Är det internetet

V

Vaccan

eller är det datorn?
Alltså, vilket av det är det som gör att internet är kajko?
De flesta program på datorn tar rätt lång tid (onormalt lång tid) för att starta upp, internet är värst.. och allt som oftast kommer "Sidan kan inte visas" upp + att det rätt ofta kommer upp en ruta där det står något i stil med "Anslut till internet" en sådan ruta använde man sig av för att komma ut på nätet för tusen år sedan när man använde segmodem och uppringt internet. Men den klickar man bara bort, fast den kommer tillbaks på en gång nästan :p

Jag har Felias ADSL (men vet inte riktigt hur snabbt) och en rätt ny burk som jag nu defragmenterat och lösgjort så mycket plats på hårdisken som möjligt på.. men endå är den jätteseg.

Msn blir jag utslängd från titt som tätt + att det är jätteofta motparten inte ser vad jag skriver alternativt att meddelanden inte kommer fram.
Virusprogram har jag kört (varje dag) brandväggen är igång, jag har Telia Säker Surf.

Vad ska jag göra med den?
Jag flyttar inom några månader och får en annan leverantör av internet (ComHemhus) blir det bättre då?
Eller måste jag göra något mer med själva burken?

Hjälp :crazy:
 
Sv: Är det internetet

ring upp rutan får man gå in i inställningarna och ta bort manuellt.
den ligger alltså som en uppkoppling och när du ansluter till lokalt nätverk behövs den inte.

Seghet kan vara olika saker. svårt att gissa.
Program så bråkar med varandra.
för lite minne (högerklicka på "den här datorn" och välj egenskaper så står det).
Kan vara antiviruset som segar ner (norton)
eller så klart ADSL men jag sätter nog en slant på datorn.

Min "gamla" blev otroligt seg av Nyaste MSN Live messenger. fick avinstallera den så gick den bättre.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Datorn köptes helt ny i höstas. Har varit snabb på att starta upp sig, haft utan problem 10 internetsidor uppe samtidigt och aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 499
Senast: swemale
·
IT & mobiler Hejsan! Jag har ett jävligt jobbigt virus i min dator. Det märks när man är inne på internet. En ruta med Yahoo e-post kommer upp...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Ragatan
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
1 980
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp