Bukefalos 28 år!

Ännu en underlagstråd

Fiorano

Trådstartare
För ett ganska bra tag sen fanns det några hä på forumet som visade upp sina ridbanor som hade ett nästan vitt underlag. Det är typ som strandsand men med mer svikt som jag förstått det. Vad är detta för underlag och hur får man tag på det?
 
Sv: Ännu en underlagstråd

det kanske är fibersand blandat med "flingor" (sådana här man brukar ha på golvet i garaget och måla över.. typ små "tyg"bitar) du tänker på..
det ser ut som ljus sandstrand typ ..
det bästa jag ridit på!
tyvärr vet ja inte vart man får tag på de..
 
Sv: Ännu en underlagstråd

Det kanske det är! Vet att Victovie har det på sin ridbana...
 
Sv: Ännu en underlagstråd

Sökte på Terratex och jag tror inte att det är det. Det är bara sand och inga fiber. Kan kanske vara den "specialsand" som nämns på hemsidan dock.
 
Sv: Ännu en underlagstråd

**KL**
sparkar liv i denna. Är nyfiken på vilka typer av "fibersand" som används för att anlägga/förbättra underlag i ridhus. Jag är mycket intresserad av namn och/eller tillverkare på dem.

/U
 
Sv: Ännu en underlagstråd

victovies underlag heter iaf machippo, har frågat om det för ett tag sen. :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
406
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
665
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 516
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp