Är det okej med porr?

Har du Netflix? De har en dokumentär som heter "Hot Girls Wanted" som handlar om just amatörporr, mycket sevärd. Även dokumentärserien "Hot Girls Wanted: Turned On" tar upp amatörporr (avsnitt tre). Rekommenderas varmt.

Åh den var så hemsk den dokumentären. :( Men MYCKET sevärd.

KL

Jag har ingenting emot porr eller dylikt av svartsjukeskäl. Däremot ser jag många etiska problem med en usel bransch som utnyttjar desperata människor. Jag tror det blivit så mycket värre sedan internet- och amatörporren exploderade. Det är lite som med droger, jag har ingen synpunkt på rekreativt användande men baksidorna med det hela är helt enkelt vidriga.
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !

Det här förstår jag inte. Om jag blir kåtare av att titta på porr, är jag en sämre människa som inte älskar min man då?
 
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....

om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv?

Och jag förstår inte varför man jämför sig mot skådespelare öht oavsett genre, men med det sagt så tror jag, baserat på vad du skrivit att du inte är nöjd med dig själv, inte tycker att du själv är sexig eller att du själv duger och sånt är rätt oattraktivt faktiskt, så jag skulle säga att ditt främsta problem är låg självkänsla och dåligt självförtroende och inte att han tittar på porr.
 
Senast ändrad:
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !

Jag tror de som skrivit "blir kåtare" menar att man genom att vara sexuell på något vis kör igång sin libido mer än om man inte alls är sexuellt aktiv. Som det är nu finns ju inte mycket sexuell aktiveitet er emellan. Då kan man bli kåtare av att få utlopp för sin sexualitet på annat vis och inte stänga ner helt.

Jag tror fö att de flesta går igång på själva akten mer än skådisarna i sig.

Jag skulle inte ha problem med om min partner kollade porr. Däremot hade jag haft problem med att vi inte hade sex och jag inte vågade prata med honom om det. Just bristen på komunikation över något jag undrar över och mår dåligt kring är det värsta för mig.
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !

Du måste bryta likhetstecken och slutsatserna.

Jag både fantiserar, tittar på porr (eller tja jag föredrar stillbild framför rörlig bild men ursprunget är detsamma) och läser erotisk litteratur. Och blir kåt av det. Jag tycker vissa personer (allmänt då, inte just porr) är sjukt snygga/attraktiva/sexiga och tittar gärna på dem.

Men när jag är med min partner/min kk/etc så inte jämför jag denne med varken personerna i porren eller snygga skådisar etc. Jag förväntar mig inte heller att det ska gå till som i porrfilmerna.

Jämför med en romantisk film. Med en jättesnygg skådis i huvudrollen. Som är sådär himla perfekt och förstående och rolig och - du fattar. Den perfekta mannen.

När du slagit av filmen, börjar du då jämföra din man/partner med filmkaraktären/skådisen? Och tycker din partner är sämre för han inte är som på filmen?
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !

Det var jag som skrev det och jag drar absolut inte samma slutsats som dig. Han har det som "krydda" och han jämför inte mig med skådespelarna. Det finns ingen anledning eftersom det är fiktion. När vi har sex är det han och jag, ingen annan fantasi.

Jag tror du behöver jobba på din självkänsla. Det är ju lite som att du skulle jämföra dig med Carolina Klyft när du tränar att jämföra sig med porr-SKÅDESPELARE. Jag tror inte ens porrskådisarna har så bra sex i verkligheten som de ser ut att ha på film. (med halvhårda kukar och 10 liter glidmedel...)

Jag tycker det är elakt mot din partner att lägga ord i munnen på honom när du inte ens försökt prata med honom. Jag kan ju säga att mitt sexliv är inte på topp just nu med 4 veckor kvar tills jag ska föda barn. Men jag och min sambo pratar om det och det gör det lättare för både honom och mig. Kommunikation är A och O när det gäller förhållanden.
 
Det här förstår jag inte. Om jag blir kåtare av att titta på porr, är jag en sämre människa som inte älskar min man då?
Nej sämre behöver man inte vara bara att jag inte vill ha en sådan partner då det känns som om jag blir andra hands val. Blir som kåt av partner men kåtare av porr.. Behöver inte vara fel..Känns bara så för mig
 
Nej sämre behöver man inte vara bara att jag inte vill ha en sådan partner då det känns som om jag blir andra hands val. Blir som kåt av partner men kåtare av porr.. Behöver inte vara fel..Känns bara så för mig

Fast nu har du nog snurrat till det?

Jag tolkade det som att partnern troligen helst vill ha sex med dig och blir kåtast av det. Men eftersom ni inte har sex tittar han då på porr och blir låtare av det än om han varken tittat på porr eller hade sex.

Dvs du är fortfarande förstavalet. Men om det inte finns så är porr bättre än ingen sexuell stimulans alls.
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !

Ytterst få saker i livet utanför sportsammanhang är en tävling om man inte gör dem till det (i synnerhet inom relationer). Om du nu tycker att det är ett problem att han blir kåt av porr varför försöker du inte hitta något du blir kåt av? Det finns massor som flera av oss har tagit upp, inte bara traditionella porrfilmer utan erotiska berättelser, serier osv. Eller något helt annat. Alla har ett ansvar för sin egen sexualitet och kåthet, det är inget man kan lasta över på någon annan.

Dessutom, om du inte pratat med honom om det hela så har du ingen aning om vad han tycker och tänker. Nu vet jag naturligtvis inte hur det ser ut men har ni verkligen en bra kommunikation i övrigt? Då borde inte vara någon större grej att ta upp det här. Om det är ett problem att ta upp det finns det hjälp att få.

Min partner gillar kvinnor med stora bröst och extra vaddering. Det är rätt långt ifrån hur jag ser ut. Att han uppskattar att se kvinnor som ser ut så hotar inte mig. Just därför att han samtidigt väljer att vara med mig, precis som jag väljer att vara med honom fast jag kan uppskatta utseendet på andra män (och kvinnor då).
 
Som så många sagt - prata, prata, prata!

Nu är jag ju singel sedan alltid, men om jag har svårt att sova till exempel är en snabbis med handen såååå effektivt och behagligt - det betyder inte att det på något vis är en ersättning för den eventuella partner som finns i huset utan att jag helt enkelt ser efter mig själv.
Och jag tror inte heller att det menades att man blir kåtare av porren än av partnern - utan att en vardaglig dos av porr kan göra att man blir kåtare Överlag, om man är lagd åt det hållet. Libidon är som sagt som en muskel som lätt förtvinar om den inte hålls vid liv. Att du tolkade den kommentaren som du gjorde, TS, säger nog en del om hur du tänker.
Försök komma förbi den dåliga självkänslan. Ta hjälp om det behövs. Det är ju ändå Dig han valt att vara tillsammans med!

Sedan kan man ju, om man vaknar av att sällskapet onanerar, prova smyga dit en hand själv ifall det känns rätt? :angel:
Kanske kunde vara en inledning till samtal efteråt om inte annat?
 
Tusen tack för svar :heart
Jag tror att han kommer säga att han är less på ta initiativ och därmed tittar på porr hellre.. Fast jag tror att han tycker de tjejerna är snyggare och tänder mer på dem än mig...Men de skulle han inte våga säga...
Förstår bara inte hur man ska låta bli att jämföra sig....(läser lite självhjäps böcker för att stärka självkänslan men det är svårt)
Speciell när någon sa då blir han kåtare här i tråden.. Ja om mannen blir kåtare av filmen så duger man inte själv? Känns som en tävling...Tack för att ni tog er tid att svara !
Jag tror att han kommer att säga... Fast jag tror att han tycker...

Nu måste du bromsa din offerkofta. På ren svenska - SKÄRP DIG!!

Du läser inläggen genom ett filter av självömkan. De slutsatser du drar är helt uppåt väggarna.
Han är i ett förhållande med dig. Ni är ett team, tillsammans. Om du gräver ner dig i en skyttegrav och anklagar honom för en massa olika saker - hur mycket gemensamt team är ni då?

Sluta kriga mot honom.
Prata eller gör slut. Man kan inte leva i ett bombardemang av anklagelser som din partner gör- fast han antagligen inte ens vet att han är under attack.

Så, skärp dig och gör något åt det. Förför honom. Prata. Eller gör vad som helst. Men sluta kriga och ta av dig offerkoftan och det bums.
 
Hej @Dolce
jag tänkte först inte skriva något, men hoppas ändå detta kan vara till någon hjälp.
Många många år sedan hade jag ett förhållande där jag hamnade i ungefär samma sits som du.
Mycket bottnade i mitt då låga självförtroende och självkänsla.
Dåvarande kille tittade mycket på porr, man skulle kunna säga att det var ett beroende.
De ljögs och smögs och var absolut inte han kunde medge. Han försökte dölja det på datorn osv, men sånt är inte svårt att hitta.

För mig blev det ett "problem" eftersom jag hade så dåligt självförtroende, var överviktig, osäker och rädd för att bli lämnad om jag motsatte mig för mycket.
jag kände mig mindre värd och kände mig "för ful" med tanke på hur tjejerna i porr filmerna såg ut. Varför tittade han då inte på porr med större tjejer undrade jag? Varför tände han inte på mig? Var jag inte tillräcklig?
Detta ledde till att jag tillslut inte längre tog några initiativ till sex, för jag kände inte att jag dög. Han tog intiviaiv, men jag ville inte för det enda jag gjorde var att jämföra mig med vad han brukade titta på.

Det blev en ond cirkel av alltihop. Det gick inte heller att diskutera ämnet.
Tillslut blev det för mycket med alla lögner, smygandet och avsaknaden av närhet för mycket.

Idag ser jag annorlunda på porrtittande partner. Jag är inte stormförtjust i det, men låter det inte bli ett problem sålänge det inte påverkar vårat samliv.
Har mognat mycket i mig själv och det då dåliga självförtroende och självkänslan är nu i princip borta.
Sen tror jag också det är viktigt att man hittar någon som matchar en även i sovrummet. Någon som får en att känna sig uppskattad. Som får en att känna att man duger som man är, som låter en göra misstag, är öppen för att diskutera varandra behov. Framför allt måste man våga prata med varandra. Det är en helt ny värld. Jag lovar

Du behöver prata med din partner. Håll det inte inom dig.
Vem vet, ni kanske båda går runt och tror saker om varandra och situationen. Detta leder i sin tur till att det bara blir mer och mer negativt och smutsigt.

Förlåt för rörigt inlägg.
Inte direkt världsbäst på att uttrycka mig.
 
FannyN! Han tar inga initiativ till sex med mig utan börjar tillfredsställa sig själv när han tror jag har somnat..typ och jag får svårt att ta initiativ då jag känner mig bortvald..

Det låter som om han också skulle behöva ta upp den här frågan och prata med dig, med tanke på hur han beter sig! Likaväl som du behöver prata med honom.
Innan du tar upp frågan är det bra att försöka få ordning på känslan av att vara sårad och bortvald, annars blir det väldigt svårt att förstå hans syn på hur ni har det.
Du vill ju veta vad han faktiskt tänker, inte ösa ur dig all galla om hur du tänker - inte sant?

Hur mår han i övrigt rent psykiskt? Initiativförmåga i övriga livet? Ibland hänger sånt här ihop med allmänt dåligt psykiskt mående, då är det lättare att tillfredsställa sig själv genom porr än att blanda in en partner för vissa.

Visst kan porr vara förödande för sexlivet i en relation om personen inte kan hantera porren.
Om lusten blir omriktad på att ständigt hitta nytt och leta kickar, oavsett vad man nu tänder på, så uppstår det lätt problem. Det går alltid att hitta något nytt och upphetsande i en aldrig sinande mängd porr.
Då kan partnern anstränga sig hur mycket som helst på att förnya sig - det är ändå samma gamla partner.
 
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
MIn föredetta man tittade på porr så fort tillfälle gavs kan man nog säga. Det gjorde han mer eller mindre redan från början när det blev lätt-tillgänligt via nätet. Det vidareutvecklades sedan till en lösvagina. Efter att jag upptäckt den hade jag aldrig mer sex med honom..

Han var väldigt förtjust i att titta på saker generellt.. han betade av Narcos, Homeland, Arrow, Better call Saul, Breaking Bad mm på en vinter. Jag tror att det lite är samma sak. Man är gärna passiv och tittar på saker. Erbjuds det så tittar man. Han tittade hellre än att göra nåt vettigt.

Han var förvånad över att jag inte ville följa med honom på swingersclub. Jag hade ju inte känslan att han ville gå dit med mig, utan mer av andra egocentriska skäl.

Vad jag vill säga är nog att det beror på, i vilken utsträckning och när. Det är väl aldrig ok om man upplever det som ett behov som tar överhanden. Så är det väl med allt. Annars kan man diskutera det. I just ditt fall verkar du ta illa vid dig och då är det väl ett solklart nej? Visar din partner dig hänsyn i övrigt? För min del var det så att det gick hand i hand att han inte gjorde det. Jag tror inte det är ovanligt. Tar du upp det så låt honom inte skoja bort det. Tvinga honom att fundera på om det är värt så mycket att ni får ett sämre förhållande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 050
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 197
Senast: Norma
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
710
Senast: Ramona
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 931
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp