Ägarbyte?

Är det en häst det gäller?

Isf beror det på rasen, men travhästar registreras hos STC och det är dit man vänder sig vid ägarbyten. Andra raser får andra svara för! :D
 
Jo, det är ett hbl. :)

Är det jag som ska göra det eller förre ägaren? Hur kan jag kolla att det är gjort och såna saker.
 
Ägarbyte registreras hos Asvh. Har hästen ett pass så ska det finnas en blankett med i passet som ska fyllas i och skickas in. ;)
 
Ägarbyte för andra raser då? Registreras det hos de olika rasföreningarna?
 
ja det är de olika rasföreningarna där hästen är registrerad som har hand om ägarbytena. säljaren ska fylla i papper (som ska finnas bland hästen papper eller så får han/hon skicka efter dem) och dessa papper ska skickas in och skrivas på av rasföreningen innan du får dem hemskickadre..

polaren köpte ponny i september förra året.. förra ägaren skickade in pappren i maj nångång.. så då stod det i köpbeviset att hästen hade sålts i maj.. tur att hon har kvitto iaf..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 803
Senast: cherie
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver med hopp om att få lite klarhet i vad som gäller angående att gå, d.v.s. lägga spår eller helt enkelt promenera...
2
Svar
20
· Visningar
1 084
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej. Behöver er hjälp kring det juridiska. Jag tog över en äldre häst för några år sedan. Ägaren avliden pga sjukdom. Jag har pass men...
Svar
19
· Visningar
2 057
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
319
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp