Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409

Shpongle

Trådstartare
Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner. Närmar mig fyrtio och börjar känna mig ensam om att åldras eller är det bara fyrtioårskrisen som talar?;)

Vi kör en omröstning
 
Känner inte så många som gjort ingrepp men däremot sminkhysteri.
43 i år och inte gjort och kommer inte göra. Inte sminkat mig mer än ngr fåtal ggr.
 
Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner. Närmar mig fyrtio och börjar känna mig ensam om att åldras eller är det bara fyrtioårskrisen som talar?;)

Vi kör en omröstning
Nej, jag som 43-åring har inte gjort något sånt. Jag känner absolut många som opererat sig eller har fillers tex. Tycker det är rätt vanligt i vissa kretsar. Många har ju gjort operationer/fillers etc som inte är uppenbara för andra direkt. I vissa kretsar känns det mer ovanligt att inte gjort ngt än tvärtom. Men tycker ändå det finns en hel del som inte har gjort något sånt. I en del kretsar är det tvärtom ingen eller ovanligt att någon gjort något.

Just nu har jag inget behov av att göra något ingrepp. Och jag vill ju på sätt och vis låta bli för att jag inte vill att folk ska känna att de ska behöva operera sig för att duga. Och vill markera själv på ett sånt sätt. Men samtidigt vet jag inte. Jag kanske känner behov senare.
 
Jag är 52, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra något skönhetsingrepp. Det finns bättre sätt att används sina pengar!

Nu verkar röstningen gå 100 mot 0 så nu lär ingen som tycker annorlunda våga sig in. Jag tycker mängden pengar och riskerna för komplikationer, samt att en hel del kemikalier som används är att betrakta som livsfarliga i andra sammanhang - verkar direkt osunt på en hel del sätt. En bransch som dessutom gör allt för att försöka förminska dessa risker i sin marknadsföring.

Men, samtidigt tycker jag kanske att meningen "Det finns bättre sätt att används sina pengar!" borde ändras till "Det finns bättre sätt att används mina pengar!" för om någon mår dåligt över något med sin kropp och hittar en enkel lösning så kanske det inte finns något bättre sätt i hela världen att använda eventuella pengar till.
 
Jag funderar på var alla som röstat nej räknar in Botox och Fillers? Tycker inte det är helt ovanligt att man sorterar det som något vardagligt och att skönhetsingrepp måste innefatta att lägga sig under kniven under narkos, typ.
Jag är inte alls främmande för att göra något ingrepp, men har ingen direkt lust eller önskan. Lägger dock gärna tid och pengar på att försöka hålla ett ungdomligt utseende genom att vårda hyn så länge som möjligt. Skulle nog kunna tänka mig att åtgärda ögonlock någon gång framöver, men det är ingenting jag underhåller tankarna på så väldigt aktivt.
 
Jag funderar på var alla som röstat nej räknar in Botox och Fillers? Tycker inte det är helt ovanligt att man sorterar det som något vardagligt och att skönhetsingrepp måste innefatta att lägga sig under kniven under narkos, typ.
Jag är inte alls främmande för att göra något ingrepp, men har ingen direkt lust eller önskan. Lägger dock gärna tid och pengar på att försöka hålla ett ungdomligt utseende genom att vårda hyn så länge som möjligt. Skulle nog kunna tänka mig att åtgärda ögonlock någon gång framöver, men det är ingenting jag underhåller tankarna på så väldigt aktivt.
Botox och fillers är ungefär lika vardagligt som resor till Mars för min del. Så nä, det är inte anledningen.

Snarare än medicinska ingrepp så lägger folk i min värld pengar på träning och kost om de vill hålla sig ungdomliga.
 
Botox och fillers är ungefär lika vardagligt som resor till Mars för min del. Så nä, det är inte anledningen.

Snarare än medicinska ingrepp så lägger folk i min värld pengar på träning och kost om de vill hålla sig ungdomliga.
Nej jag håller helt med dig, men jag tycker det är en ökande skara människor som tycker att det inte är konstigare än att ta en vitamintablett, ungefär.
 
Använder botox. Funderar på att lägga lite fillers eller dyl under ögonen med för jag ser så hålögd ut ibland.
Skulle gärna operera ögonlocken, både av estetiska och andra skäl.
Funderar på att fixa brösten i framtiden med, men det är inger som kommer ske i nära framtid.

Struntar i vad andra gör med sina pengar och hoppas andra skiter i vad jag gör med mina.
 
Jag har filler i näsa, läppar, haka och käken.

Näsan, delvis läpp och käke är pga att jag blev sparkad i ansiktet och fixade till det.

Men sen gjorde jag läpparna och hakan för att jag ville ändra på mitt utseende. Botox har jag gjort en gång för att motverka rynkor och gillar det skarpt. Också för att jag får mindre huvudvärk och gnisslar tänderna mindre.

Kommer absolut göra fler skönhetsingrepp. Jag tycker det är kul att modifiera hur jag ser ut. Känns lika vardagligt som att färga håret för mig.
 
Mig skär man inte i om det inte är nödvändigt. Jag är alldeles för rädd för komplikationer.
Med det sagt så "vill/önskar" jag göra en fettsugning av magen. Rent estetiskt för min egen del.
Men det kommer inte att ske, så jag måste lära mig acceptera mig själv istället. Det går så där...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 362
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
573
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp