Är det kvällssol i Hagaparken?

Aliche

Trådstartare
Ja, jag är urbota sämst på vädersträck och hur det blir med solen så jag frågar allsvetande Buke om någon här vet:
Är det kvällssol i Hagaparken? Från när till när ungefär? Hagaparken i Stockholm är det alltså jag undrar över.

Thank you for your cooperation!
 
Nu kanske jag låter lite dum, men är inte den så stor att det inte spelar någon roll. Dvs den ligger inte direkt i sluttning hela parken (Som Arild i Skåne där hela samhället ligger i nedförsbacke från kvällssolen) så någonstans borde det väl vara sol eftersom den är hyggligt platt också? (kullen bakom kan inte gärna skymma allt).
 
Nu kanske jag låter lite dum, men är inte den så stor att det inte spelar någon roll. Dvs den ligger inte direkt i sluttning hela parken (Som Arild i Skåne där hela samhället ligger i nedförsbacke från kvällssolen) så någonstans borde det väl vara sol eftersom den är hyggligt platt också? (kullen bakom kan inte gärna skymma allt).
Hmmmm det kanske kan vara sant iofs.....
 
Hmmmm det kanske kan vara sant iofs.....

Nåja nu har jag frågat experten på kvällssol (mamma) hon säger att solen står i väster och Hagaparken ligger på västra sidan av Brunnsviken, så när du är vid vattnet kommer solen i ryggen och om du då sitter bakom ett gäng träd så har du ingen sol. Men någonstans i denna stora park borde du hitta sol på kvällen.
 
Nåja nu har jag frågat experten på kvällssol (mamma) hon säger att solen står i väster och Hagaparken ligger på västra sidan av Brunnsviken, så när du är vid vattnet kommer solen i ryggen och om du då sitter bakom ett gäng träd så har du ingen sol. Men någonstans i denna stora park borde du hitta sol på kvällen.
VI tänkte vara nedanför koppartälten mot vattnen och där är ju rätt stort mellan trädkanterna så det borde ju vara sol då? Annars får vi vackert flytta på oss antar jag...
 
VI tänkte vara nedanför koppartälten mot vattnen och där är ju rätt stort mellan trädkanterna så det borde ju vara sol då? Annars får vi vackert flytta på oss antar jag...
I sluttningen ner mot vattnet?
För några år sen hängde jag där några gånger. Kommer ihåg det som det var varmt och sol. Det var på kvällen.
 
Som sagt - om det är soligt så finns det sol där träden inte skuggar. Men som någon annan skrev parken sluttar och man har solen i ryggen om man inte vänder sig och sitter i uppförsbacke
 

Liknande trådar

L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 240
Senast: gulakatten
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 309
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 316
Senast: LiviaFilippa
·
L
Mat Hej! Dethär kanske är en konstig fråga men det är ju många här som är bra på mat och sånt så kan iallafall prova att fråga om nån har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 634
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp