Bukefalos 28 år!

Jahapp *gnälltråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Meibla

Trådstartare
BF idag och ingen bebis verkar vilja titta ut. :mad: Slemproppen började iofs släppa häromdagen, men förutom det så har jag inte haft några känningar alls, inte ens en liten ynka förvärk. *suck*
Iofs så får den gärna stanna tills imån, så den slipper bli kallad för ett 1:a aprilskämt, :angel: men just nu så känns d som att den kommer stanna kvar i all evighet :crazy:

Hur går det för er andra mars/april magar?


/J som behövde gnälla av sej lite.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Skickar uppmuntrande kramar! Tyvärr är slemproppslossning inget bra tecken. Kan ta upp till 2 veckor till innan bäsen vill ut.

Men jag förstår hur jobbigt du har det. Har bara fått 1 av 3 möjliga på utsatt tid de andra har kommit senare. Ettan tvingades ut 21 dagar efter bf.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

en vän till mig skulle fått sin unge runt den tjugonde, den har inte kommit ut än..
hon har haft en hel del förvärkar ( det heter väl så? ) men trots det ingen unge.


jag håller tummarna för dig att den ska komma snart så du slipper vänta längre!:bump:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Måste ni skrämma upp mej om att gå över flera veckor? :crazy: Jag vill ju ha bebben nu! :D
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Min bebbe kom ut ett halvt dygn efter slemmisen började lossa...

Så är du lite hoppfullare nu? :)

Skämt åsido,gick över 5 dagar,började nästan lägga ner tron att något skulle komma alls,men förlossningen startade när jag minst anade det...nämligen vid grönsaksdisken på coop forum.

Så rätt som det är kommer bebis...

mvh Zaria
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Zaria skrev:
Min bebbe kom ut ett halvt dygn efter slemmisen började lossa...

Så är du lite hoppfullare nu? :)

Skämt åsido,gick över 5 dagar,började nästan lägga ner tron att något skulle komma alls,men förlossningen startade när jag minst anade det...nämligen vid grönsaksdisken på coop forum.

Så rätt som det är kommer bebis...

mvh Zaria

Ja nu blev jag lite hoppfullare, :bow: dock så va det 3 dagar sen den började släppa så... :crazy:

Kanske skulle försöka springa runt i lite affärer idag så kanske den lill* vill komma ut :idea:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Min slempropp släppte ett dygn innan Hannah såg dagens ljus för första gången så du kan ju alltid hoppas!

Får väl haka på ditt gnäll lite... Jag har fått lunginflammation :eek: :eek: :eek: inte roligt med bara fyra veckor kvar, någon som har provat att sova sittande, så att man kan andas, med jätte magen Allan? Ingen hit faktiskt, ont i ryggen och kissnodig i tid och otid är bara förnamnet... Har iaf fått penicillin idag och det känns redan bättre :)
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Vilya skrev:
Min slempropp släppte ett dygn innan Hannah såg dagens ljus för första gången så du kan ju alltid hoppas!

Får väl haka på ditt gnäll lite... Jag har fått lunginflammation :eek: :eek: :eek: inte roligt med bara fyra veckor kvar, någon som har provat att sova sittande, så att man kan andas, med jätte magen Allan? Ingen hit faktiskt, ont i ryggen och kissnodig i tid och otid är bara förnamnet... Har iaf fått penicillin idag och det känns redan bättre :)

Det där låter inte allt för roligt :crazy: Hoppas du mår bättre snart. har aldrig provat att sova sittandes med en jättemage, tyckte det var jobbigt nog att sova sittandes utan att va gravid :crazy:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Jag har bf 16/4.
Känns inte alls som att det är 2 veckor kvar.
Snarare 4. Men hoppas inte.

Hoppas du inte behöver gå över tiden så mycket.
Men lite skönt kanske att slippa ett aprilskämt :smirk:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Kanske skulle försöka springa runt i lite affärer idag så kanske den lill* vill komma ut

Varför inte?,om du orkar så har du iaf nåt roligt att sysselsätta dig med under tiden du väntar,desutom springa i affärer är något man kanske inte har sådär jättemycket tid och ork för när bebis kommit...

Sänder en peppdance till bebis att raska på ut nu och se vilka trevliga föräldrar h*n har... :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Är jag den enda som inte känner oro eller missnöje över att kanske gå över BF-datumet? Jag har BF om två dagar (onsdag 5/4) och eftersom endast 5% av alla gravida föder på just BF-datumet så är det inget jag hänger upp mig på!

Ser det snarare som lite extra respit om bebisen inte ploppar ut just den dagen, varje extra dag kan man vila, äta och dricka och mysa och förbereda sig. Sticka några varv till på bebisfilten, baka lite bullar, läsa i lugn och ro, duscha eller bada utan att bli störd, sova när man vill.......älska med sambon, gå på bio eller restaurang!

Jag störs inte heller av att "alla" börjat höra av sig och undra om det inte är på g snart. Tycker snarare det är gulligt och omtänksamt! Mysigt att våra familjer är så engagerade och alla gissar dag eller kön :-)

Går omkring och myser och klappar bebisen där inne och småpratar och längtar jättemycket efter att få träffa vårt underverk! Tar en dag i taget och har nog aldrig levat så i nuet som NU. Underbar känsla!

Sen kan man ju alltid trösta sig med (om man börjar misströsta) att det inte finns någon bebis som stannat kvar där inne. Ingen kvinna har gått gravid i 20 år liksom....*garv* Den kommer när den kommer! Och jag är stark förespråkare av att man ska ta det lugnt och vila de sista dagarna/veckorna. INTE springa i trappor som en tok, eller putsa alla grannarnas fönster eller nåt annat tokigt. Man behöver sina krafter till förlossningen. Och sen är det dessutom så att man hjälper värkarbetet genom att vila!

Upp med hakan och ta det lugnt! Förr än du anar har du en kletig bebis på magen!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Jag är faktiskt rätt nöjd (nu i efterhand) med att den inte kom på utsatt datum, den slapp bli ett 1:a aprilskämt :angel:

Kan hålla med om att det är gulligt att folk hör av sej, men när dom ringer 20 ggr/dag börjar det bli rätt tröttsamt, telefonerna verkar aldrig sluta ringa. :crazy:
Att springa i trappor och putsa osv har jag inte ens tänkt tanken på, d låter bara jobbigt :D
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Vad härligt att läsa om någon som inte har bråttom att få ut bebis.
På tex AFF, där vill alla att bebis helst ska komma 2 veckor innan bf.
Och allra senast på bf.

Jag är inställd på att vara gravid i 3-4 veckor till. Även om jag har bf om 13 dagar.
Ska njuta av tiden som enbarnsmors.
Skulle vara skönt att få sova när man vill, och duscha i fred, men det är ju lättare nu än det kommer vara sen.

Jag har inte handlat färdigt allt till bebisen. Kanske är dags att göra det.
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Kan man verkligen handla färdigt? *skratt* Finns ju alltid nåt man kan köpa...sen så växer de ju ur den första storleken så snabbt. Jag skulle vilja köpa en bärsele (Ergo) som går att använda direkt! Har bara inte fått tummarna loss ännu.

Men väskan är packad! Och kompletterad... Har ju varit inne och vänt ett par gånger nu (pga andra orsaker, men man vet ju aldrig om det börjar...). Känns skönt att veta att alla BB-grejorna är samlade och att vi inte behöver oroa oss för det när tiden kommer.

Jag trodde också att jag skulle vara less på att vara gravid sista veckorna, som "alla andra" verkar vara. Men jag kanske är konstig? Nog för att både jag och sambon längtar efter att få ut bebisen, men jag känner samtidigt inte att det måste vara just senast i övermorgon (BF 5/4 juh). Men nog finns det väl fler som jag??
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Jag var som du. Helt obekymrad över att Stina stannade inne 10 dagar över bf. Så här i backspegeln var det bara lite extra barnfri-tid som var rätt skön.

Jenny
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Lupin skrev:
Sen kan man ju alltid trösta sig med (om man börjar misströsta) att det inte finns någon bebis som stannat kvar där inne. Ingen kvinna har gått gravid i 20 år liksom....*garv*


Nu måste jag bara berätta om dokumentären jag såg på discovery för några månader sedan! En kvinna fick problem vid sin förlossningen för 60 år sedan (i något fattigt land). Hon stack från sjukhuset och barnet kom aldrig ut! Hon gick med barnet i magen tills hon var närmare 80 då det opererades ut. Bebisen hade blivit HELT förstenad och inkapslad!

Fast detta är nog ett fall på trilliarders trilliader... Men intressant var det!!
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Jamtland skrev:
Jag var som du. Helt obekymrad över att Stina stannade inne 10 dagar över bf. Så här i backspegeln var det bara lite extra barnfri-tid som var rätt skön.

Jenny

åhh fast du kanske inte har en svärmor som bestämde sig för att bosätta sig hos dig för att "hjälpa till"? min kom 2 dagar innan bf och jag gick 2 dagar över tiden... dan innan Emma kom hade jag sagt till maken att hon fick ta och åka hem om hon så fick GÅ till närmsta buss... (någon mil sådär :angel: ) det värsta var när hon pratade i telefon med någon bekant och beklagade sig över att barnet inte hade kommit ännu fastän jag hade passerat "den rätta dan"!!! :eek: :eek:
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Min lilla tös föddes här i torsdags, 30/3 bara 5 dagar sen.

Helt knepig start, inte alls så tydlig som de två tidigare med vattenavgång och inga kraftigare förvärkar innan. Den här startade på måndagen veckan före med kraftiga förvärkar med 15 min emellan under 4 timmar för att sedan upphöra. Jag gjorde allt och lite till för att det skulle hända något och i torsdags vid lunch började likadana förvärkar som lugnade sig om jag gick ut och satte fart om jag vilade. Klart påfrestande att inte veta om man ska åka in eller inte med tanke på att det tar 1 timma in och jag vill helst inte sitta i kö genom Göteborg med tätt värkarbete.

Nåväl, in kom vi strax efter 17, då 4 cm öppen, efter ett mkt intensivt värkarbete från 18 så föddes slutligen en liten tös kl. 20.

Tala om jobbig förlossning när det går så himla kvickt från lugna värkar med 15 min i flera timmar...

/Helena
 
Sv: Jahapp *gnälltråd*

Jo så känner jag det med! Lite extra tid i den gamla "friheten". Sen ändras ju livet för alltid! Och det ser vi fram emot såklart, men det är också skönt att gå och mysa och längta lite till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 407
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 555
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp