Adventskalendertråden 2021

Dagens:
Dusjgel med doft av björnbär från Yves Rocher.
En paus från det ätbara hos Haupt, fick en pin med deras logo och texten "Jag är fucking fabulous!"
Lykos 24K: Kit med 7 ampuller från Babor, 5 x hydra plus och 2 x perfect glow :) Gillar deras ampuller, men köper sällan då de är rätt dyra, så det var kul att få!

IMG_20211212_095622.jpg
 
Recension av kalendrarna så här långt;
Yves Rocher köpte jag tack vare er här på Buke 😂 Men med rabatt blev det ju rätt mycket för pengarna, kul att få prova på lite olika och praktiskt med små förpackningar som man kan ta med på språng och testa :) Snygg kalender som inte tar upp så mycket plats!

Haupt lakrits är ett nytt märke för mig, roligt designat kalender med hittills god lakrits för det mesta! :) Luckorna är dock svåra att öppna, hade även föredragit stående kalender som man inte behöver dra fram och lägga ner på något bord. Tror jag återgår till Lakrids by Bülows nästa år :)

Lykos 24K har levererat hittills, lyxiga och bra produkter från märken jag gillar :) Bra blandning av produkttyper (hårvård, makeup, hudvård). Om den andra halvan av kalendern är lika bra, så är den definitivt värd sitt pris.
Snygg kalender, men lite bökig då den måste läggas ner innan man öppnar lådan med alla påsar. Har man en smal byrå får man flytta den till ett bord eller dylikt. Påsarna är dock fina och kan återanvändas senare :)
 
Wittards Hot Chocolate: Mycket nöjd med innehållet, till största delen god smak. Och generöst innehåll med två portioner i varje lucka. Är bara 12 olika smaker så det blir inte fler nya efter idag. Men kommer inte köpa den igen då jag insett att jag inte vill dricka varm choklad så många dagar i rad, föredrar faktiskt te. Men kanske köper någon burk av någon av smakerna när de påsar jag har tar slut.

Johannas choklad har som vanligt goda praliner, kommer nog köpa den nästa år igen. Eller variera mig och ta Ölandschoklad. Men någon lokal pralinkalender blir det.

Trisskalendern behöver väl ingen direkt recension.
 
Cartwright & Butler kalendern är ju helt fantastisk! :love: Kommer den nästa år så blir det köp då också men troligen inte till fullpris, det är ju faktiskt mycket pengar.

Invinsibobble kalendern har jag redan öppnat hela då kartongen blev skadad i frakten och blev efter några dagar svår att öppna. Innehållet är som förväntat Invinsibobble hårsnoddar som jag tycker om och använder. De är ju ganska dyra men köpte den på rea och fick ett presentkort på 100:- så känns den ju prisvärd. :)

Johannas choklad - fantastisk choklad! Kommer tyvärr lite i skymundan av C&B. Köper nog igen nästa år. :up:

Lakrits by Bülow. Jättegod som vanligt men eftersom det är andra året som jag har den nu då köper jag den nog inte nästa år.

Strumpkalender, jättefina sköna strumpor och jag älskar alla mönster och färger men hade kanske hoppats på mindre antal med julmönster. Förra året var det två par med julmönster och ett var rätt lagom, vet inte om jag vill ha strumpor med julgranar på i juni. :laugh:

Cupid & Comet. Katterna ääälskar sin kalender. :love:
 
Smarties: Älskar! Har bara ätit någon bit från den än (den som spar den har ;)) men vet att jag gillar innehåller. Hur kan man inte gilla Smarties, liksom? Pluspoäng för glada färger så att man blir glad av den.

Lindt (den med guldbjörnar): Nja, skulle inte köpa igen, men jag har förätit mig på lindt tidigare år, speciellt lindor, så inget rättvist betyg.

Chokladkalender från NK: Jättefin och chokladen har väldigt fint utseende och färger. Dock har den någon form av mjölkfyllning som jag har svårt för. Hade föredragit om det bara var choklad.

Lina Veber, Praliner: Älskar! Kommer nog absolut köpa igen nästa år. Jättefina och jättegoda. Själva kalendern är också bra, lätta att öppna och få ut men stannar kvar i sina luckor.

Bonniers stora: Kul grej men inte helt rätt för mig. Hade nog trott att det skulle vara mer noveller, det var det jag köpte den för. Men med tanke på det billiga priset och att den ska passa alla så tycker jag att de har lyckats väldigt bra ändå. Men kommer inte köpa igen.

Penstore: Hmm.. Resterande luckor kommer nog avgöra om det blir köp igen nästa år eller inte. Älskar pennor men har haft lite otur med färger och så. Känns lite tråkigt med vanligaste nyansen av röd och grön i flera luckor. Men fortfarande, älskar pennor och till det priset kan man nog inte förvänta sig mer. Blir förmodligen en nästa år om jag har råd.

Body shop, den gröna (stora?): Älskar! Köpte på 30% rea, annars hade jag köpt en storlek mindre. Känns så himla lyxigt varje dag att öppna kalendern, och innehållet har överlag varit toppen för mig som behöver fylla upp skåpet. Dessutom behöver jag verkligen self care, så den är verkligen perfekt. Har nog faktiskt blivit min favorit av alla kalendrar. Fantastisk! Pga priset vet jag dock inte om jag kommer köpa igen nästa år. Känner jag mig själv rätt så kommer dessa produkter räcka i flera år. Men om pengar inte var något problem så hade jag absolut, utan tvekan, köpt en igen nästa år.
 
Essie: Supernöjd med denna! Kanske köper nästa år om det är lite andra färger och om jag hittar den till samma pris (299:-). 👌🏻

Joe & Seph popcorn: Alla sorter är inte supergoda men det är iaf ganska mycket i varje påse. Köper nog en annan popcornkalender nästa år dock.

Ikea: Väldigt nöjd! Kommer köpa nästa år om det är samma upplägg med presentkort. 👌🏻

Snällkalendern: Så fina teckningar och kommer köpa nästa år igen då en del av kostnaden går till en bra sak. 👌🏻

Algguttens hundkalender: Den stinker(!) så den får bo i köket men hundarna ÄLSKAR den! 👌🏻🤣
 
Dagens:
Chokladfudge från Cartwright & Butler. Den här kommer jag att ge till min mamma, hon uppskattar den garanterat mer än vad jag gör. Varken mörk choklad eller fudge är någon favorit hos mig (undantag fudgen med havssalt, den var jättegod!) så jag tror inte att den här kombinationen är något för mig.
Blåbärsmusli från MyMuesli
Blåbärste från Kahls (hur passande? 😁)

Himalayan Charcoal mask och rengöring från Bodyshop. Helt perfekt! Jag har en burk med masken som jag gillar men som börjar ta slut och rengöringen är jag jättenyfiken på.
Parfym från Sniphs. Luktar knappt något alls?
Botanic repair, schampo från Aveda i Zalandos
Day mask från Löwengrip i Nordicfeels första
Nån typ av ansiktsvård (?) från Clarins i Nordicfeel Mixed
Ansiktsmask från Peter Thomas Roth i Kicks Hudvård. Perfekt, jag gillar den här masken!
Cleanse off oil från Mac
Och... Blondinschampo från Schwarzkopf 😂 samma som jag fick igår i en annan kalender. Inte så lyckat! 😂

Visa bifogad fil 81426
Jooo, du måste pröva fudgen :d
 
Bodyshop: Jättebra, massor av saker jag kan och vill använda! Dyr som sjutton, 4195:- men om produkterna kan göra mig några år yngre är det allt värt det 😂 i princip bara fullstorlekar hittills!

Mac: Jättenöjd! Älskar formulan på deras läppstift och tycker att det är en bra mix i kalendern. Hoppas på fler läppstift framöver 🤩
OBS! Ska man köpa den här ska man göra det från deras egna hemsida. På deras hemsida kostade den ca 1100:- med rabatt medan bland annat Zalando sålde den för 3000:-!

Schwarzkopf: Helt okej. Några grejer jag inte kan använda men överlag en bra mix. Har hittills bara testat en hårspray men den gjorde sitt jobb!

Yves Rocher: Jättebra kalender för nästan inga pengar alls! Ett märke jag knappt kände till innan jag köpte kalendern men som jag verkligen börjat gilla. Hade kunnat vara utan apelsinchokladdoften 😂

Zalando: Bra kalender med lite av varje. Bara att lägga i en Foreo Ufo Mini är ju imponerande och resterande produkter har också varit kul.

Sniph: Många bra produkter som jag aldrig hört talas om och som jag annars inte hade köpt. Rumsdoften med tallbarr (?) står nu i mitt sovrum, tycker att den doftar hur gott som helst! Ser fram emot fler parfymer i kommande luckor.
Kul också med en så bred blandning. En bok, rumsdoft, tepåsar, hudvård, etc.

Kicks Hudvård: Tror inte någon kan vara missnöjd med den! Jättebra blandning, stora storlekar och kvalitetsmärken.

Nordicfeel (första): Också en bra kalender, kanske den bästa av de fyra som NF släppte i år.

Nordicfeel (Mixed): Kul kalender, mycket hårvård! Det enda som är trist med NF-kalendrarna i år är att det är så förbannat mycket Allélgrejer 😂 Vet inte om det bådar gott att de har så mycket överskottslager på det märket men jag får testa och se vad jag tycker. Hittills har jag fått 6 serum och 2 ansiktskrämer 😅

Nordicfeel Make Up Guru: Den här kalendern kan jag verkligen inte klaga alls på. Dels är det en bra blandning och dessutom fick jag pengarna tillbaka då det upptäcktes att några av sminkgrejerna hade utgångna datum. Alla kunder som köpt den fick hela summan tillbaka men fick samtidigt behålla hela kalendern.
Jag som av misstag råkade köpa två fick därför massor av gratisprodukter 😅 Det jag älskar mest är mascaran från Estee Lauder. Den är så jäkla bra! I mailet från Nordicfeel uppmanades alla att slänga den och några grejer till men när jag kollade upp batchkoden stod det att den var okej att använda i 8 månader till så jag kör på. Jätteglad för den, jag tycker att det är en av de bästa mascarorna jag någonsin testat!

Ska sägas också att med skönhetskalendrarna så kollar jag alltid igenom Grääs öppningar innan köp, jag vill veta vad jag kan vänta mig.


Cartwright & Butler: Superbra kalender! Kan absolut tänka mig att köpa den igen. Bra blandning av olika delikatesser där allt smakar fantastiskt!

Kahls tekalender: Också jättebra, kul blandning av en massa olika smaker och tesorter. Hittat flera nya favoriter som jag vill köpa större påsar av!

MyMuesli: Drömmig müsli på morgonen! Inte så nyttig med tanke på all choklad och liknande men väldigt, väldigt god. Kan absolut tänka mig att köpa den här nästa år också!
 
Recensioner från mig:
Yves Rocher: Rimligt pris (499) och roliga grejer. Inget som inte kommer att användas. Dock lite väl små förpackningar på vissa.
Kan mycket väl tänka mig att köpa till nästa år också! Bra design också.

Lyko Skinderella: Köpte Lykos i år igen för att jag var nöjd med förra årets "billiga version" som kostade runt 500 om jag inte minns helt fel. Denna kostade 799 och jag tycker det är för mycket små förpackningar hittills. Men såklart kul att få prova tex en sheet mask som kostar 150 egentligen för lite extra hemma-spa lyx. Men tex idag var det en liten förpackning anti age kräm som inte kändes så spännande (och jag är inte såå gammal heller). Jag hade höga förväntningar på denna som tyvärr inte blivit uppfyllda. Hoppas att åtminstone hälften av luckorna som är kvar passar bra till mig. Kommer inte köpa nästa år! Men bra och fin design.

Haups lakrits: Ganska dålig design, det står saker på insidan av locken på luckorna, men de måste öppnas genom att trycka ner luckan hårt så det är lite pill att hålla på med. Fick dessutom fel sort i första luckan, synd att jag missade en god smak den dagen. Kul att testa, några väldigt goda lakritsar men också några där jag slängt efter att ha smakat den ena (oftast 2 bitar i varje lucka). Denna kommer jag inte att köpa nästa år. (Kommer tyvärr inte ihåg pris då jag köpte mer lakrits från dem samtidigt, dock minuspoäng för att allt levererades tillsammans i oktober trots att jag beställde kalender+lakrits en dryg månad innan om jag inte minns helt fel).

Technic nagellack: Helt okej design, men blir ful efter att många luckor öppnats. Kul att få många olika färger, och rimligt pris (199) men det märks att det är budgetnagellack. Denna skulle jag kunna tänka mig att köpa igen. (Men väntar nog några år pga hade redan en stor samling nagellack sedan innan, och nu blir det ju runt 20 flaskor till hehe)

Efter luckööpningstråden har jag blivit sugen på Smarties, Varm choklad och Swartzkopfs. Så det kan nog bli någon sån nästa år.
 
Nu är jag ledsen... Tänkte beställa YSL:s kalender ändå, men medan jag krånglade med att bli medlem på Kicks (och få ytterligare 20 % rabatt, som i slutändan ändå inte gick att använda till kalendern) så hann kalendern ta slut.

Men förvirrande nog kan jag fortfarande betala för den (?) när jag går till kassan och den står som "tillfälligt slut". Törs jag genomföra köpet ändå?

Edit: Nä, det gick inte. Blä vad less jag blir nu. :(
 
Nu beställde jag en Mac kalender ✨taggad på lite ny smink 😁👌 har fått slänga en del pga gammalt och fel färger. Har fått mkt av mitt smink i present, en palett tror jag är mer än 12 år gammal 🙈 och fick slänga alla mina mascara efter ett utbrott av ögoninflammation från förskolan tidigare i år 😅 det är kanske nån färg jag inte tycker om i kalendern, men det kan jag ge bort tänker jag ☺️
 
Som @Liten älskar jag GlowIDs kalender, vilken splash de gjorde med sin första! Är den något liknande nästa år kommer jag att köpa den igen (det mesta av min hudvård förutom retinol är K-beauty).

Skincity var totalt sämst i år och det är jättetråkigt. Förra årets var jag jättenöjd med. Hade jag gett kanske 800kr hade jag inte klagat men för nästan 1700kr? nä.
 
Nu är jag ledsen... Tänkte beställa YSL:s kalender ändå, men medan jag krånglade med att bli medlem på Kicks (och få ytterligare 20 % rabatt, som i slutändan ändå inte gick att använda till kalendern) så hann kalendern ta slut.

Men förvirrande nog kan jag fortfarande betala för den (?) när jag går till kassan och den står som "tillfälligt slut". Törs jag genomföra köpet ändå?

Edit: Nä, det gick inte. Blä vad less jag blir nu. :(

Nu har jag tröstköpt mascara + eyeliner från YSL och nagellack + överlack från Essies gel-serie. Hoppas verkligen att det var årets sista shopping, de här adventskalendrarna är livsfarliga för min plånbok. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 092
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
704
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 908
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp