Bukefalos 28 år!

Ändrade regler för pensionsspar, hur påverkar det?

Lejonelle

Trådstartare
Av allt att döma blir det ändrade regler för privat pensionssparande nästa år. Att det inte blir avdragsgillt mot årets inkomst ha jag förstått men någon som har koll på vad förändringen innebär för de pengar man redan har sparat, när de ska tas ut?
 
De berörs inte- de har ju redan skattats efter då gällande regler, det gäller de som pensionsspar efter att regeln införs. Dock kommert ex enskilda företagare kunna fortsätta spara och på så sätt skjuta upp skatten tills det är dags att ta ut besparingarna...
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 649
Senast: mars
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 986
Senast: ameo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 463
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 781
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp