Bukefalos 28 år!

Är det något att klaga på?

Sv: Är det något att klaga på?

Det är inte JAG som tycker att hästskötsel inte skulle ingå i ett läger.

Jag har sett din diskussionsteknik förrut och jag tycker det är skrämmande att du inte inser att man faktiskt kan bete sig trevligt även om man har avvikande åsikter.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Fast, i bukemått mätt, är det verkligen lågt att fråga någon hur lat denne är? Det är ju bara en rak fråga och tanken flög förbi i mitt huvud också faktiskt. Kanske mest för att jag varit på ett flertal läger/kurser och det ALLTID varit självklart att skötseln av egna hästen åligger ägaren/ryttaren, men ändå.

Om man inte på en kurs när det enda man behöver göra är att rida sin egen häst orkar fodra morgon, middag, kväll känns det faktiskt lite som höjden av lathet, det kan jag hålla med Älgen om.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Om du vill klaga på lägret så håll dig till det som är relevant.
Dvs att det i prospektet inte framgick att det skulle vara självhushåll.


Klagar du på att du får sköta din egen häst har du ingenting att komma med liksom.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Du undviker att läsa det du vill va?
Eftersom din diskussionsstil är så otrevlig och låg så är det du som har noll saker att komma med. Föredrar att lyssna på sådana som kan få fram sina motsatta åsikter utan att förolämpa.
Lär dig av de användarna så lyckas du nog bättre med att få folk att lyssna. Om det nu är det du är ute efter alltså, jag börjar nämnligen tvivla.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Är du verkligen säker på att alla hästarna går tillsammans dagtid då?
Låter väldigt riksabelt bara för några dagar tycker jag :crazy:

Att hästarna står uppstallade på ett träningsläger är ju knappast förvånande, jag är mån om att min häst ska få vila och lugn och ro när dom går extra mycket + är på ett nytt ställe
 
Sv: Är det något att klaga på?

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra ...

Tänkte bara påminna dig om dessa rader också.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Nej, det kanske är jag som missuppfattat. Men jag har sett att det har tillämpats på en del läger och antog att det skulle vara så här också.
Får se om jag kan lyckas nå någon jämkning med anordnarna, jag är mest emot de extra avgifterna då jag som student inte har råd med extra kostnader.
 
Sv: Är det något att klaga på?

jag är mest emot de extra avgifterna då jag som student inte har råd med extra kostnader.


DÄR kom det, du verkar ju mest irriterad över att det kostar extra! Det säger väl sig självt att har man egen häst med sig så tar man hand om den! för det är väl inget ponnyläger för 10åringar du ska åka på?

Att släppa ihop hästarna tillsammans på bete för några dagar skulle jag vägrat att gå med på. det är snarare sunt förnuft att låta hästarna stå uppstallade under träningstiden! Dessutom kan de koppla av och inte behöva rangordna sig. = Skaderisker.

Kost och logi brukar ingå i priset men för den skull betyder det inte att någon hushållerska serverar och lagar maten. Speciellt på läger för vuxna brukar man få laga sin egen mat. Men det kanske bara är här omkring?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag hade också blivit väldigt irriterad om det står att allt ingår och att man sedan dels ska betala extra och dels ska laga mat själv, ta hand om hästen tycker jag är helt ok, men jag är så petig att det är bara två (:o) människor jag litar på så mycket att de de får ta hand om min häst, och då måste jag ändå höra med dem om det och detta;)

Men maten tycker jag inte är ok, jag har varit på kurser där man helt plötsligt skulle laga maten själv och blev indelade i grupper att göra olika saker, för mej som bara har en arm som fungerar så blir det väldigt jobbigt, jag måste förklara varför jag inte kan göra det eller det och det känns som om man smiter ifrån med dåliga ursäkter, det måste klart och tydligt framgå vad som förväntas av kurs/läger deltagaren, det som är självklart för en är inte självklart för någon annan.
 
Sv: Är det något att klaga på?

DÄR kom det, du verkar ju mest irriterad över att det kostar extra! Det säger väl sig självt att har man egen häst med sig så tar man hand om den! för det är väl inget ponnyläger för 10åringar du ska åka på?

Att släppa ihop hästarna tillsammans på bete för några dagar skulle jag vägrat att gå med på. det är snarare sunt förnuft att låta hästarna stå uppstallade under träningstiden! Dessutom kan de koppla av och inte behöva rangordna sig. = Skaderisker.

Kost och logi brukar ingå i priset men för den skull betyder det inte att någon hushållerska serverar och lagar maten. Speciellt på läger för vuxna brukar man få laga sin egen mat. Men det kanske bara är här omkring?

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "DÄR kom det". Om du har läst ursprungsinlägget så ser du vad jag stört mig på och att fodringarna skulle vara det som stör mig mest har andra användare påstått (i mer eller mindre trevliga ordalag) och inte jag.

Jag vet inte var du bor men på det ridläger jag varit på (som vuxen) och hört från andra (runt om hela Sverige) så brukar det vara så att någon gör i ordning maten. Som vegeterian vill jag inte handskas med andras kött. Och jag tror det skulle bli en del sura/förolämpade miner om jag behövde förklara det för alla. Folk brukar hamna i försvarsposition då, då de tror jag dömer dem.

Att låta hästarna stå inomhus en hel vecka hoppas jag inte är självklart för någon. Men alla ser på hästhantering olika. Jag skulle inte åka på ett ridläger, ens om det vore gratis om det var villkoren.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Du har samma erfarenhet som mig och mina bekanta alltså. Jag har också fått intrycket av att detta är gängse.
Jag har inget fysiskt funktionshinder som du har men jag är en usel kock. :o
Nej, skämt åsido. Anledningarna att jag inte vill delta i matlagningen har jag skrivit i inlägget ovan.

Jag har hur som helst önskemålet att man inte skriver att allt ingår om allt inte ingår. Det är det jag vänder mig emot. Jag borde tänkt ett steg längre och inte tagit för givet att hästarna gick ute dygnet runt bara för att de gör det på dagarna. Jag gick bara efter min erfarenhet som visserligen bara sträcker sig över 5 år men där alla hästar alltid gått ute på sommarnätterna, men det säger ju inte att det alltid är så.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Nej, det är faktiskt inte jag som läser baklänges.

Att allt ingår var att foder, strö osv ingår till hästen.


Läs igenom dit ursprungsinlägg en gång till och se själv vad det är du skrivit.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Att allt ingår var att foder, strö osv ingår till hästen.

Och det tolkar du ut av en mening där det står "Allt ingår"?
Vi tolkar nog ordet "allt" olika.
Jag tolkar det som att extra avgifter inte får tillkomma.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Ja, men var någonstans tilkommer extra avgifter för kost och logi för dig och hästen?
 
Sv: Är det något att klaga på?

Så här har du skrivit i ursprungsinlägget:

Jag vill helst inte gå upp och fodra hästar och släppa ut tidigt på morgonen eller stå i köket, jag trodde jag betalade för att sådana sysslor skulle utföras av anställda på lägret.

Finns det något man kan göra?
Jag vill ju delta men vill inte delta i sysslor eller betala extra pengar som man inte kommit överens om.

Mvh/
Heulwen


Jag tolkar det som att du TRODDE att du ingening skulle behöva göra på lägret.

I prospektet står det en kort beskrivning om att hästarna står uppstallade i ett invändigt nyggt stall.

Det som INTE står med är att det tydligen förväntades vara självhushåll, samt att en ringa kostnad tillkom om man ville ha pris i tävlingen.
Tävlingen verkade alla vara väkomna att deltaga i men de som ville ha rosett elelr vad det nu kan vara fick betala för den.
Detta är ju i så fall en frivilig kostnad.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Jag tycker inte man deltar i en tävling om man inte kan placeras. Så deltagande tycker jag är fel att räkna det som. Snarare vanliga träningar helt enkelt.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Så om jag skulel vägra ut mig ellr på annat sätt ha misslyckats i en klass har jag inte deltagit?

Är man med så deltar man. Oavsett om man skulle få en placering eller inte.

Många klubbar som odnar CR hoppningar har ett pris för deltagandet, sedan kan man välja om man vill köpa til en rosett elelr strunta i det.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Men det är ju klart jag skulle placeras (hmm, eller inte).
När man deltar i tävlingar så är det ju för att man ska få just chansen att bli placerad. Just prispengar/presenter eller något sådant har jag inte förväntat mig. Det brukar ju bara ske på större tävlingar vad jag vet om.
 
Sv: Är det något att klaga på?

Oj, här går det vilt till ibland;)

Det låter som om du hade andra förväntningar på lägret helt enkelt och blev förvånad när det inte blev som du tänkt. Helt förstårligt.

Jag tycker att du ska hoppa av om du känner att det inte är någonting för dig:).

Det där med matlagningen och att betala för att kunna bli placerad har jag alldrig hört talas om!
När jag har varit på läger när jag var liten så har vi alldrig hjälp till med maten eller liknande. Vi hade även små tävlingar som var helt gratis..
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 634
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 673
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp