Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409
Jag avbokade mitt senaste frisörbesök och köpte träd för pengarna. Blev plötsligt så less på att lägga pengar på sånt, även om jag knappt gör det alls. Så skönhetsingrepp ligger vansinneslångt bort. Åderbråck på benen vore nog först om det skulle vara något.

Åttaåring klippte mina toppar och vi ser fram emot päron och körsbär.
 
Jag har inga gjort, men jag hade gärna fettsugit min mage. Dock kan jag inte motivera att lägga 100.000:- på det. Då köper jag hellre en ny häst eller bygger ut huset.

Men vinner jag Eurojackpot ska jag absolut operera mig.
Känner samma sak. Jag har någon grej jag hade mått bättre av att fixa men kan inte motivera pengarna trots allt.
 
Jag avbokade mitt senaste frisörbesök och köpte träd för pengarna. Blev plötsligt så less på att lägga pengar på sånt, även om jag knappt gör det alls. Så skönhetsingrepp ligger vansinneslångt bort. Åderbråck på benen vore nog först om det skulle vara något.

Åttaåring klippte mina toppar och vi ser fram emot päron och körsbär.
Äh, finns numera en massa trix på youtube om hur man bäst klipper håret hemma själv 👍 frissan går jag till var 20e år eller så.
 
Läste imorse om influensern som avlidit under en operation där hon skulle fettsuga sina knän😳(?!). Jättetragiskt givetvis men det enda jag han tänka på är hur man landar i att fettsuga knäna? Är detta vanligt?
Jag har gjort det. Insida lår, insida knä, baksida lår (sk banana rolls). Kunde liksom inte gå ner mer pga var redan på en bra vikt och eftersom det inte går att punktförbränna så fettsög jag. De tog totalt 800 ml på dessa 6 ställen (3 ställen per ben alltså). Kostade 50000 så dyra ml.

Jag är jättenöjd, det blev perfekt.
 
Läste imorse om influensern som avlidit under en operation där hon skulle fettsuga sina knän😳(?!). Jättetragiskt givetvis men det enda jag han tänka på är hur man landar i att fettsuga knäna? Är detta vanligt?
Jag har en kompis som gjort det. Hon hade haft komplex för det länge. Det var ca 15-18 år sedan. Det var mer ovanligt då. Men hon är nöjd fortfarande.
 
Jag har gjort det. Insida lår, insida knä, baksida lår (sk banana rolls). Kunde liksom inte gå ner mer pga var redan på en bra vikt och eftersom det inte går att punktförbränna så fettsög jag. De tog totalt 800 ml på dessa 6 ställen (3 ställen per ben alltså). Kostade 50000 så dyra ml.

Jag är jättenöjd, det blev perfekt.
Förstår! Såg liksom enbart knäskål framför mig men förstår såklart att om man gör övre delen av benen så behöver man fortsätta med knä också.
Tack för svar☺️. Är som du säger dyrt men värt det om man blir nöjd!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Läste imorse om influensern som avlidit under en operation där hon skulle fettsuga sina knän😳(?!). Jättetragiskt givetvis men det enda jag han tänka på är hur man landar i att fettsuga knäna? Är detta vanligt?
Var det hon som åkte till Turkiet? Det är verkligen att spela rysk roulette med sitt eget liv att åka dit för skönhetsoperationer, inte den första som dör. :(
 
Var det hon som åkte till Turkiet? Det är verkligen att spela rysk roulette med sitt eget liv att åka dit för skönhetsoperationer, inte den första som dör. :(
Det vet jag faktiskt inte. Ja det är verkligen ett risktagande. Så otroligt tragiskt. Man tror att ens partner exempelvis skall göra ett relativt enkelt ingrepp och så får man aldrig mer se hen. Fruktansvärt!
 
Jag har inte gjort något (är 36 år)men skulle kunna tänka mig att lyfta under hakan när jag blir äldre och huden slappar till där :).

Jag behöver inte läppfillers, min näsa är ojämn men jag är nöjd med den ändå. Men jag vet att "kalkonhals" kommer hos kvinnorna i familjen och jag vill inte ha den 😅
 
Senast ändrad:
Jag har inte gjort något (är 36 år)men skulle kunna tänka mig att lyfta under hakan när jag blir äldre och huden slappar till där :).

Jag behöver inte läppfillers, min näsa är ojämn men jag är nöjd med den ändå. Men jag vet att "gam-nacken" kommer hos kvinnorna i familjen och jag vill inte ha den 😅
Du tänker inte kalkonhals då? Gamnacke får du av att sitta och stirra ner på en skärm och är inte genetiskt utan fel ergonomi.
 
För att svara på ursprungsfrågan så har jag inte gjort något ingrepp. Mycket möjligt att jag gör det i framtiden om det är något som stör mig eller betyder mycket för mig.
Är av åsikten att om man önskar förändra något och har ekonomiska möjligheter att göra det så, varför inte.
Det enda jag vet med säkerhet att jag ej kommer att göra är något som påverkar uttrycket i ansiktet. Tycker utstrålning, miner och ansiktsuttryck är så otroligt viktigt för en människa och vill gärna ha det kvar. Oavsett om saker och ting blir lite skrynkligt eller hänger lite längre ner😅
 
Det vet jag faktiskt inte. Ja det är verkligen ett risktagande. Så otroligt tragiskt. Man tror att ens partner exempelvis skall göra ett relativt enkelt ingrepp och så får man aldrig mer se hen. Fruktansvärt!
Alla ingrepp oavsett varför de görs har ju risker. Gör man medicinska ingrepp känns de ju lite mer motiverade om man ställer dom mot riskerna.
 
Farligt det här. Googlade det där med fetsugning knän och insåg att mina knän ser precis ut som förebilden. Jag som aldrig tänkt något särskilt om mina knäns börjar genast fundera på om de behöver fettsugas.
 
Farligt det här. Googlade det där med fetsugning knän och insåg att mina knän ser precis ut som förebilden. Jag som aldrig tänkt något särskilt om mina knäns börjar genast fundera på om de behöver fettsugas.
Jag hittade typ inga där det inte kombinerats med diverse andra områden också, så det var svårt att se skillnad på själva knät.
 
Nopp. Är 50 fyllda och har inte gjort något. Har ingenting jag skulle vilja lägga pengar på heller. Försöker vara nöjd med den jag är men det är inte självklart. Hade jag vaknat i morgon och blivit några kilo lättare, fått slätare hals och spänstiga ögonlock så hade jag blivit överlycklig. Men jag kommer aldrig göra ett ingrepp.
 
Var det hon som åkte till Turkiet? Det är verkligen att spela rysk roulette med sitt eget liv att åka dit för skönhetsoperationer, inte den första som dör. :(
Tyvärr dör det människor i Sverige efter operationer också. På bara några år har två stycken dött på Akademikliniken i Stockholm och vad jag vet en på Oranus i Malmö. Så det sker i Sverige också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 376
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
573
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp