Är det helt kört nu?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jo såhär är det. Jag hade min bärbara dator på bordet och kopplat till den var en extern hårddisk(heter det så?:o). När jag skulle flytta datorn ett par cm missade jag katten som hade lagt sig tvärs över USB sladden så den åkte naturligtvis ur.
Nu händer inget alls när jag sätter i USB kontakten igen, förutom ett läskigt meddelande om att "maskinvaran känns inte igen, försök igen. Funkar det inte då så ersätt maskinvaran"(eller ja, ungefär, formuleringen är lite fel för jag kommer inte ihåg allt exakt men det är tydligt vad som menas).
Jag använder ALLTID säker borttagning av maskinvara eftersom jag vet att det kan bli fel såhär, nu var det en olyckshändelse. Är det helt kört? Blir jag tvungen att köpa en ny extern hårddisk?:cry:
Tacksam för all hjälp från datorkunniga bukare...
 
Sv: Är det helt kört nu?

SÅ känslig tror jag väl ändå inte att det kan vara,
har aldrig någonsin använt säker maskinborttagning och något sånt har aldrig hänt.
Prova sätt in och ut eller ominstallera maskinvaran :)

Men tror inte att det är så bra i långa loppet att göra som jag gjort dock,
ett minneskort har efter ett år helt enkelt lämnat in för mig..
 
Sv: Är det helt kört nu?

Jo såhär är det. Jag hade min bärbara dator på bordet och kopplat till den var en extern hårddisk(heter det så?:o). När jag skulle flytta datorn ett par cm missade jag katten som hade lagt sig tvärs över USB sladden så den åkte naturligtvis ur.
Nu händer inget alls när jag sätter i USB kontakten igen, förutom ett läskigt meddelande om att "maskinvaran känns inte igen, försök igen. Funkar det inte då så ersätt maskinvaran"(eller ja, ungefär, formuleringen är lite fel för jag kommer inte ihåg allt exakt men det är tydligt vad som menas).
Jag använder ALLTID säker borttagning av maskinvara eftersom jag vet att det kan bli fel såhär, nu var det en olyckshändelse. Är det helt kört? Blir jag tvungen att köpa en ny extern hårddisk?:cry:
Tacksam för all hjälp från datorkunniga bukare...

Pröva med att sätta in din externa hårddisk i en helt annan dator. Fungerar den inte då heller så är den nog körd och det är bara att skaffa en ny. Du kan ju lämna in din disk till något företag som återskapar alla filer så du inte förlorar någon information... fast det kostar ju en del....
 
Sv: Är det helt kört nu?

Ja mammas pojkvän konstaterade att den är trasig innuti med (tickar högt och tydligt numera) och att det kommer kosta att laga. Bättre att få ut en ny på garantin om det går, vilket det borde göra , jag har ju inte tappat den i backen lr nåt och den är bara en dryg månad gammal.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 265
Senast: snajl
·
IT & mobiler Försökt googla fram något svar, men lyckas inte så bra. Min dator har varit iväg på världens karusell och på verkstad 3 gånger...
Svar
7
· Visningar
1 243
Senast: Pegasus63
·
Relationer Jag ska försöka göra historien så kort som möjlig. Det är såhär va. Jag har, efter ett flertal dåliga och olyckliga förhållanden...
2
Svar
29
· Visningar
3 640
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp