är det "möjligt" ?

Smurfoff

Trådstartare
Är lite nyfiken bara... Hade det gått att para en dvärgpinscher med en mops ? Finns det någon sådan blandning..?
 
Sv: är det "möjligt" ?

Svaret blir ungefär som på din förra fråga om pomeranian och dvärgpinscher. Det är samma art, klart att de kan para sig. Hur de blir är omöjligt att svara på.
 
Sv: är det "möjligt" ?

jag menar mer på, dem är ju så olika i utseendet.. hur skullen nosen blir osv?
 
Sv: är det "möjligt" ?

jag menar mer på, dem är ju så olika i utseendet.. hur skullen nosen blir osv?

Som sagt, det är omöjligt att svara på. Den kan lika gärna se ut som en mops, som en pinscher eller någonstans mitt emellan. När jag googlade fick jag syn på en som såg ut som en petit brabancon.

Gissar att du har en dvärgpinschertik som du planerar att para. Vill du veta hur valparna kommer att se ut, hur de kommer att vara, osv. så para med en (ögonlyst och patellaundersökt) dvärgpinscherhane istället. :)
 
Sv: är det "möjligt" ?

Fast det där är ju helt meningslöst. Just den hunden råkade se ut sådär. De andra i kullen kanske såg helt annorlunda ut.
 
Sv: är det "möjligt" ?

Jag tycker det låter som ett litet monster - bjäbbig, illerpigg, högst upp på alla möbler och högdragen - hihi. Finns ju inget kompatibelt i dom utseendena och VARFÖR skulle man para någonting med en snörvlig mops hur söta dom än är?
 
Sv: är det "möjligt" ?

Jag tycker det låter som ett litet monster - bjäbbig, illerpigg, högst upp på alla möbler och högdragen - hihi. Finns ju inget kompatibelt i dom utseendena och VARFÖR skulle man para någonting med en snörvlig mops hur söta dom än är?

Och min reaktion på det är VARFÖR skulle man ta risken att få valpar som inte har mopsens underbara karaktär genom att blanda den med något annat? :p Mopsar regerar :love:

Till TS: Du kommer aldrig att hitta en seriös mopshaneägare med en frisk och rastypisk mops att ställa upp på någon blandrasavel. Om du vill ha en mops, köp en mops. En blandras kan ju bli precis hur som helst.
 
Sv: är det "möjligt" ?

Försöker förstå hur den sidan funkar. Har idag haft funderigar med en kollega vad det blir om man blandar en dvärgpinscher med en springer spaniel :D

:o:o:o:confused::confused::confused:

Av vilken :devil: anledning skulle man para en jakthund med en dvärghund, vad skulle man ha för mål med något sådant???????
Och inte minst VEM skulle vilja köpa en sådan?
 
Sv: är det "möjligt" ?

:o:o:o:confused::confused::confused:
Av vilken :devil: anledning skulle man para en jakthund med en dvärghund, vad skulle man ha för mål med något sådant???????

Ingen aning :D Undrar bara om någon gjort denna blandning och vad det isf skulle bli av den.
Tabken hade inte kommit upp om inte min grabb skulle ha blivit så kär när kollegans hund löpte. (ja jag är fullt medveten om att vilken tik som helst skulle vara intressant om hon löper)
Så missförstå mej inte ock tro att jag har planer på detta :laugh:
Men finns ju så många blandraser så tänkte bara om någon visste hur en sådan blandning skulle se ut.
 
Sv: är det "möjligt" ?

Hur en blandis kommer att se ut kan man aldrig sia om.
Hund A paras med hund B, säg mops o schäfer.
En del valpar kommer att se ut som en schäfer men ha mopsens mentalitet, o tvärt om, andra kan verka renrasiga både till utseende o sätt, o resten typ pyttipanna.
 
Sv: är det "möjligt" ?

<snip>
Men finns ju så många blandraser så tänkte bara om någon visste hur en sådan blandning skulle se ut.

Det kan man inte saga ... Det ar som mina barn. Jag ar morkharig med bruna ogon, min man ar rodlatt med gra ogon. Jag har en mycket morkharig son med bruna ogon, en med gra ogon och morkblont har ... och en som ar superblond och bla ogd. En ar ganska kort (det ar jag med) en ar medium lang och en ar lang som min man ar. Det gar inte att saga hur dom kommer att se ut om man inte parar en ren avlad hund med en av samma ras.

Hur en blandis kommer att se ut kan man aldrig sia om.
Hund A paras med hund B, säg mops o schäfer.
En del valpar kommer att se ut som en schäfer men ha mopsens mentalitet, o tvärt om, andra kan verka renrasiga både till utseende o sätt, o resten typ pyttipanna.

Exact!
 
Sv: är det "möjligt" ?

Dessa två är kullsyskon... Inte en likhet någonstans.. Så med blandraser kan det bli hur som helst..;)

dscf3606_511357b49606ee14d756b83a.jpg


dscf3659_511359a8e087c36363e0b583.jpg


panda_o_hugo_5119ef0ee087c31ce7bd4177.jpg


panda_o_hugo_2_5119ef0ee087c31cca07380b.jpg


Mvh Domino_s
 
Sv: är det "möjligt" ?

Fast bortsett från färg och hårlag så är väl de där två rätt lika?

KL: Håller helt med Vallis. Det är omöjligt att förutsäga hur en blandrasvalp kommer se ut och vilka egenskaper den kommer ärva.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 873
Senast: ildiko
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: Milene
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 825
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp