Är det här täcket bra? (H**ks)

_Runaway_

Trådstartare
Har inte hört så mycket om Hööks utetäcken, och eftersom jag är på jakt efter inte alltför svindyrt vintertäcke undrar jag lite över detta. Hur är passform? Kvalitet? Allt liksom. Positivt och negativt.

600379.jpg


Thermo Master Superfit Winter
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Hööks utetäcken har väl inte världens bästa rykte, jag hade hellre satsat på ett täcke från Shires, de är inte så farligt dyra och har i alla fall hållit mina hästar torra och varma.

Sök på forumet så hittar du en del om hööks utetäcken.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag tycker att det inte är något fel på Thermo master. Alla täcken jag vet som kommer därifrån har då hållt bra iaf.
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Tycker att hööks utetäcken är riktigt bra!! Jag hade köpt det! :D
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag har ett sånt regntäcke och det är väldigt litet i bogen. I övrigt är det bra, håller tätt och andas. Vet inte om det är hållbart dock, min häst är rädd om sina täcken och har lugna hagkompisar.
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag har bara bra erferenhet av Termo Masters täcken däremot fick jag en första dålig efrarenhet av Horse Power täckena.
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

våran bruksnodisd dam har ett sånt regntäcke och inte alls litet i bogarna. kan tillägga ätt hon är närmare 165 cm och grooov =P .... Vad har du för häst?
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

sånt täcke köpte jag till mitt halvblod förra året
ångrade mej
tungt och alldeles för varmt
sen tycker jag den grejjen som går upp över halsen
skavde på hennes man
ganska trång i bogen med
nu har jag det på kallblodstravaren
sitter inte så bra det heller
nästa gång köper jag ett horsewear igen
de är superba
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Thermo Master är ok den första vintern, den andra vintern är det halvtaskigt, de brukar börja läcka och en tredje vinter har jag aldrig fått dem att överleva...
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Haha, där ser man! Jag har en islandshäst modell mellan. Får säga att han har väldigt välmusklad bog då ;) :p
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag gillar TM-täckena! Hade ett vintertäcke till min förra häst under tre vintrar. Även om det jag hade inte var så slitstarkt (pållen lyckades riva upp en halv meter lång reva) så läckte det aldrig, inte ens vid lagningen! Andades jättebra och torkade snabbt. :bow: Shire-täckena, däremot... :cool:
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag har haft ett sådant. Det höll hästen torr o varm men passformen var inte den bästa till min häst. Tycker bättre om Shires o dom är inte så farligt dyra heller, har både ett regn o ett vintertäcke från dom.
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

:love: :love: :love: :love:
Har ett som nu blir 3 år, PERFEKT!!!! Står emot tänder & Broddar utan problem!!! Det enda felet är att han kliade rumpan mot staketet så lite trådar blev avnötta i yttertygel vilket gjorde att det kunde fastna snö/is på rumpan... Annars är det perfekt!!!
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Tack för alla svar :) Men det är inte längre aktuellt med tjockare vintertäcke, då hästen fått fång och ska vila heeeeela året ut. Alltså, ingen klippning och inget behov av tjocka täcken.
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Håller tummarna på att det går över fort :(
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag har ett sådant täcke på min häst.har ingat negativt att säga om det,det är väldigt tjockt och gosigt..,min häst har det på vintern när det är snöstorm o riktigt busväder.Der är iofs tungt som någon nämnde..
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

Jag tycker du ska köpe ett Shires täcke istället, dom är jättebra!! Mkt bättre än Hs...
 
Sv: Är det här täcket bra? (H**ks)

kryptisk skrev:
Jag har ett sånt regntäcke och det är väldigt litet i bogen. I övrigt är det bra, håller tätt och andas. Vet inte om det är hållbart dock, min häst är rädd om sina täcken och har lugna hagkompisar.

Har ett annat täcke från thermo master och tycker att det är rätt stort dock.. Fick det av en kompis och ett 125 är lite stort på min maxade d-ponny.. Hon sa att deras täcken är stora i storlekarna...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har provat Concerta under ca 3 månader (kanske mindre, kan inte räkna exakt...) och efter att ha diskuterat med min...
Svar
12
· Visningar
3 117
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Är på jakt efter en klippmaskin till våran ponny då jag vill kunna klippa honom när jag vill utan att betala. Vill inte betala en...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Klubbisen
·
Hästmänniskan Hej! Ska ju söka gymnasiet snart och tänkte fråga om någon gått på Vreta? Varit där på prova på dag och det kändes bra och allt men hur...
Svar
6
· Visningar
1 039
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 538
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp