Är det okej med porr?

Absolut inga problem med porr eller om partnern tittar på porr. Skulle bli mer skeptisk om personen hårdnackat förnekade att det förekom minsta porrtittande.

Däremot så om personen satt och kollade på porr på nätterna istället för att ligga med mig. Då skulle vi som minst ha ett stort kommunikationsproblem i förhållandet. Och som värst skulle han faktiskt kunna ha problem med ett porrmissbruk.

Jag jämför mig inte med porraktriser. Jag resonerar kallt att om han ville ha nån med tex stora silikontuttar hade vi ju garanterat inte hamnat i säng från första början. Och ska jag kolla på porr så är det ju trevligare med vältränade kroppar. Det innebär inte att jag inte kan tända på en partner som inte bor på gymmet.

Porr är estetiskt, det är inte definierande för det enda man kan tänka sig.
 
Porr är estetiskt, det är inte definierande för det enda man kan tänka sig.

Lite åt det hållet. Det är lättare att visa kläder om det inte är en massa annat som stör, därav mannekänger som låter kläderna framträda istället för den egna personen. Main stream, nedskalat och galglikande. Att det sedan blivit någon form av ideal är ju helt sjukt, men en annan historia.
 
Det finns stora samband mellan sexövergrepp och porr, så nej, tyvärr är det inte bara film för alla.
Ett tips är att googla på Nina Rung som jobbat som utredare för just barn/unga som utsatts för sexuella övergrepp, i många av hennes utredningar framkommer att gärningsmannen inspirerats av våldtäktsporr, vilket inte är en ovanlig genrer.
Fast då handlar det inte om porr i sig utan om att personen har en skev bild av verkligheten? Jag skulle då tolka det som att du inte har det stora problemet med porrtittandet i sig, utan med personer som har skev bild av sex?
 
Men det är ju en jättemärklig sak att tänka kring sexlivet? Att en ska anpassa sig för att inte konkurrera med något som ändå får anses vara rätt verklighetsfrånvänt i många fall?

Ponera att ens partner går igång på trekanter medans en själv inte alls känner sig bekväm med det? Ska en då försöka tycka om trekanter för att kunna stå sig gentemot porren? För att bli "vald"?

Du ser inte att det tex skulle kunna skapa oerhörda problem hos någon som är osäker och som kanske vara svårt att hålla på sina egna gränser? Eller innebar att den dom konsumerar porr får en skev bild av hur ett sexliv kan vara om den förväntar sig att partnern ska himla samma nivå? :crazy:

Jag menar, ser min partner på porr - ja då gör han väl det (vilket jag kan ha åsikter om men det är fortfarande hans val) Är det viktigare för honom en vårt sexliv? Ja, då har vi andra problem som troligtvis inte kommer lösas av att jag försöker anpassa mig och bli en roligare sexpartner i partnerns ögon om det innebär att jag behöver göra saker som jag kanske inte känner mig det minsta bekväm med.
Jag menade verkligen inte att en ska göra saker mot ens vilja. Verkligen inte. Jag hoppas att om man gemensamt kommit fram till att man ska vara tillsammans så antar jag att det finns utrymme att utveckla sexlivet inom ramen för vad båda vill. Verkligen vill. Om inte tycker jag inte ens att en ska ha någon relation. Det måste vara jobbigt att ana eller veta att partnern har en längtan efter någonting jag inte vill och det måste vara jobbigt att ha denna längtan. Då tar nog sexlivet slut helt.
 
Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?
Varför skulle jag det? :confused: :confused: :confused:
jag jämför mig inte med Meryl Streep heller.

Tror att din hangup är just detta att han tittar på porr men inte har sex med dig.

Tror du måste tugga i dig att sex är något GEMENSAMT. Med exakt lika stort ansvar för bägge. Kvalité i sexlivet uppnås inte av att en person har sex med den andra. Man har sex tillsammans.
 
Jag tänker att onani (Och onanihjälpmedel tex porr) inte alls behöver hänga ihop med sex tillsammans med er partner.

Jag gillar till exempel att äta mat ihop med en partner. Men ibland är jag liksom bara hungrig och orkar inte engagera sambon i projektet utan tar en macka eller fixar lite käk på egen hand.
Same same fast med sex.

Sen kan jag förvisso ha åsikter om porrindustrin. Men det är en annan fråga. Jag utgår faktiskt helt enkelt från att de partners jag träffar idag inte okritiskt frossar i mainstreamporr.
Med det i ryggen har jag inne haft något större intresse för hur de sköter sin egna sexualitet
 
Han får gärna titta på porr. Men säger som @tanten , inte alla sorters porr. Jag tittar gärna själv eller med en ev partner. Skulle han däremot föredra porren framför mej (jag tar ofta initiativ och är nog en ganska bra sexpartner ) då skulle han däremot åka ut med huvet före
 
Lovisaleonora- Ja men det är svårt för mig att ta initiativ då jag känner det som om jag inte duger jämfört med de han hittar på nätet? Förstår du?

Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?

Den känslan av att inte duga kan vara väldigt väldigt hämmande för sexlivet, och påverka det negativt vilket ger en negativ spiral. Ni MÅSTE prata om det här. Ärligt, öppet och på djupet!

Om du utan betänketid ska nämna tre män du tycker är riktigt snygga/sexiga/etc, så då blir det kändisar, modeller, skådespelare eller liknande va? De som bäst svarar mot en fysisk OCH psykisk idealbild. För en skådespelare/kändis man tycker är snygg tillskriver man omedvetet en massa idealegenskaper med. Hur personen är.

Men att du nämnde tex kändisar på frågan om tre riktigt snygga män, det innebär ju inte att du inte tycker vanliga dödliga män, eller din man, är oattraktiv. Och du jämför honom garanterat inte med kändisen.

Däremot när man har problem på ett område är det där idealiserade tillskrivandet av egenskaper jävligt farligt. Om man kopplar det till porr så de flesta män vet att gensomsnittskvinnan inte ser ut som porrskådisarna. Och de attraheras järnet av genomsnittskvinnan. Däremot är de lätt att börja idealisera att man vill ha någon som är lika lättsam/tillgänglig/glad/etc som tjejerna (eller killarna) i porrfilmen. Det är en större risk än utseendejämförelse.

Så. Måste. Prata. Om. Det. Nu.
 
Fast då handlar det inte om porr i sig utan om att personen har en skev bild av verkligheten? Jag skulle då tolka det som att du inte har det stora problemet med porrtittandet i sig, utan med personer som har skev bild av sex?
Jo, det var det jag skrev, att det beror helt på hur porrskadad personen är.
 
Jo, det var det jag skrev, att det beror helt på hur porrskadad personen är.

Varför använda ordet porrskadad?
Jag tror inte porren (tittandet) skadar, jag tror snarare skadade människor dras till en viss typ av porr.

Dvs en normal person med en sund syn på sex kommer inte förlora den hur mycket porr denne än tittar på, oxh oavsett om denne tittar på glad amatörporr eller producerad bdsmporr tex.

Medan en person med skev syn på sexualitet kommer dras som flugan till en sockerbit mot den mest realistiska våldtäktsporr man kan hitta, och värre. Och hitta alla jordens avarter.
 
Det tycker jag är en helt annan grej - om en inte är kompatibla alls. Så är det ju ibland liksom. Och det kanske mycket väl är så för TS, vad vet jag.
Men att resonera sig fram till att den andre behöver bli "roligare" och uppgradera sig för att kunna stå sig gentemot porrfilm känns rätt skevt iom att det skapar rätt mycket press på hur en ska vara i sin sexualitet.
Och när jag menade uppgradera så har jag varken menat eller skrivit att någon måste bli roligare. Jag tror man måste prata faktiskt och komma fram gemensamt hur sexlivet ska bli roligare. Att göra saker mot sin vilja eller avstå sådant som känns nödvändigt för att passa en partner tror jag är förkastligt båda två.
 
Varför använda ordet porrskadad?
Jag tror inte porren (tittandet) skadar, jag tror snarare skadade människor dras till en viss typ av porr.
Varför inte? Porrmissbruk är ju något annat.

Jag har inga större problem med porr i sig. Jag orkar inte bli mer personlig i ämnet, men jag tycker att porr ganska ofta är skevt, vilket inte är så positivt (framförallt för unga tjejer).
 
Jag tror inte porren är orsaken till ert uteblivna sexliv. Jag tror att din kille använder porren som onanihjälpmedel för att ni inte har sex. Jag TROR att om valet stod mellan sex och onani till porr så skulle han välja sex med dig.

Så mitt råd är att tänka bort porren, det är inte det som förstör sexlivet. Ni har problem med ert samliv och det behöver ni prata om.
 
Jag tror inte porren är orsaken till ert uteblivna sexliv. Jag tror att din kille använder porren som onanihjälpmedel för att ni inte har sex. Jag TROR att om valet stod mellan sex och onani till porr så skulle han välja sex med dig.

Så mitt råd är att tänka bort porren, det är inte det som förstör sexlivet. Ni har problem med ert samliv och det behöver ni prata om.
På flashback skriver de om porrimpotens. För mycket porr gör att de inte kan ha sex med en vanlig människa till slut. Det är något att fundera på.
 
Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?

Nej och personligen så är jag väldigt nöjd med den jag är och den kropp jag har, så jag har noll och ingen önskan om att se ut som en porrskådis eller för den delen någon annan.

Tycker du ska snacka med din partner och förklara hur det känns som för dig.
 
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
Ja absolut, skulle även kunna se tillsammans.

Om han hellre ser porr än har sex med mig så skulle jag nog ta upp om det är något problem.

Klart man kan förbjuda, men känns inte som en hållbar lösning.

Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?

Klart jag tycker Kate Beckinsale har en fantastisk kropp exempelvis, men nej inte så jag går och jämför mina brister med någon som filmas och fotas i rätt vinklar med rätt kläder och smink, då har jag iofs oxå en partner som är väldigt bra på att visa mig uppskattning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 050
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 197
Senast: Norma
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
711
Senast: Ramona
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 931
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp