Bukefalos 28 år!

Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409
Börjar känna mig ensam om att inte ha gjort någon skönhetsoperation eller gjort någon form av injektioner. Närmar mig fyrtio och börjar känna mig ensam om att åldras eller är det bara fyrtioårskrisen som talar?;)

Vi kör en omröstning
Oj, vi måste ha helt olika omgivning

Inte en enda i min nära omgivning eller bekantskapskrets har opererat sig. En bekant till avkomman har gjort det men det är den enda jag känner. Ser nån på stan ibland och vet en moderat poitiker som fyller sina läppar rent groteskt mycket.

Nu kommer säkert den vanliga kören som hävdar att jag inte ser vilka, och inte kan veta vem, som opererat eller fyllt sig. Men jo det kan jag. Så väl känner jag min omgivning.

Skulle det komma fram att nån opererat sig skulle det antagligen mötas av rejält höjda ögonbryn. Varför, liksom??
 
Jag försöker acceptera åldersförändringarna, vissa är enklare att acceptera än andra. Men det är väll som det är. Det enda jag funderat på är om jag ska ersätta en tand jag fått dra ut, men hittills har jag landat i att inte göra det pga av kostnader och risker. Jag har även en ganska stort födelsemärke/vårta på ena sidan av ansiktet som jag är och pillar på hela tiden, funderat på att ta bort den med, men den blir nog kvar om den inte börjar växa eller bete sig på andra sätt.
 
Oj, vi måste ha helt olika omgivning

Inte en enda i min nära omgivning eller bekantskapskrets har opererat sig. En bekant till avkomman har gjort det men det är den enda jag känner. Ser nån på stan ibland och vet en moderat poitiker som fyller sina läppar rent groteskt mycket.

Nu kommer säkert den vanliga kören som hävdar att jag inte ser vilka, och inte kan veta vem, som opererat eller fyllt sig. Men jo det kan jag. Så väl känner jag min omgivning.

Skulle det komma fram att nån opererat sig skulle det antagligen mötas av rejält höjda ögonbryn. Varför, liksom??
Varför inte? Folk färgar håret, tränar på gym, noppar bryn, rakar sig, har kläder som modifierar utseendet. Människor ändrar hur dom ser ut hela tiden.
 
Oj, vi måste ha helt olika omgivning

Inte en enda i min nära omgivning eller bekantskapskrets har opererat sig. En bekant till avkomman har gjort det men det är den enda jag känner. Ser nån på stan ibland och vet en moderat poitiker som fyller sina läppar rent groteskt mycket.

Nu kommer säkert den vanliga kören som hävdar att jag inte ser vilka, och inte kan veta vem, som opererat eller fyllt sig. Men jo det kan jag. Så väl känner jag min omgivning.

Skulle det komma fram att nån opererat sig skulle det antagligen mötas av rejält höjda ögonbryn. Varför, liksom??
Är det inte lite onödigt att skriva "groteskt mycket" om en annan människas utseende?
 
Oj, vi måste ha helt olika omgivning

Inte en enda i min nära omgivning eller bekantskapskrets har opererat sig. En bekant till avkomman har gjort det men det är den enda jag känner. Ser nån på stan ibland och vet en moderat poitiker som fyller sina läppar rent groteskt mycket.

Nu kommer säkert den vanliga kören som hävdar att jag inte ser vilka, och inte kan veta vem, som opererat eller fyllt sig. Men jo det kan jag. Så väl känner jag min omgivning.

Skulle det komma fram att nån opererat sig skulle det antagligen mötas av rejält höjda ögonbryn. Varför, liksom??
Men varför tar man sig friheten att höja ögonbrynen, när man förmodligen inte känner till ett dugg om varför? Det är ju en annan medmänniska som inte kan antas ha samma utgångspunkter som mig och innehar sin fulla individuella frihet att värdera det för sin egen del.
 
Men varför tar man sig friheten att höja ögonbrynen, när man förmodligen inte känner till ett dugg om varför? Det är ju en annan medmänniska som inte kan antas ha samma utgångspunkter som mig och innehar sin fulla individuella frihet att värdera det för sin egen del.
Sant, blev bara lite häpen över att en vuxen kvinna lever i en omgivning där "alla" opererat eller sprutat in saker.
Genuint häpen. Vet att många gör det. Men just detta att känna att man är den enda, resulterade i ett oj från mig.
 
Räknas microblading? 😊 jag har gjort mina bryn i våras och är jättenöjd, dom är annars väldigt bleka och jag orkar inte färga dom. Något annat som kanske inte räknas är att jag gör lashlift, inte direkt något permanent ingrepp. Hade jag obegränsat med pengar skulle jag gärna gjort något åt min "dubbelhaka". Har alltid haft det, oavsett vikt.
 
Nu verkar röstningen gå 100 mot 0 så nu lär ingen som tycker annorlunda våga sig in. Jag tycker mängden pengar och riskerna för komplikationer, samt att en hel del kemikalier som används är att betrakta som livsfarliga i andra sammanhang - verkar direkt osunt på en hel del sätt. En bransch som dessutom gör allt för att försöka förminska dessa risker i sin marknadsföring.

Men, samtidigt tycker jag kanske att meningen "Det finns bättre sätt att används sina pengar!" borde ändras till "Det finns bättre sätt att används mina pengar!" för om någon mår dåligt över något med sin kropp och hittar en enkel lösning så kanske det inte finns något bättre sätt i hela världen att använda eventuella pengar till.
Jag tänker att många på det här forumet kanske väljer att lägga sina pengar på hästar och andra djur snarare än ingrepp som ändå är rätt dyra och att det färgar själva röstningen. På ett annat forum tex för skönhet, träning och hälsa skulle säkert utfallet bli ett annat.
 
En operation eller injektion är ju mycket mer permanent och invasiv.
Injektioner försvinner snabbare än mitt svarta hår. 😅 För att få bort mitt svarta hår så måste jag lägga tusentals kronor för att få bort det över månader/ett år för att inte skada håret. Vill jag ta bort mina fillers så tar det ett 30 minuters besök och en behandling för ett par tusenlappar. Botox håller ett par månader.
 
Nej, för mig finns det ingen anledning. Får botox mot migrän var tredje månad och tänker att det räcker mer än väl med ingrepp för mig.

Men visst svär jag över mina hår på haka och hals och funderar på hur man kan lösa det utan rakhyvel, men har inte brytt mig riktigt ännu för någon lösning.

Tjocka läppar har jag haft sedan födseln, det jag alltid haft och mobbats för är visst modernt nu....
 
Jag har fillers i läpparna, bleker tänderna lite då och då samt har gjort microblading och lipblush.
Sen "vanliga" saker som slingor i håret, lashlift och färgade fransar.

Var inte missnöjd innan men nöjdare efter :)

Hade jag haft lite mer obegränsat med pengar, eller åtminstone inte två hästar, så hade jag nog redan gjort mage och brösten. Graviditeter förstörde min mage och det tycker jag faktiskt är väldigt tråkigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
680
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp