Bukefalos 28 år!

Är ett sto bra som första häst??

Det finns de som är besvärliga vid brunsten men långt ifrån alla. Min blir lite mer flockbunden men det är allt.

Jag tycker att ston är större personligheter än valacker rent generellt och föredrar ston, de kan vara lite knepigare att få till samarbete men NÄR de jobbar... Då är de svårslagna :)

Jag ångrar inte mitt val att köpa mitt ponnysto.
 
Mitt sto var jättesnällt. Däremot tog det lägre tid att knyta de där speciella banden med henne än det gjort med min nuvbarande valack. fast samtidigt, när CanCan och jag väl hade känslor för varann så var dem ENORMA! :love: Mycket mer än min valack som blir lika glad oavsett vem som kommer in i stallet. Men han är söt han med. :banana:
 
Kyra sa en gång att en hingst får man be om saker, en vallak säger man till och ett sto får man diskutera med och kompromissa med! Detta tycker jag kan stämma rätt bra faktiskt.
 
Det citatet var nyligen uppe på "Barock".
Vad som kan vara viktigt är att veta hur man själv är och hur olika hästar uppfattar en, lika viktigt som att rangordna hästens sätt att "fungera" och "ifrågasätta" efter kön. Personligheten påverkar också individen.

Jag har ett sto som är som en hingst och en valack som är som ett sto och ett sto som är som en valack, enligt Kyras citat. ;)
 
Olika från individ till individ.

Jag har ett c-ponny sto som jag haft sedan hon var fem och jag var tretton. Nu är hon 10 och jag är snart 18. Hon är det absolut snällaste och lugnaste häst du kan tänka dig! Finns inte en gnutta ont i henne om du så letade resten av ditt liv typ.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 203
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 577
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp