Bukefalos 28 år!

förvärkar.. *gnäll*

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

jag VET att det är jättevanligt men jag håller på att gå åt här känns det som.
Varje dag, med 5-30 minuters mellanrum (går i perioder, i perioder är det bara 5 minuter emellan, på kvällarna är det oftast 10 och sen kan det lika gärna bli 30 minuter...) har jag kraftiga förvärkar...
6:e dagen nu.
Får tack och lov sova någorlunda på natten, jag har de två sista nätterna vaknat nån gång av nån riktig förvärk men sen har jag tack och lov fått sova..
*suck*
Känner mig jättegnällig :smirk: .
Har blodblandande flytningar varje dag också, antar att det är slemproppen som håller på att släppa.
Har bf på måndag, men kommer säkert att gå över...
Det värsta är ju att förvärkarna gör ondare och ondare varje dag :eek: , så hur ont de kommer att göra om en vecka om inte bebis har kommit vågar jag inte ens tänka på...

Bara gnäller lite.. tycker lite synd om mig själv :smirk: ...
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

*krama tröstande på* hade förvärker redan i v 31 och gick över tiden en vecka ;) vet att man behöver gnälla av sig så gnäll hos mig! *krama* inte långt kvar nu!!
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

ja jag har haft lite länge, mycket sammandragningar och så, men de här matar konstant... :smirk:
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Håll ut! ;)

Tänk att det är kroppens sätt att förbereda sig inför förlossningen.

Det är jobbigt, men se det som ett träningspass. ;)
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

ja men borde man inte få vila mellan träningspassen då.. :smirk:

Vore roligare om man visste att något faktiskt hände när man ändå har ont...
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

du får vila ut efter hela passets slut ;)
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Usch, vad jobbigt. Skönt att du kan sova i alla fall. Gick du över med första barnet?
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Det är bara att gnälla på! Se på mig, som satte in en gnälltråd, och jag har inte ens ont! Nej, gnäll på, det får åtminstone mig att få lite jävlaranamma och inte gnälla så mycket!

Men är det inte spännande att det är såååå nära nu?? :)

/Timsetim (bara i ve 26)
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Jag är absolut ingen expert, men tror du inte de här värkarna gör lite nytta också?
Kanske har du redan öppnat dig några centimeter! :)
Jag kände inga värkar att tala om, men var öppen 2 cm redan 2 veckor innan jag födde.
Vem vet, du kanske kommer in med halva jobbet gjort.
Det du lider nu, ger ju i alla fall mindre jobb och smärta sen!!!


Lycka till!



Kram/



Josefine
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Men vad lustigt: Jag har aldrig träffat dig - ändå drömde jag minsann om dig inatt, att du fick din bebis... Du fick en jättesöt dotter, med långt hår!!!

Anledningen till att jag kikade in här idag var enbart för att läsa om bebisen hade pluppat ur ännu.
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Tokmaja skrev:
ja men borde man inte få vila mellan träningspassen då.. :smirk:

Vore roligare om man visste att något faktiskt hände när man ändå har ont...


Jag är ingen expert (även om det låter så ibland, mjaaa), :angel:
men jag tycks mig ha hört att det faktiskt är bra med förvärkar! Som nån annan sa; de gör nytta genom att träna upp och förbereda kroppen innan förlossning. kanske tom öppnar dig lite redan nu. Då är en del av jobbet redan gjort.

Så - djupandning och håååll uuut. :p :banana:
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Jag tycker synd om dig också :) men kan bara vara klämkäck och säga att det går över :p
 
Sv: förvärkar.. *gnäll*

Fjasut skrev:
Jag är ingen expert (även om det låter så ibland, mjaaa), :angel:
men jag tycks mig ha hört att det faktiskt är bra med förvärkar! Som nån annan sa; de gör nytta genom att träna upp och förbereda kroppen innan förlossning. kanske tom öppnar dig lite redan nu. Då är en del av jobbet redan gjort.

Så - djupandning och håååll uuut. :p :banana:

Jag hade mycket förvärkar med nr 1, o hon föddes 4 tim efter första värken, med nr 2 hade jag inga förvärkar, men åkte in till BB så fort värkarna startade, vid undersökning hade ingenting hänt, i princip noll öppen. (ändå är han född på 8 timmar) Så i mitt fall gjorde förvärkarna halva jobbet, tack o lov!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 196
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 752
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 478
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp