Är det okej att vippa inne hos någon utan att fråga först?

Är det okej att vippa inne hos folk utan att fråga först?

  • Ja

    Röster: 3 2,1%
  • Nej

    Röster: 142 97,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    145
Vad ångan innehåller varierar men glycerin och/eller glykol är i princip alltid största delen för de som använder det för nikotin.

På sikt så blir det en glycerin/glykolhinna på möbler och väggar hos de som vejpar, men det tar år.

Jag skulle gärna vilja bli tillfrågad, en enstaka gång gör det nog inget, men hade inte velat ha busslaster med folk hemma som vejpar. Jag hostar av all cigg-rök, men vattenångan från e-cigg triggar inte igång något hostande.

Värre är det när de som har precis rökt vanlig cigg återvänder från balkongen och andas ut rök.. Blä.
 
Men den artikeln skrev ju ingenting om passiv rökning? Den skrev ju om hur ångan ser ut när man inhalerar den som rökare. Eller missade jag någonting i texten?

Och du tror att ångan som man andas in passivt på nåt magiskt sätt renats från alla skadliga ämnen? Det tror inte jag... och jag tänker definitivt inte chansa. Är helt emot alla former av tobaks- och nikotinprodukterprodukter
 
På sikt så blir det en glycerin/glykolhinna på möbler och väggar hos de som vejpar, men det tar år.

Jag skulle gärna vilja bli tillfrågad, en enstaka gång gör det nog inget, men hade inte velat ha busslaster med folk hemma som vejpar. Jag hostar av all cigg-rök, men vattenångan från e-cigg triggar inte igång något hostande.

Värre är det när de som har precis rökt vanlig cigg återvänder från balkongen och andas ut rök.. Blä.
Jag har en kollega som gör så. Röker och sen kommer in och sätter sig vid fikabordet. Jag måste behärska mig för att inte lämna rummet.
 
Hm jag lever i en väldigt rökrfri miljö (känner ingen som röker, har ingen kollega som röker så det märks på jobbet) så jag skulle nog främst bli väldigt chockad över fenomenet.

Skulle aldrig acceptera att någon satt i mitt hem och andades ut något som kan vara farligt eller obehagligt för andra. Och skulle heller aldrig göra något för att underlägga någons rökning.
 
Hm jag lever i en väldigt rökrfri miljö (känner ingen som röker, har ingen kollega som röker så det märks på jobbet) så jag skulle nog främst bli väldigt chockad över fenomenet.

Skulle aldrig acceptera att någon satt i mitt hem och andades ut något som kan vara farligt eller obehagligt för andra. Och skulle heller aldrig göra något för att underlägga någons rökning.

Samma här. Jag har inte rökning i min bekantskapskrets/släkt alls. Vi är 20 st i det huset jag jobbar och endast en röker och hen går alltid ut och fikar extremt sällan med oss andra så jag slipper röklukten därifrån också. Jag är väldigt anti-rökning.
 
Samma här. Jag har inte rökning i min bekantskapskrets/släkt alls. Vi är 20 st i det huset jag jobbar och endast en röker och hen går alltid ut och fikar extremt sällan med oss andra så jag slipper röklukten därifrån också. Jag är väldigt anti-rökning.

Samma här. Vi är 90 stycken på vårt kontor och ingen röker. (Eller någon kanske gör det hemma/på fest eller liknande men inget som märks på jobbet).
 
Jag tolererar inte rökning inomhus hemma hos mig, vare sig det är traditionell eller vape. Hade blivit riktigt irriterad om någon bara förutsatte att det var okej att ta sig ett bloss utan att fråga först, och skickat ut personen.
 
Undrade först varför man inte får vippa på stolen? Även m det är ganska ovanligt :D

Fråga först om det är ok. Jag har inget emot det har en väninna som gör det men det hör till vanligt hyfs att fråga
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 043
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 236
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 963
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp