Ännu en avmaskningstråd!

F

Francess

I mitt fall gäller det en tvåårig ungponny. Welsh av cobtyp, sto född sommaren 2001. Vad jag vet aldrig avmaskad, åtminstone ej på hela årets sommar! Stooor mage (mask?) men välvuxen och med tjock, glansig päls, pigg och glad.

Hur lägger jag upp avmaskningen bäst? Är det bäst att göra träckprov först? Var skickar man det i så fall??

Tacksam för snar hjälp!
 
Det är bäst att göra träckprov, man ska plocka nåra färska skitbullar och stoppa dem i en påse MEN innan du ska lämna in den ska det vara en EXTRA påse till (kommer inte ihåg varför,om det beror på stanken eller nåt annat...) och lämna i den på labb t.ex på ATG. Man får veta det samma dag om hur det ser ut hos hästen.
Lycka till! ;)

----------------
www.bokebacken.com
 
Inte alla som bor nära ATGklinik... Vad kostar det då? Är det olika hos ATG och lab?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har tre katter, födda i mars i år. De lever mestadels utomhus dagtid, fångar och äter mycket möss, och sover inne på natten (fram...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Majjijann
·
Hästvård Vi har gott om gräs året om i både sommar o vinterhage. Vår 2013: Min häst 0 EPG blodmask, ingen förekomst av bandmask. Flyttas till...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: Madick
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 462
Senast: lady_vip
·
U
  • Låst
Hästvård Sökte i forumet men hittade ingen liknande tråd. Köpte min unghäst i somras, och antog såklart att han var avmaskad innan dess...
Svar
1
· Visningar
1 092
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp