Är detta ett skämt?

Sv: Är detta ett skämt?

*kl*

Hur som helst så mailade jag ägaren och sa att jag inte var intresserad längre osv. Fick massa mail tillbaks där det blandannat stod att jag kunde få köpa en av hennes hästar i Holland istället för där hade hon en uppfödning av hästar och jag behövde bara maila dit. För nu hade hon lagt ut massa pengar på att skriva över hästen på mig osv.
Blev då förbannad och skrev att jag har aldrig skrivit att okej jag köper hästen eftersom jag fortafarande inte fått svar på endel väsentliga frågor som utbildnings nivå och lite annat.
Efter det har det varit tyst och jag har tidigare alltid fått mailsvar inom loppet av 30 minuter i alla fall. Nu har det gått nästan en hel dag utan att jag fått något svar så förhoppningsvis är detta slutet på denna historia

Undrar vad som hänt den holländska hästens familj?
 
Sv: Är detta ett skämt?

gå in på hastnet och sök på "varning" då får du fram en tjej som också har varit i kontakt med denna säljare. Detta är säkert samma säljare och i så fall är det bedrägeri som är på gång. dra dig u så snabbt som möjligt och polisanmäl händelsen så ingen annan råkar illa ut.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Är det ett litet fux föl för 25000 kr? Det finns i vart fall en sådan annons på en annan stor hästannonssida där dom i ena fallet, en som har berättat; hade hästen i Paris och det skulle betalas frakt mm först. Vid anant tillfälle, annan intressent, var hästen i Egypten men samma skumma upplägg att betala frakten först.

Det finns flera sidor lagtext om köp som ingås via mail!!! Kvällslektyr?

Hoppas du lyckats bli kvitt dom :)

Nej det var inget litet fuxföl. Fast det kanske är samma säljare iofs för denna verkar då inte ha koll på något.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Undrar vad som hänt den holländska hästens familj?

Nej denna säljare driver ett stuteri i Holland och ska till och med skicka med sin veterinär till Sverige för att ha en diskussion med min veterinär så inga oklarheter föreligger. *suck*

Ja ja lite spännande är det allt.
 
Sv: Är detta ett skämt?

gå in på hastnet och sök på "varning" då får du fram en tjej som också har varit i kontakt med denna säljare. Detta är säkert samma säljare och i så fall är det bedrägeri som är på gång. dra dig u så snabbt som möjligt och polisanmäl händelsen så ingen annan råkar illa ut.

Möjligt att det är samma "säljare" men det är inte samma mailadress men iofs kan man väl ha hur många hotmails som helst kanske.
 
Sv: Är detta ett skämt?

OJ. Dehär bluffisarna verkar ju inte kunna hålla koll på alla historier. Först finns de i jordan där halva släkten strykit med, sen driver den handikappade säljaren i Jordan plötsligt stuteri i Holland :angel:

Som grädde på moset så är hästen först i mellersta Sverige och sen i Jordan.....


De verkar ju jätteseriösa. Ska du inte slå till ändå ;)

Jag hoppas du blir av med dem snart. Lycka till med att hitta rätt pålle genom en normal hästaffär.

Mvh Voff
 
Sv: Är detta ett skämt?

De blir nog inte så lätta att bli av med tyvärr.

Fick mail nu att hästen "min häst" står kvar på flygplatsen i väntan på att få fraktas till mig. De ska dessutom flyga hästen till en flygplats som knappt har någon flygtrafik över huvudtaget.

Fick även nytt mail från transport bolaget att "min" häst väntar på att jag ska betala transporten så den kan få komma till mig. Detta trots att jag har mailat att jag inte har bekräftat något köp öht.

Dessutom hävdar säljaren nu att han och hans fru (som ju var död) har gjort av med alla sina pengar på att skriva över hästen till mig. Så jag skrev tillbaks att jag sagt att jag inte godkänt något köp och därför kan de inte säga att hästen är min. Dessutom har de döpt om mig till en mans namn och jag har aldrig uppgivit något personnummer så.

Funderar på hur hästen kan vara min när jag inte skrivit på några papper. Då kan man ju bara skriva över hästar hip som happ på folk och köra dit dem när man tröttnat.

Jag kanske bara helt enkelt ska strunta i att svara på mailen.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Nu finns de visst i Kamerun. Jaja vad ska man säga?
 
Sv: Är detta ett skämt?

Det kunde ju varit ännu värre. Tänk om det stått ett litet fuxföl utanför ytterdörren!


Sluta svara på mailen och blocka adressen =)
 
Sv: Är detta ett skämt?

Kamerun! :rofl::rofl::rofl:

Ja ja, det är ju kristallklart vad det är för skojare du har att göra med. Kan du inte lägga ut en varning på annonssajten du hittade hästen på? För någon måste de ju ha klarat av att lura eftersom de så ihärdigt fortsätter.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Kamerun! :rofl::rofl::rofl:

Ja ja, det är ju kristallklart vad det är för skojare du har att göra med. Kan du inte lägga ut en varning på annonssajten du hittade hästen på? För någon måste de ju ha klarat av att lura eftersom de så ihärdigt fortsätter.

Jo jag funderar på att göra det faktiskt.
 
Sv: Är detta ett skämt?

Dessutom hävdar säljaren nu att han och hans fru (som ju var död) har gjort av med alla sina pengar på att skriva över hästen till mig.

Det vore intressant att veta hur han gjorde för att få tillbaka sin fru från de döda. Finns nog ganska många som skulle vilja ha den förmågan :bow:
 
Sv: Är detta ett skämt?

Det vore intressant att veta hur han gjorde för att få tillbaka sin fru från de döda. Finns nog ganska många som skulle vilja ha den förmågan :bow:

Ja tänk om man kunde det. Då skulle jag nyttja det på en gång. :D
 
Sv: Är detta ett skämt?

Kamerun! :rofl::rofl::rofl:

Ja ja, det är ju kristallklart vad det är för skojare du har att göra med. Kan du inte lägga ut en varning på annonssajten du hittade hästen på? För någon måste de ju ha klarat av att lura eftersom de så ihärdigt fortsätter.

Annonserna är borttagna vad jag kan se
 
Sv: Är detta ett skämt?

Inte nog med att han väckt sin fru från det döda. Hästen har hunnit med ett könsbyte nu också. :eek:
 
Sv: Är detta ett skämt?

Det vore nog inte så dumt att ringa polisen i detta läge för att få tips om hur du ska komma ur detta på bästa sätt utan att sylta in dig mer. Som läget är nu så verkar ju varje kontakt du tar för att ta dig ur detta leda till nya förvecklingar :crazy:

Åter igen lycka till. Du verkar behöva det.


Mvh Voff
 
Sv: Är detta ett skämt?

Bara de inte är borttagna pga hästen är såld. Till dig!
 

Liknande trådar

Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 190
Senast: Draumsyn
·
Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 280
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp