Adventskalendertråden 2023

Har kvar förra årets glossybox kalender som ska återanvändas till dottern tänkte jag. Har nästan allt innehåll till den klart också 😁.
Tror jag köper nån rolig till maken.
Förra året slog jag in 48 små paket till dom som adventskalender och var rätt mätt på att slå in paket när man sen skulle slå in nån julklapp också 😅.
 
Jag hoppas på att hitta någon fin hantverkskalender, gärna sömnadsinriktad med mycket verktyg snarare än tyg och tråd då jag gärna vill köpa sånt själv. Sinful hoppas jag släpper något roligt, och framförallt att partnern min skulle vilja dela på en sån! Sen kommer det nog smita med en IKEA-kalender igen då jag tyckte chokladen/kakorna var goda.
Får se om jag hittar någon skönhets/sminkkalender, men då hade jag gärna hellre haft 4 stora lyckor än 24 små.
 
Jag hoppas GLOWiD kommer med en kalender för den vill jag ha.

Annars står det mellan Skincity och Hudoteket... jag tycker Skincity blivit sämre iom att de blivit uppköpta av Kicks så det är lite övervikt för Hudoteket.

Sedan kommer jag att kolla på Bangerhead, deras kalender brukar vara väldigt fin (men jag har prioriterat bort den, till skillnad från @Zinfernia har jag en begränsad budget för adventskalendrar :D).

En ren sminkkalender kommer aldrig att bi aktuell, dels sminkar jag mig sällan och dels får jag ofta allergiska reaktioner av smink så jag håller mig till det jag vet jag tål.
 
Jag är sugen på att antingen köra hudoteket igen i år då jag blev väldigt nöjd förra året. Sen blev jag såld på att göra egen kalender till barnen och går ännu mer in på det i år. Vi väljer att skippa presentr på julafton helt då de får berg av sina farföräldrar. Vi började redan i juni med den 🤣 men det är skönt att inte ta hela den arbetsmässiga och ekonomiska smällen för julen i november och december. Vi köper saker de önskar sig när vi är på olika utflykter. Säger att vi har dåligt med pengar och inte har råd att köpa det de önskar och fixar i smyg. Vi var på ullared och hittade lite fyndsaker där och sen lite begagnade fynd. Är mer än halvklar med deras kalendrar. Lite trist att de inte blir inslagna med julpapper men är väldigt nöjd med konceptet än så länge
 
Jag har tänkt på årets adventskalender i typ två månader eller så redan. :p

Dessvärre har jag inte möjlighet att köpa lika många i år som förra året, vilket kanske är bra för jag tröttnade på att öppna femtioelva luckor, och jag hade choklad över i typ tre månader efter :laugh:

Men jag hade tänkt mig chokladkalender. En. Inte fem. Kanske någon strumpkalender detta år? Glossybox troligen igen. Är i och för sig mer sugen på Estée Lauder. Troligen MrCake. Är också sjukt sugen på Cartwright & Butler. Och så vill jag gärna ha en med ansiktsmasker detta året med.

Blev ändå rätt många ;)
 
Jag kommer nog skippa MR Cake i år, hoppas att Cakes by Anna G (lokal pralintillverkare) gör kalender i år med, även om hon lagt ner företaget, hon gjorde påskägg man kunde köpa via reko ringen i påskas så hoppas hon gör några kalendrar.
 
Tips till er som vill göra en egen kalender, finns på Panduro.

IMG_4435.png
 
Jag kommer nog skippa MR Cake i år, hoppas att Cakes by Anna G (lokal pralintillverkare) gör kalender i år med, även om hon lagt ner företaget, hon gjorde påskägg man kunde köpa via reko ringen i påskas så hoppas hon gör några kalendrar.

Gör hon kalendrar igen så får du boka en åt mig också :D Det var jättegoda praliner :love:
 
I mellandagarna förra året fyndade jag Cliniques kalender! Den hade kostat 1700-1800 tror jag och jag gav 900 kr för den. Den var rätt rolig och hade många trevliga produkter. Jag funderar på att chansa på nåt liknande i år. Blir lite dyrt att köpa en innan jul. Men funderar på ett annat märke det här året. Det var ett roligt sätt att prova nya hudvårdsprodukter.

Annars blir det nog en chokladkalender som vanligt. Förra årets Ferrero Rocher var mumsig!
 
Hudoteket eller Glowid om de släpper.
Gärna någon ätbar kalender också :D
Kommer återigen sörja att mymuesli inte säljer till sverige, för deras grötkalender var underbar. Men det gick att få tag på via återförsäljare förra året om man var snabb, så jag ska försöka haffa en om den möjligheten ges.
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 192
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 342
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp