Ännu en tråd om rasval.

W

WithTeeth

Har funderat ett tag på att skaffa mig en till hund, men det är mycket som ska lösas innan jag tar det beslutet.

Har funderat lite på det där med ras och skulle uppskatta lite tips.

Det jag helst vill syssla med tillsammans med hunden i fråga är bruks men har även tänkt mig att syssla med lite annat. Jag vill inte ha en för liten hund. Hunden ska vara arbetsglad men också kunna koppla av. Tanken är att, om det funkar, hunden ska kunna följa med mig och hästen ut på ridturer.
Jag har nu en tervueren-hane på sju år, har dock aldrig haft valp förut. Jag lever också tillsammans med en sambo som kommer hjälpa mig med hundarna, men det är/kommer vara jag som står för den huvudsakliga träningen.
Vilken ras tror ni skulle kunna passa mig/oss?

Har också en fundering på hur ni tänker kring att skaffa sig en tik alternativt en hane. Har från början varit helt inställd på att skaffa mig en tik utan att egentligen veta varför..
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 349
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 164
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp