Bukefalos 28 år!

Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409
Är snart 47 och har inte gjort några skönhetsingrepp. Har genomgått tandreglering (för förbättrad funktion) och borttagning av några födelsemärken (p g a misstänkt cellförändring) som förbättrat mitt utseende.
Är ganska ointresserad av att se bra ut.
 
OM jag hårdrar det så anser jag ju att färga håret är ett "skönhetsingrepp", det är ju inte min "naturliga" look.
Så jag ändrade mitt nej till ett ja. För jag har färgat håret sen jag var 30 minst, fick mina vita hårstrån tidigt.
 
Är helt naturell, så ingen botox, filler, lyft, åtstramande eller påfyllning av något, någonstans och har svårt att se att jag framledes ska få för mig att göra något dylikt.

Färga hår/ögonbryn ser jag inte som något ens i närheten av att klassas som skönhetsingrepp.
 
Senast ändrad:
Utifrån frågan i trådstarten, ”operation eller injektion”, så är svaret nej. Är inte kategoriskt emot det, men kommer nog inte att prioritera det heller.
 
Jag var sjukt stressad i jobbet och separerade i samband med det för över 10 år sedan och fick en rynka mellan ögonbrynen så jag såg alltid arg ut. Gjorde en botox och en filler då och den har aldrig kommit tillbaka. Syns ingenting och jag har full rörlighet, jag antar att mina ansiktsmuskler äntligen fick en chans att slappna av och rynkan hann aldrig bli permanent.

Jag tonar håret några gånger/år, det händer att jag gör en fransförlängning men håller mig mest till kajal.

I våras tröttnade jag på mina ljusa ögonbryn och gjorde då en ombre så de blev mer markerade. Jag är nöjd och det är huvudsaken. :up:
 
Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner. Närmar mig fyrtio och börjar känna mig ensam om att åldras eller är det bara fyrtioårskrisen som talar?;)

Vi kör en omröstning
Jag är 42. Har inte gjort något och tror kag bara känner en i min ålder som gjort det?
Sedan känner jag en betydligt yngre med som gjorde läpparna.

Så det beror nog på i vilket område man bor och bad man har för krets runt sig? Kanske även vilken typ av nrqnsch man jobbar i?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Injektioner försvinner snabbare än mitt svarta hår. 😅 För att få bort mitt svarta hår så måste jag lägga tusentals kronor för att få bort det över månader/ett år för att inte skada håret. Vill jag ta bort mina fillers så tar det ett 30 minuters besök och en behandling för ett par tusenlappar. Botox håller ett par månader.
Jag är inte emot att folk gör ingrepp direkt och skulle inte döma andra för vad de väljer att göra eller inte göra med sina utseenden. Det är inte så klart inget jag bryr mig om eller ska ta mig rätten till att ha en massa åsikter om. Deras kropp/liv/whatever.

Men det är ändå större risk för komplikationer av operationer eller rent av injektioner än om man färgar håret.
Jag har många vänner/familj som gjort operationer och injektioner. Och en del som jobbat med injektioner/plastikkirurgi. En del av de som gjort ingrepp är medvetna om riskerna och tar dem allvarligt med i beräkningen inför ingrepp. Andra negligerar dem. De som arbetar med det är givetvis medvetna och har i många fall valt att göra ingrepp själva. Det är ju fine! Klart man kan göra det om man vill! Det kan ju ske att jag också gör en dag.
Men man kan inte likställa det med smink, hårfärg etc. Det gör ingen av de som jag känner som arbetar med skönhetsingrepp eller är läkare/sjuksyster etc inom annat iom att det är mer riskfyllt, även med fillers tex. De blir rätt förbannade när folk gör det.
 
Jag är 43 och hittills inga ingrepp, färgar inte håret sen några år och har ovanligt många gråa hår för min ålder - dock få rynkor. Mina gråa hår ser dock mkt snygga ut och jag får ofta komplimanger.

Är mkt fåfäng så kanske kommer jag göra trådlyft eller andra ingrepp inom några år, men hoppas jag står emot - oskuret är bäst, som en operationssyrra jag känner brukar säga. Känner ett fåtal som använder botox, på vissa syns det inte, på andra syns det.
 
Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner. Närmar mig fyrtio och börjar känna mig ensam om att åldras eller är det bara fyrtioårskrisen som talar?;)

Vi kör en omröstning

Jag närmar mig också 40 men bland de människor jag möter är det iaf färre som gjort ingrepp än inte, men är ändå överraskande många när man tittar runt trots att omgivningen är till största delen låg/medelinkomsttagare i Norrbotten. Finns ett större antal som gör fillers/botox/kosmetisk tatuering och ett mindre antal som gjort bröstoperationer och dyl.

Jag hade velat göra en revision av mitt fula indragna ärr efter kejsarsnitten om jag inte hade varit så rädd för allvarliga komplikationer när det bara är ett kosmetiskt problem.
 
Jag är 43, gjort en bröstförstoring för många år sedan.

Kommer troligtvis göra botox i elevenrynkan ,så fort jag känner att jag kan prioritera pengar till det.
 
Lägger botox i panna och för att ta bort arga rynkan. Då lägger man ju även lite längs brynen å utåt för att få ett jämt resultat.

Tror ingen skulle kunna se att jag gjort de men för mig själv ger de så otroligt mycket. Många av mina närmaste har inte ens märkt när jag berättat.
 
Jag har inte gjort något ingrepp, är för snål för att lägga pengar på det 😅 och lite rädd för ett kirurgiskt ingrepp som ändå är helt onödigt (för mig). Hade jag gjort något så hade det varit brösten. De har alltid varit små, men är ännu mindre nu efter lite viktnedgång vilket är lite tråkigt utifrån hur kläder sitter. Men jag har för mycket annat att prioritera, samt vill inte behöva vara borta från jobbet.
 
Jag har gjort stor bukplastik där jag sydde min diastas, en delning på 12 cm. Skönhetsoperation klassar vissa det som, jag klassar det som ett medicinskt ingrepp som jag bekostat själv. För jag mådde inte bra varken fysiskt eller psykiskt av ett sån stor delning. Men ja jag har fått elaka kommentarer om att det får man räkna med när man får barn osv. MEN nej jag behöver inte förbli trasig när det går att laga.

OBS detta kort är taget innan operationen
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220627-061821_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220627-061821_Samsung Internet.jpg
    91,4 KB · Visningar: 257
Jag har botox typ i hela ansiktet. Jag lyssnade på att vara sned i ansiktet och såg så butter och arg ut hela tiden så jag gjorde något åt det. Hade lätt gjort plastikkirurgi av ögonlock, näsa, mage, bröst om jag hade pengarna. Jag vill vara nöjd med mig själv och mitt utseende, vad andra tycker om hur jag ser ut rör mig inte i ryggen.
 
Tvär nej på injektioner med främmande ämnen i mig om det inte är medicinskt motiverat för då kan jag överväga det.
Samma med operationen.

Har ju inte ätit ens värktabletter pga biverkningarna som tas upp i bipacksedeln 😅
 
Kom på att jag ju gjort om min krona på framtanden. Vet inte om det räknas som skönhetsingrepp.
Hade en krona innan efter en tandskada, men alltid varit missnöjd med den så när jag genomgick tandreglering passade jag på att bli remitterad för att även göra om kronan till en snyggare. Kändes liksom rätt när jag äntligen fått fina, raka tänder efter reglering att även fixa till den fula kronan.
 
Jag har inte gjort några ingrepp i form av injektioner eller operationer.

Jag skulle gärna vilja fixa till mina undre ögonlock (får många och djupa linjer/rynkor under ögonen när jag ler det minsta, och långt ner under ögonen. Jag upplever att det gör att jag ser ut trettio år äldre ut och mår i perioder dåligt över det. Obekväm på bild pga det. M.m.), men jag vågar inte operation - mycket pga det verkligen är mitt i ansiktet om något går fel - och fillers verkar tendera att bli som en "kudde" just under ögonen. Jag får se om jag någon dag ändrar mig eller om det får vara.

Däremot har jag flertalet piercingar och tatueringar, vilket ju åtminstone är ingrepp som görs av estetiska skäl. Jag har fått en hel del blå/lila kärlbristningar på ben, lår etc. Dessa stör mig men jag föredrar att tatuera mig framför ett prova t.ex laser (som inte alltid funkar och dessutom kan nya dyka upp rätt omgående efter..). Min senaste tatuering täcker en del sånt, och dessutom tar tatueringarna uppmärksamheten ifrån de som syns. Mina tatueringar är både konst och påverkar hur min kropp ser ut (och hur dess former uppfattas osv). Jag uppskattar dem mycket och jag gör dem absolut inte bara för att "dölja sånt som jag inte gillar".

Något annat som jag absolut skulle fixa till vid behov, av estetiska skäl, är mina tänder. Inget behov just nu men om det skulle uppstå. Jag bleker dem inte, är för rädd om emaljen (mina tänder är inte tiptip och jag får lätt missfärgningar, men är också rädd inför tandläkarbesök pga tidigare erfarenheter från lagningar..). Men skulle jag t.ex förlora eller skada en tand, så skulle jag vilja åtgärda det om möjligt.
 
Är helt naturell, så ingen botox, filler, lyft, åtstramande eller påfyllning av något, någonstans och har svårt att se att jag framledes ska få för mig att göra något dylikt.

Färga hår/ögonbryn ser jag inte som något ens i närheten av att klassas som skönhetsingrepp.

Rent krasst är det ju kemilkalier du utsätter kroppen för. Om än på ytan, men som kan resultera i allergiska reaktioner som bäst eller brända partier med hudförändringar eller tappat hår (permanent) som "värst" (kan säkert finnas massor med "värsta scenarion")
Så jag klassar nog ändå färgning av hår som skönhetsingrepp..
Sen förstår jag om andra inte gör det, men JAG drar det som det oavsett.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 458
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 285
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
677
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp