Bukefalos 28 år!

Är det något att klaga på?

Sv: Är det något att klaga på?

Ja, men du får ju delta och har chansen att bli placerad. Det är bara om du vill ha rosett eller vad det nu kan vara som du måste lägga till pengar.
Du är fortfarande trea eller vad du nu får för placering.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Tror/vet du?
Om det är så är det inte lika farligt, dock tycker jag det är jättekul med rosetter. Plaketter och blommor är däremot överkurs för mig.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Nej, det var en allmän refektion av gängse praxis. hurvida de gör på just det här stäälet vet jag inte.
Lägg ut infon så står det vä där?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag ska på ett ridläger i sommar, på hemsidan står det att allt ska ingå och alla avgifter ska vara betalda en viss tid innan lägret. Sagt och gjort så betalar jag inom den tiden. Papper med info kommer först efter man skulle ha betalat allting. På papperna framkommer att man ska hjälpa till att fodra och släppa in och ut alla hästar (man medtar egen häst) samt laga maten. Det kallar inte jag att allt ingår.
I papperna framkommer det också att man måste ha betalat en viss avgift för att kunna bli placerad i tävlingarna (man får delta men får inga placeringar även om man nu skulle vinna) som hålls på lägret. Ingenting om sysslor eller extra avgifter stod på hemsidan som jag lusläst x antal gånger.

Att allt ingår tolkar jag som att mat och logi för hästen och dig själv ingår. Att man sedan får laga maten själv säger jag egentligen ingenting om men jag hade nog föredragit lagad mat om jag fick välja.
Jag tycker dock inte att lägret är fel marknadsfört, allt (ifråga om kost och logi för hästen ingår) faktiskt.

Att delta i tävlingarna är också gratis, antagligen är det väl någon slags prispeng inblandad för de placerade och då kan jag förstå extraavgiften. Personligen hade jag dock nöjt mig med att delta, det smäller inte speciellt högt med en "lägerrosett".

Jag vill helst inte gå upp och fodra hästar och släppa ut tidigt på morgonen eller stå i köket, jag trodde jag betalade för att sådana sysslor skulle utföras av anställda på lägret.
Finns det något man kan göra?
Jag vill ju delta men vill inte delta i sysslor eller betala extra pengar som man inte kommit överens om.

Mvh/
Heulwen

Jag tycker att du har en konstig inställning där. Att ta hand om sin egen häst är väl prio nr 1?! Kanske hotellvistelse à la "all inclusive" med helpension åt hästen vore mer i din smak.
Jag har aldrig varit med om ett läger där man inte är inblandad i skötseln av hästarna, det är lika viktigt som själva ridningen. Jag skulle inte heller känna mig bekväm med att främmande människor (vuxna? barn? ungdomar?) skulle sköta min häst när jag själv är där.
Ingen tvingar dig heller att betala för ev. placering, det viktigaste är ju deltagandet och ett bra resultat blir inte mindre bra av att inte få en prispeng eller rosett.

Jag tror inte att ett klassiskt ridläger ligger i din smak om du är ute efter att slippa sysslor, kanske bättre att satsa på egna träningar och sedan får du väl betala någon för själva skötseln av din häst.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Ja, jag borde nog tänkt mig för både en och två gånger.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 590
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 615
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 741
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp