Bukefalos 28 år!

Är huvudet dumt får kroppen lida...

J

jordgubba

Vet inte riktigt om jag lagt den här tråden rätt, moderator kanske kan vara snäll och flytta den annars?

Jag vill bara berätta och göra andra uppmärksamma på det otroligt korkade misstag jag gjorde idag. Jag skulle lasta min häst och han gick villigt in i transporten, för att sedan backa ut. Detta upprepades några gånger och jag fick nog. Jag kom på den briljanta idén att linda linan runt bommen, då skulle jag få lite mer kraft att sätta emot. Tänkte att om han känner lite tryck kanske han stannar och går framåt. Eftergift=belöning. Dessutom OM han skulle få panik kunde jag ge efter i linan. Det var bara det att linan trasslade till sig lite och jag råkade trassla in bägge tummarna... Den här gången kastar sig hästen ut och mina stackars tummar sitter fast mellan bommen fram och linan :crazy: Linan gav efter så mycket att hästen kunde backa ner på marken. Men han fortsatte dra bakåt och ju mer han drog dessto hårdare spänndes linan runt mina tummar. När jag trodde att tummarna skulla gå av lättade äntligen hästen och gick framåt. Jag kunde lirka loss tummarna och höll ärligt talat på att svimma av smärta.

Tur i oturen hade jag handskar på mig, utan dem hade det blivit härliga köttsår :crazy: Nu har svullnaden lagts sig lite och jag kan böja tummarna lite. Så det verkar inte vara någon större fara.

Vad vill jag ha sagt? Gör inte idiotiska misstag, tänk efter före och håll ordning på grejorna. Å använd handskar vid hantering av häst och lina. :)

/Jordgubba-som inte kunnat jobba och inte kunnat använda tummarna
 
Sv: Är huvudet dumt får kroppen lida...

Var glad att du fick behålla dem, vet en som miste ena tummen vid lastning för att h*n fastnade i linan.
 
Sv: Är huvudet dumt får kroppen lida...

men vilken ängla vakt du hadde
det kunde ju gått illa
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag lasttränande med min häst med longerlina och tyckte jag var noggrann att se till så jag inte höll någon "ring" så att longerlinan...
Svar
9
· Visningar
1 061
Senast: Cornelia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 475
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
6 813
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp