Är detta ett skämt?

Sv: Är detta ett skämt?

Monterat till utställning?! :rofl:

Det ligger en liknande annons ute just nu som repeterar frasen "känner jag mig sminkad". Det blir roligt ibland med översättningarna. :D
 
Sv: Är detta ett skämt?

Sitter också och fnissar åt de annonserna... :D
Hästarna har en hel del ludd och hår, tydligen, och kan vara både mjöliga och fläckiga! Och en av hästarna har visst fått föl tillsammans med en Håkan.
Översättnngsprogram, jag säger då det :rofl:
 
Sv: Är detta ett skämt?

Nja nu var ju det inte meningen att hon skulle köpa häst precis så det var ingen fråga om snålhet. Frågan var mest vad det var för knasigheter.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Känner en som skulle göra en liknande "test affär" på en båt.
Det va då min bekant som hade annons ute på en båt. Fick svar från utlandet att de sökte just efter en sådan båt och det skulle bli en bröllops present till dottern. Köparen skulle betala ex antal kr (rätt mkt mera än vad begärt pris var) sen skulle säljaren (min kompis) frakta båten till något ställe (minns inte vart) för vidare transport. Säljaren skulle då av de pengar betala frakten för båten. (det skulle iaf bli mera pengar över än begärt pris.)
Köparen skulle då skicka en check på beloppet.
Min kompis anade ugglor i mossen, och gick till sin bank för att höra hur det fungerade. Checkar är ju inget man brukar använda sig av i dagens läge..
PÅ banken fnissa de å sa att det där e riktigt lurendrejeri!

De skickar mkt riktikgt en check till banken i sverige. Pengarna kommer in på kontor, MEN då det tar ett par dagar för den svenska banken att få svar på om checken har täckning eller inte.. så hinner säljaren ta ut pengarna, leverera varan.
Sen kommer en skuld till den svenska kunden när banken ser att det inte finns täckning för checken....
Ärligt men oärligt

Nu blev aldrig min kompis lurad, då hon pratade m banken. De fullfäljde affären så till vida att checken kom, banken kollade upp checken och som sagt, ett tag stog det mycket pengar på kontot, men de va borta lika snabbt... Så någon båt blev aldrig levererad.
Man ska nog passa sig noga med att handla med utlandet. Eller ja i sverige med för den delen.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Men det är ju uppenbart att det bara är bluff o båg så varför maila öht?
 
Sv: Är detta ett skämt?

Tänk på att inte öppna och läsa mail från dem då de kan få läskvitto och vet att du är informerad om vad de skrivit. Släng mailen direkt.
 
Sv: Är detta ett skämt?

kl

vi hämta en hund från Australien, blev att kosta några tusen euro..
så det låter liite oseriöst ;)

men ja, kan ju vara att vi blev lurade med, men vi fick ju hunden iaf ;) :p
 
Sv: Är detta ett skämt?

En kompis fick för sig att göra ett superklipp på en traktor på detta vis. Traktorn är vilse i skottland och kompis 160 000 kr fattigare.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Tänk på att inte öppna och läsa mail från dem då de kan få läskvitto och vet att du är informerad om vad de skrivit. Släng mailen direkt.

Fast min dator är instäld så att om någon beger läskvitto måste jag klicka JA på frågan om jag vill skicka läskvitto. Så även om den som skickat mailet till mig kan jag neka att skicka läskvitto.

Hursom helst har jag inte hört något nu på några dagar så jag antar att de gett upp.
 
Sv: Är detta ett skämt?

knappis

En historia ur verkliga livet, från ett hundforum:
Nyreggad medlem var så ledsen för att den billiga reggade Engelsa Buldogvalpen dom köpt via nätet hade trillat ner från undersökningsbordet hos vet o brutit benet, så den kunde inte transporteras till Sverige. Hunden var redan betald.

Eller alla anonnser om renrasiga småhundar från någon öststat, eller bäst av allt från Kameroun som inte skulle behöva sitta i karantän!
 

Liknande trådar

Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 190
Senast: Draumsyn
·
Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 280
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp