Bukefalos 28 år!

Är denna blandning farlig? Atarax+betablockerare+alkohol?

På lång sikt låter din metod livsfarlig, bokstavligt talat, du kommer inte kunna upprätthålla det på sikt. Har du kontakt med vården, vet läkaren som skrivit ut Atarax åt dig om att du behöver komplettera den med en flaska vin för att få den effekt du vill ha?

Varför livsfarlig på lång sikt? Tänker du på leverskador?
nä har inte kontakt med den läkaren det är gamla atarax jag fick från läkaren där jag bodde förut.
 
ts du behöver hjälp med ditt mående NU! Har du någon nära vän/partner/släkting som vet om hur du mår och hur du gör?
Ja partner och föräldrar vet om det. Dom säger att jag borde kontakta psykiater men jag ta mig inte för att göra det. Har sån ångest på dagarna att ja är passiv, gör bara det jag måste och resten av tiden ligger jag framför tv dricker vin typ. :(
Dom kan inte direkt släpa iväg mig till till en psykiatri och dessutom är det ju alltid så svårt att få tider
 
Varför livsfarlig på lång sikt? Tänker du på leverskador?
nä har inte kontakt med den läkaren det är gamla atarax jag fick från läkaren där jag bodde förut.

Ja, till exempel, för det du beskriver är ju ett missbruk, och alkoholmissbruk är inte bra för hälsan. Minst sagt. Missbruk har ju dessutom tendensen att ta så mycket tid i anspråk att man till slut inte hinner med något annat - inte jobba, inte plugga, inte ta hand om sina nära relationer, och knappt sig själv heller. Så man får ett pissigt liv, och sen dör man i förtid. För att vara lite krass.

Om det är gamla atarax du har, så gissar jag att det inte har varit så här illa så länge? Givetvis kan ingen tvinga dig att söka hjälp, men du måste ju själv se att det här funkar inte i längden. Vad gör du när ataraxen och betablockerarna är slut?
 
Jag har ångest i perioder till och från sen 10 år tillbaka. Nu har det varit "lugnt" ett tag så har det eskalerat senaste veckan. Under de lugnare perioderna klarar jag mig hyfsat på ssri och dricker kanske vin 2-3 dagar i veckan om jag får ångest. Hatar atarax egentligen därför jag inte använt upp dom men har inget annat :(
 
Ja partner och föräldrar vet om det. Dom säger att jag borde kontakta psykiater men jag ta mig inte för att göra det. Har sån ångest på dagarna att ja är passiv, gör bara det jag måste och resten av tiden ligger jag framför tv dricker vin typ. :(
Dom kan inte direkt släpa iväg mig till till en psykiatri och dessutom är det ju alltid så svårt att få tider

Om du beskriver i tel hur du mår och hur du lever tror jag att de gör det bästa de kan för att hjälpa dig på psyk. Din familj kanske kan hjälpa dig med att köra dig dit?

Vet du varför du mår som du gör?
Finns det något som du vet får dig att må bättre?
 
Har av misstag råkat blanda dessa ovanstående 3 preparat idag. Tar nästan dagligen en stor dos atarax mot ångest. Tar betablockerare mot hjärtklappning några gånger i veckan när jag ska presentera ngt på jobb/skola. Har tagit 4 tabletter Inderal på 10 mg idag.
Hade helt glömt detta och har nu druckit några glas vin under en aw (cirka en flaska vin totalt). Brukar oftast dricka de dagar jag tar atarax men blev nu orolig om även betablockaden spelar in.
Någon med erfarenhet?

Atarax +Inderal + Alkolhol = the big 3 :angel: Nej, skämt å sido. Jag går på samma mediciner som du och har aldrig råkat illa ut av att blanda dem med alkohol. Dock som många har skrivit här så är det ingen bra lösning i längden och för mycket alkohol är alltid farligt. Med eller utan medicin.
 
Jag har ångest i perioder till och från sen 10 år tillbaka. Nu har det varit "lugnt" ett tag så har det eskalerat senaste veckan. Under de lugnare perioderna klarar jag mig hyfsat på ssri och dricker kanske vin 2-3 dagar i veckan om jag får ångest. Hatar atarax egentligen därför jag inte använt upp dom men har inget annat :(

Så i vanliga fall självmedicinerar du med alkohol enbart mot ångesten, men nu räcker inte det, så du har fått ta till ataraxen också? Försök verkligen ta dig till en läkare, alkohol är en jättedålig bot mot ångest, annat än för stunden, eftersom det ger upphov till mer ångest efteråt. Förutom då att den kraschar din hälsa och gör dig beroende, om du dricker tillräckligt för att det ska bli ångestdämpande 2-3 dagar i veckan.
 
Så i vanliga fall självmedicinerar du med alkohol enbart mot ångesten, men nu räcker inte det, så du har fått ta till ataraxen också? Försök verkligen ta dig till en läkare, alkohol är en jättedålig bot mot ångest, annat än för stunden, eftersom det ger upphov till mer ångest efteråt. Förutom då att den kraschar din hälsa och gör dig beroende, om du dricker tillräckligt för att det ska bli ångestdämpande 2-3 dagar i veckan.

Ja precis så. Några glas vin 2-3 dagar i veckan. Nu under jobbiga perioderna så vill jag mest slockna och då tar jag överdos atarax+en flaska vin och sen sover man gott många timmar..
Ska försöka be om hjälp att kontakta en läkare men ha sån telefonfobi att jag inte vågar ringa.
Kan anhöriga ringa åt en?
 
Om du beskriver i tel hur du mår och hur du lever tror jag att de gör det bästa de kan för att hjälpa dig på psyk. Din familj kanske kan hjälpa dig med att köra dig dit?

Vet du varför du mår som du gör?
Finns det något som du vet får dig att må bättre?

Menar du psykakuten då?
För hos en "vanlig" psykiater med kontorstider så att säga brukar det ju dröja evigheter att få en tid :(
Jag har så kallad ärftlig depression och ångest, finns i släkten. Har egentligen ingen riktig anledning till att må som jag gör. Bra uppväxt, stöttande familj, aldrig varit mobbad, presterat bra i skola och på jobb, alltid haft vänner, pojkvän, hobbyer ETC. Har utåt sätt ett perfekt liv. Men ändå mår jag så dåligt hela tiden, är det inte depression är det panikångest, ångest, ätstörningar, enorm trötthet osv. Jag mår aldrig bra helt enkelt annat är några dagar här och där. Så har det varit de sista 10 åren. Jag ä'r bara trött, arg och ångestfylld :( orkar snart inte mer känner jag. Men samtidigt vet jag att de "bättre" dagarna kommer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 373
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp