Ännu en resetråd - Madeira?

Nu håller jag på att boka hotell till årets Berlinresa och jag kan fasen inte knappt motivera mig till att välja något annat hotell. :arghh: Innan var jag fullkomligt nöjd bara det var rent, inte luktade rök och att det inte fanns någon ohyra.
Precis samma som för mig! :arghh:
 
Jag och min sambo hamnade på ett lyxhotell i Berlin i höstas eftersom jag var så sen med bokningen och alla andra hotell var fullbokade. Rummet var 40 kvm med en två meter bred säng med den skönaste madrass jag någonsin har legat på och kudden hade perfekt höjd och mjukhet. Frukosten var dessutom löjligt god. Nu håller jag på att boka hotell till årets Berlinresa och jag kan fasen inte knappt motivera mig till att välja något annat hotell. :arghh: Innan var jag fullkomligt nöjd bara det var rent, inte luktade rök och att det inte fanns någon ohyra.
Det är då man blir bekvämlighetskorrumperad, helt enkelt.

Jag hamnade i min ungdom på ett typ vandrarhem i Amsterdam där prostituerade tog emot kunder i samma rum som jag försökte sova. Länge hävdade jag sedan att det var min nedre bekvämlighetsgräns, men som sagt börjar jag nu få nog av obekväma sängar. Något som jag hade fnyst åt för tio år sedan. Det här att man blir bekvämare med åren, det är en rätt dålig sak på många vis. Och det verkar ske ganska automatiskt i många fall.
 
Det är då man blir bekvämlighetskorrumperad, helt enkelt.

Jag hamnade i min ungdom på ett typ vandrarhem i Amsterdam där prostituerade tog emot kunder i samma rum som jag försökte sova. Länge hävdade jag sedan att det var min nedre bekvämlighetsgräns, men som sagt börjar jag nu få nog av obekväma sängar. Något som jag hade fnyst åt för tio år sedan. Det här att man blir bekvämare med åren, det är en rätt dålig sak på många vis. Och det verkar ske ganska automatiskt i många fall.

Känner så himla väl igen mig. Och inser att det är nästan pensionärsvarning på mig! :arghh::arghh::arghh::nailbiting:
 

Liknande trådar

Äldre Jag funderar på att tillbringa en månad under hösten i södra Europa. Men hur gör man när man arrangerar en sådan resa? Jag tänker mig...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 730
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 571
Senast: AlmostEasy
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 195
Senast: Wonna
·
Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp