Är det okej att vippa inne hos någon utan att fråga först?

Är det okej att vippa inne hos folk utan att fråga först?

  • Ja

    Röster: 3 2,1%
  • Nej

    Röster: 142 97,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    145

MidnightSoul

Trådstartare
Höll på att smälla av häromdan. En kompis till mig har börjat vippa och satte sig i mitt kök och vippade utan att fråga först och skyllde på att det inte är samma sak som rökning.
Jag slängde ut personen på balkongen för att vippa. Sånt vill jag inte ha i min lägenhet.

Förtydligande vippa är alltså e-gigg.
 
Senast ändrad:
Fråga? Vippa är det sån där e-cigarett?
Hmm mina kollegor kallar det för uhm ingen aning om hur de stavar det men låter vajpa vaipa vaipea?

Och ingen aning om vad jag tycker om de gör det hemma hos någon. En gör det inne på sitt rum på jobbet och hennes vaddetnuheter stinker inte, luktar typ inte, men jag kanske har dålig nos.
 
Förutsatt att det är e-cigg du menar så nej, inte alls okej. De jag känner som röker sådana är alltid noga med att fråga eller går självmant ut.
 
Jag hade blivit tokig om nån började röka e-ciggarett i mitt hem! Jag är osäker på om personen ens varit välkommen i fortsättningen. Snacka om att inte respektera att man är hemma hos nån annan!! :rage:

Dammtorka får folk gärna göra däremot om de nu känner för det!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 042
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 236
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp