Jag ältar ALLT! Konstant! Just nu är det att jag slarvade med att säkerhetskopiera min externa hårddisk och allt jag har jobbat med är väck 😭 Jag tror att jag kan samla ihop de flesta bilderna och videorna men då pratar vi 15000-20000 filer i totalt kaos som jag måste börja om med att hitta datum på, sortera osv. Månaders jobb!
Jag är så förbannat arg på mig själv för jag har ju varit väl medveten om risken för krasch eftersom det är både en gammal hårddisk och dator men jag har inte orkat ta tag i det. Häromdagen tänkte jag att nu MÅSTE jag fixa det och såklart var skiten död trots att jag använt den bara två dagar tidigare 😭

Jag är så trött på allt ältande!! Att jag är sur på mig själv och tänker ”om jag bara hade gjort…” kommer inte att lösa ett enda dugg utan slösar bara energi och ger ångest, men jag har ingen aning om hur jag ska sluta. Det handlar om ALLT. Vad jag sa, vad jag inte sa, vad jag skulle gjort annorlunda, vad som kommer ske i framtiden, vad som har skett osv i all oändlighet. Går det att älta något så gör jag det. Mycket och länge. Jag är 37 och jag ältar fortfarande saker från skolan! Det är så meningslöst för det varken löser eller ändrar något ju!

Lösningen är ju lätt. SLUTA ÄLTA!! Men det går inte :arghh::banghead:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 775
Senast: Manji
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp