag det var sämre värde än tidigare. Jag använder ju mkt produkter därifrån så det brukar vara prisvärt med kalender. Men inte i år.
Men nu till 40% billigare kanske kan vara nåt....
 
Jag såg bodyshops stora gröna kalender på rea 40%.
Funderar på om det blir ett köp. Har köpt kalender från dem under flera år men i år tyckte jag det var sämre värde än tidigare. Jag använder ju mkt produkter därifrån så det brukar vara prisvärt med kalender. Men inte i år.
Men nu till 40% billigare kanske kan vara nåt....
Hallå vart då? :D
 
AD70 - helt okej praliner men värda 500 kr? Nej. Hade tyckt kinder varit godare 🙈
Naughty & nice: kul, men inte en kalender jag villhöver två år i rad.
Mumin te: bästa tekalender jag haft! Jättegoda och helt klart värd sitt pris.
Mr cake: generösa luckor, lite många samma lika bara, de flesta saker förekommer 3 gånger i kalendern, hade tyckt det räcker med 2 upprepningar. Värd sitt pris, nja inte riktigt, hade önskat mer choklad/praliner, mindre mandlar, men mer värd än den andra Pralinkalendern iaf!
Yves: lagom blandat innehåll för mig som är ganska ointresserad av smink och hudvård. Och lagom strl på förpackningarna. Så den är värd sitt pris tycker jag :)
 
Jag har Kicks Smink och Lumene. Inte lagt upp så mycket för det är fler som lägger upp.

Kicks - supernöjd än så länge! Hade sett Grääs lucköppning till ungefär lucka 12/13 så visste ju att det var saker jag ville prova. Är bara en sak hittills som jag känner att jag inte villl ha (en läppenna).

Lumene - Helt ok. Köpte den till 25%rabatt men hade nog inte betalat fullpris. Brukar inte köpa Lumenes produkter längre pga olika anledningar men jag vet att de passar min hy väldigt bra så ändå kul att prova lite nytt. Fått en ny favorit i deras Pressed serum så det är kul.
 
The Mallows Marshmallows: Inte nöjd med den här. Luckorna är svåra att öppna och marshmallowsen är oftast hårda och tyvärr ganska smaklösa. Trodde de skulle vara mycket godare.
Wally and Whiz: Fin kalender med bra lådor att dra ut (kommer spara själva kalendern och fylla med praliner nästa år) och plus för att det står smakerna på påsarna. Men överlag är det ganska trista smaker, väldigt mjuka vingummi och oerhört små dvs lite för pengarna. Så den köper jag inte igen.
Kinder: Lite jobbiga luckor, men massor med god choklad. Man får det man förväntar sig, lite olika sorter med kinderchoklad. Den köper jag nog nästa år igen.
Technic: Hopplöst svår att öppna luckorna på och den går fort sönder och blir ful. Det har varit ganska varierande färger på nagellacken och för det priset helt ok lack. Det är ingen kalender jag köper igen, men jag kommer använda de flesta lack iaf. Plus för små flaskor, jag har hittills aldrig lyckats använda upp en hel flaska nagellack i mitt liv. ;)
Body Shop: Gillar märket sen innan, men var länge sen jag köpte nåt. Kalendern var ett lite dyrt spontanköp och jag kommer inte köpa den nästa år. Med det sagt är den lite svår att få upp vissa lådor, men det har varit varierande produkter som jag är nöjd med.
Clinique: Köpte för halva priset efter att ha sett Grääs video. Dvs jag visste vad jag skulle få (men hann ändå glömma bort till öppnandet). Luckorna är riktigt jobbiga att öppna, men innehållet är jag så oerhört nöjd med. Än så länge har jag bara testat några saker, men redan hittat en favorit jag lär köpa igen. Så jag är supernöjd!

Till nästa år ska jag verkligen tänka igenom vad jag behöver, om det är nåt märke jag är nyfiken på och sen kolla Grääs öppning, för då blir jag helt klart inte besviken. Samtidigt som jag glömmer fort vad som var i vilken lucka, så jag kommer ändå att bli överraskad. ;)
 
Dagens:
Chokladfudge från Cartwright & Butler. Den här kommer jag att ge till min mamma, hon uppskattar den garanterat mer än vad jag gör. Varken mörk choklad eller fudge är någon favorit hos mig (undantag fudgen med havssalt, den var jättegod!) så jag tror inte att den här kombinationen är något för mig.
Blåbärsmusli från MyMuesli
Blåbärste från Kahls (hur passande? 😁)

Himalayan Charcoal mask och rengöring från Bodyshop. Helt perfekt! Jag har en burk med masken som jag gillar men som börjar ta slut och rengöringen är jag jättenyfiken på.
Parfym från Sniphs. Luktar knappt något alls?
Botanic repair, schampo från Aveda i Zalandos
Day mask från Löwengrip i Nordicfeels första
Nån typ av ansiktsvård (?) från Clarins i Nordicfeel Mixed
Ansiktsmask från Peter Thomas Roth i Kicks Hudvård. Perfekt, jag gillar den här masken!
Cleanse off oil från Mac
Och... Blondinschampo från Schwarzkopf 😂 samma som jag fick igår i en annan kalender. Inte så lyckat! 😂

IMG_20211212_090556.jpg
 
AD70 och Silverspirans mathantverk (pralinkalendrar) : mycket nöjd med pralinerna, minus för att själva kalendern inte är så himla bra.
Vi har beställt en stor ask praliner från Silverspirans till jul (vi har köpt praliner därifrån även innan), tyvärr är min favorit från AD70 inte tillgänglig på lager atm :cry: .

Bangerhead: trevlig för sitt pris och innehåller en del dyra produkter. Små storlekar men det var väntat och för priset (800:-) OK. En bra kalender, men med facit i hand inte optimal för mig - mycket hamnar på Tradera sen. Synd. Själva kalendern är smidig att öppna (som en liten byrå).

GlowID: Wow! Så glad att jag väntade in den (den kom ju ut väldigt sent jämfört med de flesta..). Hittills bara produkter som jag antingen gillar eller vill testa. Enormt plus att allt är cruelty free (vilket är ett krav för mig när jag köper den typen av produkter). Känns verkligen värd pengarna, flera full size produkter hittills och även de små storlekarna känns lagom för att kunna testa ett lagom tag (inte typ två appliceringar..). En grym kalender, verkligen, och släpps den nästa år igen så lär jag köpa den igen. Själva kalendern är massiv - stooor! - med lådor i. Lite knepigt att få ut vissa (kartonger).
 
Kicks hudvård: väldigt nöjd, kul att det är produkter för både ansikte och kropp och flera fullsize. Känns värd sitt pris. Troligt att jag köper igen.
Rituals stora: väldigt nöjd även med den. Älskar Rituals och kommer garanterat köpa igen. Värd sitt pris.
Yves Rocher: Spontanköp pga Buke. :p Små förpackningar men med 25% rabatt kändes priset okej ändå.
Ikea: Definitivt värd sitt pris tack vare presentkorten. God choklad.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 929
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
689
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 867
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp