Är det skadligt för min ponny att jag rider på henne..?

Sv: Är det skadligt för min ponny att jag rider på henne..?

Jag tycker inte att du ska sluta rida henne. Men köp sadel, så att du kan rida lätt när du travar, det avlastar hennes rygg. Trav nersittning barbacka, kan slita på ryggen.
Jag har ridit på våran förväxta shettis (111cm), jag väger 54 o är 1.60, och han visar inga tecken på att han skulle tycka det är otrevligt. Om han inte tyckt om det, hade han kastat av mej direkt, då han är väldigt bestämd på vad han gillar o inte gillar. Flera ryttare, som han ansett rida honom fel (varit hårda i munnen, eller om dom haft sporrar osv), har farit av. Nu gör jag inte detta så ofta, utan det har mer varit för att rida till honom, då mitt barn tyckt han varit bråkig.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 133
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 498
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp