Ändra bomvidd på Equipe, råd om sadelköp.

deathworship

Trådstartare
Jag är ute efter en begagnad sadel till min ponny och har lånat hem en Equipe Grand Prix.
Provade den idag på ponnyn och tyckte att den passade honom finfint och han verkade trivas väldigt bra med den och det är nog den skönaste sadeln jag någonsin suttit i!
Men, alltid ett "men" när man letar sadel, jag hade gärna haft den lite vidare i bommen, det är ju trots allt en ponny som skall ha den.

Nu till frågan, sadeln är i mycket bra skick enligt mig, fina stroppar och fin i lädret men normalt lite slitage. Den är från 2006 och kostar 11' och är snyggt rödbrun. Att skicka ner den för bomändring kostar ca 4000.
Är det värt att lägga sammanlagt 15' på en tio år gammal sadel? Jag blir så velig men samtidigt gillade jag sadeln verkligen, jag blev kär kan man säga.
Är det någon här som har skickat iväg sin Equipe för ändring av bom? Och hur lång tid tog det?
 
Går det inte att pruta på den ? ;-)
Nej men känner du att sadeln är rätt osv så köp den. Prova att kontakta företaget så kan dom nog svara på dina frågor :)
 
Tror det blir svårt att pruta på den.
Pratade med dom på sadelmagasinet och hon sa att dom brukar säga att dom inte är ändringsbara eftersom man måste skicka dom och pga kostnaden?
Låter verkligen konstigt.
Jag ska försöka ringa runt lite och höra om det är så himla bökigt att skicka iväg den.
Men var lite nyfiken på om någon här har gjort det.
 
Tror det blir svårt att pruta på den.
Pratade med dom på sadelmagasinet och hon sa att dom brukar säga att dom inte är ändringsbara eftersom man måste skicka dom och pga kostnaden?
Låter verkligen konstigt.
Jag ska försöka ringa runt lite och höra om det är så himla bökigt att skicka iväg den.
Men var lite nyfiken på om någon här har gjort det.

Konstigt svar eftersom sadelmagasinet skickar sadlarna till Halmstad för byte av bom och/ eller bossor ☺️
 

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
574
Senast: Aifos
·
Utrustning Jag har sökt, men inte hittat svar... Letar sadel och har hittat en begagnad Equipe Island. Heter den bara så eller vet ni vilken modell...
Svar
2
· Visningar
2 163
Senast: Muninn
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 472
Senast: Equidaem
·
Hästmänniskan Vad har jag för laglig rätt att få pengarna åter vid ett köp av sadel som visade sig ha knäckt bom, och hur går jag tillväga? Här är...
Svar
18
· Visningar
2 841
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Målsägare i rättegång

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp