Bukefalos 28 år!

är fortfarande rädd

annie_cool

Trådstartare
Hej för ungefär två år sedan så var jag med om ett våldtäkt eller påbörjat på en jAg hade tur att fly undan. men ändå rädd för att se honom då han är ofta ut och cyklar och är på andra ställen. Är rädd för att han ska det igen vet att han inte kan komma in men även om han gör det vad ska jag göra?
 
Hej för ungefär två år sedan så var jag med om ett våldtäkt eller påbörjat på en jAg hade tur att fly undan. men ändå rädd för att se honom då han är ofta ut och cyklar och är på andra ställen. Är rädd för att han ska det igen vet att han inte kan komma in men även om han gör det vad ska jag göra?

Det låter som om du behöver hjälp att komma över det som hänt. Den hjälpen kan du få via vården. Ett annat sätt, som antingen kan fungera enskilt eller i kombination med annan terapi, är yoga. Då tänker jag främst på medicinsk yoga. Du kan också utöver detta börja ta lektioner i karate/självförsvar, men detta ser jag som ett komplement till annan behandling.
 
Har du polisanmält händelsen? Gör det annars. Sen kan du få hjälp inom vården, kontakta din vårdcentral, förklara läget och låt dem slussa dig rätt. Du kommer antagligen få gå till läkare först som sedan remitterar dig till psykolog. Det ingår då i högkostnadskyddet och kostar som ett vanligt läkarbesök. Kanske är det bra att kontakta brottsofferjouren också för stöd och hjälp.
 
Hej för ungefär två år sedan så var jag med om ett våldtäkt eller påbörjat på en jAg hade tur att fly undan. men ändå rädd för att se honom då han är ofta ut och cyklar och är på andra ställen. Är rädd för att han ska det igen vet att han inte kan komma in men även om han gör det vad ska jag göra?
Prata med någon om alla funderingar, tankar, känslor och rädslor du bär på vännen! Så här kan du ju inte ha det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 788
Senast: fio
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 664
Senast: lindaf
·
Samhälle Jag blev utsatt för en våldtäkt för två år sedan, anmälde det inte efteråt då jag mådde för dåligt. Men nu har jag bearbetat det mycket...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: DenDär
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 311
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp