Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Låter väl som en bra idé! Finns ju så gott som nya böcker på second hand.
Lite så tänker jag också! Finns ju dessutom viss litteratur du typ bara kan köpa på antikvariat. Dock blir det nog att hålla utkik i alla fall åt en tilltänkt i "vanliga" second hand då det är mer romaner/pocket böcker som läses. Då behöver jag ju liksom inte ta de mest slitna exemplaren.

Jag hittade ingenting på hemsidan. :confused:
Jag såg när jag googlade det förra veckan att man fick förtur om man signade upp sig på deras nyhetsbrev så jag gjorde det, den dyker nog upp på hemsidan snart skulle jag tro.

Ska bli trevligt med någon lite finare kalender med godis och förhoppningsvis blir den bra (jag har bara smakat deras kolasås och den var jättegod), hade AD70 för två år sedan och den var jag inte imponerad av även om bitarna var väldigt fina att se på. Hoppas på inte allt för många bitar med lakrits..

jag har suttit och stirrat på innehållsförteckningen på Pärlans i år och det ser ändå ut som att jag kommer tycka om de flesta så jag lutar åt att det blir en sån. Om jag känner att det verkligen är på adventskalendrar jag ska lägga pengarna, har en honkanin att kastrera vilket kostar och tyvärr måste prioriteras högre.

Men en eller två har jag nog råd med...

Pärlans kolakalender inköpt! Det får bli årets äta-kalender. Tidigare har jag haft lakritskalendrar där jag tycker att Lakritsfabrikens varit klart bäst om någon är sugen!

Sen funderar jag på Sephora favourites den har jag haft två år och den har varit grymt bra! Klurar på den eller Kicks eller Lykkos älskar att få lite blandat hudvård/smink hår mm så helst inte bara en renodlad. Där har väl annars Makeupstores kalender varit superbra med bara fullstorlekar.

Kommer definitivt bli Hickap igen! Helt fantastiska produkter, gjort underverk med min åldrande hud :love: Vill även ha en choklad, men gillar mest mörk choklad med nötter (i alla dess former) hittar dock ingen åt det hållet. Försökte göra en själv förra året, men jag åt upp dom innan december :D

Skulle ni bli besvikna på att få en adventskalender med second hand-saker? Jag funderar på att göra en adventskalender till i alla fall en i min närhet med 4 böcker, och är då lite sugen på att ha en liten utmaning med att gå runt på loppisar och hitta böcker jag tror passar hen. Eller skulle det kännas som att jag inte spenderade tillräckligt mycket pengar, är snål eller liknande? Tycker bara det trycks så ofantligt mycket böcker, så varför inte läsa fler av de som redan finns?
Nej hade bara blivit jätteglad! Tipsar om vinted, har köpt mycket böcker (och kläder och andra grejer) där.

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka