Bukefalos 28 år!

Ägare som betalar träningar.

H

Hannzo

Någon mer som har en ägare till sin medryttarhäst som betalar era träningar?
Nu menar jag alltså att hon betalar träningar för mig o hennes häst, då inte hon kan träna. Vilket är ganska ofta. Ska träna på söndag o ev. söndagen efter det om jag vill det.
Hon tycker bara det är bra att jag tränar med hennes häst..

Men jag vill ju kunna ge något tillbaka. Köpa någon häst sak är inte värt, hon har ALLT till sin häst. Massa skydd o täcken o benlinor o grejer.

Något förslag?
Nån mer som är medryttare o som har en ägare som betalar era träningar? :crazy:
 
Köp foder! :idea: Det går alltid åt.
Eller storstäda stallet, tvätta täcken, smörj utrustningen, putsa hästen och trimma från topp till tå.
Sånt uppskattas oerhört! :)
 
Betala med en trevlig tjänst!
Mocka åt henne, städa stallådan/stallet, smörj upp allt läder osv.

Och kanske köp en liten julblomma till jul? Eller en flaska glögg?
Det behöver ju inte vara dyrt för att mottagaren ska bli glad!
Hon blir säkert glad att se att du uppskattar gratisträningarna med en aldrig så liten gest!
 
Håller med de andra, storstäda i stallet, smörj grejjerna, gör hästen riktigt fin osv..då kan jag lova att hon blir jätteglad :idea:
 
eller tänk vad glad hon skulle bli om du ngn gång erbjuder dig att ta en dyr skoning :) det är den värsta utgiften. (eller tråkigaste) tycker jag som hästägare...
 
Jag rider en häst gratis och har honom i princip som min egen men ägarna betalar iallafall träningar och utrustning. Jag håller ordning i stallet, smörjer, städar, mockar men det är inte för att dom bett om det utan för att jag känner att jag vill göra det för dom. Det tycker jag är en bra lösning för samvetet.

//Sheena
 
Okej, så jag är iaf inte ENSAM om att ha en hästägare som betalar mina träningar.
Så underbart snäll är hon, rättaresagt ÖVERSNÄLL! :love:
 
Jag hade också hästägare som betalade träning i flera år, och mitt tack var att hålla hästarna och utrustningen i tipptoppskick, jämt!
Det fanns aldrig en fläck på varken häst eller grejjer, vilket uppskattades eftersom hon var lite snurrig och "slarvig" av sig...
 
Vad glad jag blir när jag ser att ni är flera som UPPSKATTAR de snälla hästägarna så mkt!
Tacksamma människor är ngt som gläder mig så mkt! :bow:

En kompis har min ena häst som sin egen, men jag betalar dock inga träningar till henne. Anser inte jag har råd tyvärr!
Men å andra sidan så hjälper jag henne, och nu ska jag hjälpa henne en gång/vecka.
Jag har ju haft lektioner på ridskola i många år, samt gått lite utbildningar.

Min "fodervärd" får betala pållens skoningar, resten står jag för.

Och även jag blir glad när hon på små sätt visar sin tacksamhet och att hon tycker om min häst! :)
 
jag tränar för ägaren! ;) :D Betalningen är att jag tar hand om hennes häst de övriga dagarna! :)

Nirak
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 437
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 160
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 585
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 759
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp