Bukefalos 28 år!

Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

T

TesseToken

Vårt hemmabygge e klart! Klösträdet blev 1.70cm högt och katterna älskar det! :) Kika bilderna......(lite mörka tyvärr)

Nyakltterstllningen034.jpg

Nyakltterstllningen048.jpg

Nyakltterstllningen028.jpg

Nyakltterstllningen032.jpg
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Tjusigt!! Ett tips (om du inte redan gjort det) är att fästa det i väggen. Dödsolyckor händer alltför ofta.

Gick åt endel rep va? :D
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Härligt!

Mina får nöja sig md ett mindre träd och en takhög stolpe. Måsta ha varit lättare att linda tunnare snöre än vårt 8 mm rep, husse hade blåsor i händerna en vecka efteråt :angel:
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Joo, de gick åt en hel del! 630m närmare bestämt! :eek: Å blåsor blev de, sambons händer e helt förstörda.... :angel: Vi köpte det på en båt- och motor butik. Heter sisalgarn, 630m för 175kr. Har en hel rulle över, för vi trodde de skulle gå åt mer ändå! Men bra blev det, är faktiskt rätt nöjd. Å stadig e den, de var jag väldigt noga med! Sambon var uppe och klättrade på den när vi byggde, och bottenplattan är större än de andra så den står bra på golvet. E ju rädd om mina små gull!
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Du får nog be sambon springa fram och hoppa upp på trädet i farten om du ska testa stadigheten. Mitt träd har en golvplatta på kanske 50x80 cm och det har visat tendenser till att välta när katterna far upp i trädet med full fart.
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Jag är imponerad...Vilket bygge, skulle oxå vilja ha ett sånt...Va duktiga ni är.. :bump:
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Hehehe! Nja, de kan jag nog inte få honom att göra! Men visst har vi kollat så den verkligen e stadig, väldigt viktigt när våra busfrön dånar upp på den i full fart!
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Ja, tyvärr händer det ganska ofta olyckor. Har funderat på att bygga själv, men eftersom jag inte vill ha blåsor i händerna så fortsätter jag nog att köpa. Dyrt med smidigt :angel:
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Gud va snygg det blev..
Du måste vara väldigt nörjd med det :D
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Ooooh, vad fint! :love:
Förstår att du är nöjd med det! *vill också ha*
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Gud va fint! bra jobbat! :)
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Hur mycket kostade allt som allt att göra ditt klösträd?
Vill också göra en själv :D
Finns det någon som har en bra ritning eller något sånt som vill dela med sig?
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Allt material tillsammans kostade lite under tusenlappen, så det e inte jättebilligt att göra själv heller. Det dyraste var tyget, vi lyxade dessutom till hyllorna lite genom att lägga vadd under tyget för att det skulle bli ännu mysigare att ligga på! :) Snöret/repet kostar oxå ganska mycket, men vi hade turen att hitta hyfsat billigt ändå. Sen e de ju skruv, islagsmuttrar, bultar, lim mm mm. Men vi tyckte ändå att det var roligare att bygga själva, man får det precis som man vill ha det! :idea: (Förhoppningsvis) :angel: Lycka till med ditt bygge! Kul om du lägger ut bilder när det är färdigt!
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Den långa stolpen i mitten, är det en lång stolpe, eller flera som är ihoppsatta med hjälp av hyllorna?
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Det är flera rör som är ihopsatta genom hyllorna med lååånga skruvar utan huvud, vet inte vad de heter. Så de sitter fast i varandra med hyllan emellan, liksom. Lite svårt att förklara. :crazy:
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Fler som byggt egna kattgrejjer hemma? Skulle va kul att se.....jag funderar på att göra en elementsäng till vintern. Varmt och gott! :) Men hur e de med brandrisken? :confused:
 
Sv: Äntligen färdigt! Måste skryta lite!

Snygg! Häftigt tyg du klätt me! Å hög e de oxå, den gillar kisarna nog kan jag tänka mig!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 410
Senast: tuaphua
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 839
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp