Adventskalendertråden 2023

Jag hoppas GLOWiD kommer med en kalender för den vill jag ha.

Annars står det mellan Skincity och Hudoteket... jag tycker Skincity blivit sämre iom att de blivit uppköpta av Kicks så det är lite övervikt för Hudoteket.

Sedan kommer jag att kolla på Bangerhead, deras kalender brukar vara väldigt fin (men jag har prioriterat bort den, till skillnad från @Zinfernia har jag en begränsad budget för adventskalendrar :D).

En ren sminkkalender kommer aldrig att bi aktuell, dels sminkar jag mig sällan och dels får jag ofta allergiska reaktioner av smink så jag håller mig till det jag vet jag tål.
Vad gäller rena smink/hudvårdskalendrar så är jag nog lite för kräsen och specifik för det åtminstone med hudvård - en ren sminkkalender skulle jag nog dessutom tycka vore lite trist, men om det är en blandning så känns det som en som att det är en större chans att det blir så nära en fullträff det kan bli (kollar dessutom upp delar av innehållet innan köp, för jag vill veta att jag är intresserad av åtminstone ett antal av produkterna som ingår).
 
Men nu när det är augusti då? Känns det bättre eller är skadan skedd? :angel: 😅
Eftersom jag inte är någon vän av sol och värme, brukar jag vid midsommar påminna om, att det vänder mot höst och vinter. Alla delar inte min glädje.

Att man planerar i förväg är naturligt. Om man ska resa bort över jul, bör man inte vänta med att boka resan till den 23.12. Jag kan också köpa julklappar långt i förväg. Däremot har jag svårt för, att allting firas i förväg i Sverige. Advent och jul har smällt samman till något slags allmän ljus-, mat- och puttinuttighetstid. När julen börjar, anser många, att den skulle vara över.
 
Eftersom jag inte är någon vän av sol och värme, brukar jag vid midsommar påminna om, att det vänder mot höst och vinter. Alla delar inte min glädje.

Att man planerar i förväg är naturligt. Om man ska resa bort över jul, bör man inte vänta med att boka resan till den 23.12. Jag kan också köpa julklappar långt i förväg. Däremot har jag svårt för, att allting firas i förväg i Sverige. Advent och jul har smällt samman till något slags allmän ljus-, mat- och puttinuttighetstid. När julen börjar, anser många, att den skulle vara över.
Haha, vi är samma skrot och korn i den frågan iaf. Jag är inte heller någon vän av sommar och värme och ser alltid fram emot höst och vinter.

För min del så uppskattar jag att det blir mer utdraget ;)
 
Jag vill så hemskt gärna ha grötkalendern igen, kanske den kommer finnas på deras tyska sida och gå att beställa med rabatten från förra kalendern:angel: Vill nog ha Lumene så dags att börja spara!
Om det är MyMüesli du menar så fanns den iaf på Coolstuff förra året.
 
Om det är MyMüesli du menar så fanns den iaf på Coolstuff förra året.
Jo, jag hade bara sån stress över att den skulle försvinna snabbt förra året så köpte den alldeles för dyrt där :D eller "jag", fick den ju egentligen i julklapp:angel: men tänkte att det kanske blir billigare med deras tyska sida. Dock mycket enklare med Coolstuff med tanke på mina obefintliga tyskakunskaper;) Den tog inte slut direkt på Coolstuff ändå men betydligt snabbare än året innan. Ack o ve såna bekymmer haha
 
Jo, jag hade bara sån stress över att den skulle försvinna snabbt förra året så köpte den alldeles för dyrt där :D eller "jag", fick den ju egentligen i julklapp:angel: men tänkte att det kanske blir billigare med deras tyska sida. Dock mycket enklare med Coolstuff med tanke på mina obefintliga tyskakunskaper;) Den tog inte slut direkt på Coolstuff ändå men betydligt snabbare än året innan. Ack o ve såna bekymmer haha

Jo, det är sant de är lite dyra där. Köpte müsli kalendern förra året, men hade önskat den blandade som jag köpte från MyMüesli's svenska sida förrförra året. Är så tråkigt att de lagt ner den. Jag kan ingen tyska heller. :sorry:
 
I mellandagarna förra året fyndade jag Cliniques kalender! Den hade kostat 1700-1800 tror jag och jag gav 900 kr för den. Den var rätt rolig och hade många trevliga produkter. Jag funderar på att chansa på nåt liknande i år. Blir lite dyrt att köpa en innan jul. Men funderar på ett annat märke det här året. Det var ett roligt sätt att prova nya hudvårdsprodukter.

Annars blir det nog en chokladkalender som vanligt. Förra årets Ferrero Rocher var mumsig!
Jag köpte både Glossybox och Yves Rocher till ca halva priset precis innan december började. Hoppas kunna göra samma i år.
 
Anslöt mig till Coolstuffs mejllista nu för att kunna få ev rabatter ;) Jag väljer bort IKEAS helt i år för det är för mycket krångelchoklad som jag inte gillar. Hoppas på att ha tur att fynda någon Lindt på utförsäljning men tänker att jag kanske klarar mig utan chokladkalender i år:eek:
 
Jo, jag hade bara sån stress över att den skulle försvinna snabbt förra året så köpte den alldeles för dyrt där :D eller "jag", fick den ju egentligen i julklapp:angel: men tänkte att det kanske blir billigare med deras tyska sida. Dock mycket enklare med Coolstuff med tanke på mina obefintliga tyskakunskaper;) Den tog inte slut direkt på Coolstuff ändå men betydligt snabbare än året innan. Ack o ve såna bekymmer haha

Såg att de kanske går att köpa på amazon, inte tillgängliga just nu, inga priser syntes heller.
 
Justja, GlowID vill jag nog ha i år! Tror jag. Och kanske en från The Body Shop, kanske kanske kanske. Får se vart det landar. Skönhetskalendrar fulla med minisar går i allmänhet bort för mig, det mesta hamnar bara på Tradera till slut..
 
Sedan kommer jag att kolla på Bangerhead, deras kalender brukar vara väldigt fin (men jag har prioriterat bort den, till skillnad från @Zinfernia har jag en begränsad budget för adventskalendrar :D).

En ren sminkkalender kommer aldrig att bi aktuell, dels sminkar jag mig sällan och dels får jag ofta allergiska reaktioner av smink så jag håller mig till det jag vet jag tål.
Jag önskar verkligen att min kalenderbudget var obegränsad i år också men jag råkade köpa en massagefåtölj för typ 60 papp så jag tror att budgeten är något strypt framöver. Men jag ska aldrig säga aldrig! 😂
 

Liknande trådar

Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 186
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 334
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp