Bukefalos 28 år!

Är det nu man får börja gnälla?

Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Nu får vi alla köra peppdansen för dig istället :banana: Och kanske blir din bebis inspirerad av vansinnesbebisen, man kan ju alltid hoppas!

Vansinnesbebisen låter som om det är en liten gangsterbebis eller nåt :D:rofl:
En liten illbatting som kommer göra hela bygden osäker =)
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Ja!
Nu får annax se till att komma igång med sin lilla bebis oxå..
Var är hon förresten?? :bump::bump::bump::bump:

Pepp pepp!! :banana:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

En dag kvar till beräknad BF.

KOM IGEN NUUU BEBISEN!!!!!! :banana::banana:

Väskan är packad & klar, parkeringspengar är lagda i bilen, sambon jobbar fortfarande på som vanligt.
Men är beredd att släppa allt när jag ringer.
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Åh då är det snart din tur oxå nu då!
Hoppas det kommer snart nu då och att du slipper5 gå massa tid över.
Det är så himla trist att bara gå dessa dagar över tiden och vänta.

Heja bebben !
kom ut nu! :bump::bump::D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Peppdans till oss som är kvar.

Go bebis :banana: Go bebis :banana:Go bebis :banana: Go bebis :banana:Go bebis :banana: Go bebis :banana:Go bebis :banana:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Har en kompis vars batting heller aldrig ville komma ut. Luttrad barnmorska rekommenderade paret att åka hem och ge ungen en ”färdknäpp” d v s ha sex.

Sagt och gjort. Dessvärre hade den blivande mamman gått upp 23 kilo i vikt och kände sig mest som en strandad knubbsäl så sexlivet hade inte känts aktuellt på några veckor, barnafadern in spe var inte så klen han heller. Fast nu gav de allt - så till den grad att sängbotten kraschade och madrassen rasade i golvet. När den första chocken lagt sig började de skratta något vanvettigt och sen blev det inte så mycket mer gjort bland sängspillrorna.
I vilket fall som helst gick vattnet där och då och tre timmar senare kom sonen!
Ny säng stod för övrigt i sovrummet när mor och son kom hem från BB...

Du sa ju att sambon var beredd, så.... :angel: :angel:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Har en kompis vars batting heller aldrig ville komma ut. Luttrad barnmorska rekommenderade paret att åka hem och ge ungen en ”färdknäpp” d v s ha sex.

Sagt och gjort. Dessvärre hade den blivande mamman gått upp 23 kilo i vikt och kände sig mest som en strandad knubbsäl så sexlivet hade inte känts aktuellt på några veckor, barnafadern in spe var inte så klen han heller. Fast nu gav de allt - så till den grad att sängbotten kraschade och madrassen rasade i golvet. När den första chocken lagt sig började de skratta något vanvettigt och sen blev det inte så mycket mer gjort bland sängspillrorna.
I vilket fall som helst gick vattnet där och då och tre timmar senare kom sonen!
Ny säng stod för övrigt i sovrummet när mor och son kom hem från BB...

Du sa ju att sambon var beredd, så.... :angel: :angel:

*tjuter av skratt*

Om det skall vara genomförbart så borde det nog ske på köksbordet pga mina fogar :rofl: fick det som tips av den blivande "tanten" till barnet.
Vete katten om jag vågar, blir nog nytt köksbord för oss, då det gamla är väldigt ostabilt :devil:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

*tårarna rinner av skratt* :cry::rofl:

Spirit: Om bordet inte vill så kan ju diskbänken få jobbet istället :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Nu får vi alla köra peppdansen för dig istället :banana: Och kanske blir din bebis inspirerad av vansinnesbebisen, man kan ju alltid hoppas!

Jag hänger på och peppdansar för mig själv så att magen guppar! :banana:

Igår natt hade jag mensvärksliknande sammandragningar (som kändes i ljumskarna) med femtonminuters-intervaller, de höll dock bara i sig i 1,5 h. Så nu är jag tillbaks på ruta ett igen...*suck*

Hade ett långt snack med magen imorse. Jag förklarade sakligt att jag inte orkar mer och att jag vill hålla bebis i famnen, inte i magen. Bebis svarade med en kaxig spark mot revbenen... :p
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Har en kompis vars batting heller aldrig ville komma ut. Luttrad barnmorska rekommenderade paret att åka hem och ge ungen en ”färdknäpp” d v s ha sex.

Sagt och gjort. Dessvärre hade den blivande mamman gått upp 23 kilo i vikt och kände sig mest som en strandad knubbsäl så sexlivet hade inte känts aktuellt på några veckor, barnafadern in spe var inte så klen han heller. Fast nu gav de allt - så till den grad att sängbotten kraschade och madrassen rasade i golvet. När den första chocken lagt sig började de skratta något vanvettigt och sen blev det inte så mycket mer gjort bland sängspillrorna.
I vilket fall som helst gick vattnet där och då och tre timmar senare kom sonen!
Ny säng stod för övrigt i sovrummet när mor och son kom hem från BB...

Du sa ju att sambon var beredd, så.... :angel: :angel:

Färdknäpp har vi redan testat - lite smått ringrostigt var det allt :D OCH bebisen är fortfarande kvar i sin "etta med kokvrå". :mad:

Nu inser jag ju att vi kanske skulle testat att ha sönder sängen också - det kanske hade haft annan effekt på bebisens vilja att komma ut?

Och vi som just lagat sängramen...attans...får nog skruva ur ett par skruvar när sambon inte ser haha
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Jag låg i sängen och surade hela förmiddagen tills sambon kom hem och käkade lunch.

Sen bestämde jag mig för att tiden inte direkt går fortare om man ligger i sängen och surar så jag åkte till affären och sen har jag ägnat eftermiddagen till att baka - muffins och biskvier. Nu värker ländryggen för att jag har stått för mycket idag, men jag har iaf gott fika att mumsa på. :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Här är vansinnesbäbisen!




Pappas flicka!
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Kollar in lite snabbt, ska snart mata igen. (Hoppas jag, mina bröst ser ut som två övermogna meloner! :eek: )

Hon är jättesnäll men har inte förstått dethär med dag o natt, hon kör på samma spår som i magen, dvs party all night och sen sova på dagen :crazy:
Men det ordnar sig väl med tiden.
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Och ni som väntar: Vänta 12 dagar, då får ni en drömförlossning ;)
Nikki må varit seg på att komma igång, men när hon väl valde att börja sin resa ut så gick det av bara farten.
BM kollade på kurvan på förlossningsjournalen o sa: Man skulle kunna tro att det var ditt femte barn!


Peppar alla sena små bukebäbisar! :bump:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Så gudomligt söt :love:

*drar upp tröjan så min bebis ska bli sugen på att komma ut & mysa*
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Gud så söt hon är - och pappa ser helt saligt lycklig ut! :)

Mår ni bra allihop?

Är lite rädd att min bebis också ska hålla samma dygnsrytm som i magen. Party till 03 på nätterna och sedan lååååång sovmorgon...
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Gud så underbart söt liten tös! :love:
Och Nikki. Vackert namn ni har valt.:bow:
Det stod på min lista oxå. Men det blev Michelle istället.

Jag tror att sovarutinerna kommer. Det brukar rätta till sig efter ett par veckor bättre och bättre hela tiden.
Hoppas att mamma och dotter mår bra nu.
Trötta kan jag förstå om ni är allihopa.
Det är allt lite omtumlande. :love::love:
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Rasmus hade oxå samma rutiner som i magen i början men det vände sen, fick bra tips från BVC att natten ska vara tyst, mörk och tråkig. Men på dagen intressant så det är roligt att vara vaken. Sen att inte byta blöja (självklart i början när de även bajsar på natten) för då blir bebisen lite nedkyld och pigg.

Funkade bra för oss, Rasmus sover nu 12 timmar i sträck!


Otroligt söt är hon i alla fall, och pappa ser riktigt stolt ut :D
 
Sv: Är det nu man får börja gnälla?

Åh har du fått nu...det har jag helt missat. Stort GRATTIS. vilken söööt liten fröken. :love::love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn BF idag och ingen bebis verkar vilja titta ut. :mad: Slemproppen började iofs släppa häromdagen, men förutom det så har jag inte haft...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 058
Senast: WithoutFaith
·
T
  • Låst
Övr. Barn jag VET att det är jättevanligt men jag håller på att gå åt här känns det som. Varje dag, med 5-30 minuters mellanrum (går i perioder...
Svar
12
· Visningar
1 352
Senast: Nowis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp