Ännu en "vad är detta"...

pinky

Trådstartare
Ännu en \"vad är detta\"...

Ja, vad är detta???

På sidan där denna fanns står det om den:
Fits easily over the mouth of a bit. Tie fastening. For problem horses that pull in one direction.


Anar att man med hjälp av irritation/smärta ska hindra hästen från att dra sig åt ena sidan... :confused:
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

usch ser inte så trvligt ut.. :(
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

andvänds en del på galopphästar, som kan kasta/trycka sej mot ytterrailen
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

Ok, men vad är "borsten" gjorda av? Är de hårda?
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

typ samma slags borst som är i hästborstar antar ja.. verkar som de.. de finns både hårdare o mjukare varianter
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

det är ju inte så kul med en galopphäst som kastar sej mot ytterrailen..fullfart.. :crazy:
 
Re: Ännu en \"vad är detta\"...

Används bla inom travet utomlands.
Om hästar har en tendens till att gå snett med huvudet, så kan både huvudstång och denna platta användas.


Är förbjudet att använda inom travet i Sverige.
 

Liknande trådar

Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 370
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 012
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: MonteRose
·
Övr. Hund Jag blev så himla ledsen på kvällspromenaden idag. Eller tja, kanske inte så mycket ledsen som besviken. Det var så förbaskat kallt ute...
2
Svar
22
· Visningar
2 946
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp