Bukefalos 28 år!

är det "möjligt" ?

Sv: är det "möjligt" ?

Hur en blandis kommer att se ut kan man aldrig sia om.
Hund A paras med hund B, säg mops o schäfer.
En del valpar kommer att se ut som en schäfer men ha mopsens mentalitet, o tvärt om, andra kan verka renrasiga både till utseende o sätt, o resten typ pyttipanna.

Exakt!
Utsende/temrament/egenskaper/hälsa inget kan man veta, kan bli precis va som helst Och som sagt det är en myt att blandisar skulle vara friskare..
Finns egentligen ingen som helst orsak att blanda, finns 350 raser i Sverige så nog sjuton borde alla kunna hitta "sin" ras??
Olyckor kan ju dock inträffa med att medvetet plannera att göra "pyttipanna" vad är det för mening liksom
 
Senast ändrad:
Sv: är det "möjligt" ?

Kl


Möjligt, ja men kanske inte lämpligt.

Till 99 % är det bättre att köpa en hund med de egenskaper man önskar.
 
Sv: är det "möjligt" ?

Ja det är dom, vilken förolämpning mot den charmigaste rasen som finns!
 
Sv: är det "möjligt" ?

Fast bortsett från färg och hårlag så är väl de där två rätt lika?

KL: Håller helt med Vallis. Det är omöjligt att förutsäga hur en blandrasvalp kommer se ut och vilka egenskaper den kommer ärva.

Inte speciellt. Tiken är (trots att det inte ser ut så) betydligt grövre och har längre ben, mer vinkel på bakbenen. Hanen är kortbent och har nästintill raka bakben. Tiken har flatare panna och smalare nos. Hanen mer rundad panna och bredare nos. Tiken har fått trekantiga öron som sitter mer på sidorna, medans hanen har långsmala som sitter mer uppepå. Pälsen förstör lite, så man ser inte hanens kroppsbyggnad, men det skiljer nästan 1 kg mellan hundarna och då är tiken inte tjock, eller hanen smal.

Temperamentet går jag inte ens in på, enorm skillnad.. En är Bulldozer i liten förpackning och den andra, bjäbbig mespotta..:D

Precis som ni alla skriver, helt omöjligt att säga hur de blir både till utseende och sätt.

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 873
Senast: ildiko
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Milene
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 018
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 826
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp