Ännu en tråd om rasval.

W

WithTeeth

Har funderat ett tag på att skaffa mig en till hund, men det är mycket som ska lösas innan jag tar det beslutet.

Har funderat lite på det där med ras och skulle uppskatta lite tips.

Det jag helst vill syssla med tillsammans med hunden i fråga är bruks men har även tänkt mig att syssla med lite annat. Jag vill inte ha en för liten hund. Hunden ska vara arbetsglad men också kunna koppla av. Tanken är att, om det funkar, hunden ska kunna följa med mig och hästen ut på ridturer.
Jag har nu en tervueren-hane på sju år, har dock aldrig haft valp förut. Jag lever också tillsammans med en sambo som kommer hjälpa mig med hundarna, men det är/kommer vara jag som står för den huvudsakliga träningen.
Vilken ras tror ni skulle kunna passa mig/oss?

Har också en fundering på hur ni tänker kring att skaffa sig en tik alternativt en hane. Har från början varit helt inställd på att skaffa mig en tik utan att egentligen veta varför..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 516
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 699
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 892
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 203
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp