Bukefalos 28 år!

Är jag placerad på fel ställe? Känner ni ibland också såhär?

Charmy

Trådstartare
Är jag placerad på fel ställe?
Känner ni ibland också såhär?

Jag är trött på storstadslivet. Ekorrhjulet. Stress. Trötthet. Prestation.
Jag är trött på att sitta hela dagarna inne och jobba åt någon annan. Vara hemma runt 17-18 på eftermiddagen slänga i sig någon middag och sen är klockan för sent för att egentligen hitta på något eller så är man för trött.
Jag är väldigt ny på detta med heltids kontorsjobb och fattar inte, är det såhär alla människor har det? Lever de resten av sina liv för att göra detta?
Okej det är otroligt goa och roliga kollegor, jätteskoj att träffa dom varje dag, och även alla nya utmaningar! Men ändå.. i längden?

Jag har bott på landet tidigare. Med hästarna hemma, eget stall m.m. Detta var ett helt annat liv! Känner att jag mår bättre ute på landet, känner mig mer fri! Slappnar av mer, inte stressad hela tiden över hur jag ser ut, kläder, träning m.m. Jag kan mer vara sig själv som den man är.

Vet inte om det bara är en fas jag går igenom.. men jag längtar verkligen tillbaka ut på landet! Men då vill jag ju heller inte jobba på ett kontor inne i stan. Då vill jag jobba mede något i närheten och helst inte heltid. Absolut helst ha någon egen verksamhet/företag! Så att man får in pengar och kan försörja sig.

Är det fler som känner som jag!? Jag är just nu singel. Var med min förra kille/sambo som jag bodde på gård i några år. Är idag snart 24 år. Ser säkert ut som en typiskt stadstjej. Snygg enligt en del, gillar smink, fixad, och kläder m.m. Men känner mig inte som en…!

Vill ju inte göra allt detta och flytta ut såhär själv.. hade helst velat göra det med en käresta men har ju tyvärr ingen. Hade också varit kul om man kanske var ett par stycken vänner som drev något ihop! (om det finns tex flera bostadshus eller liknande).
Finns det fler som känner som jag!? Skulle vara jättekul att prata lite, och kanske bolla lite ideér! Jag har väldigt mycket erfarenhet av både hästar och hundar! Har hållit på hela livet med både och samt alltid haft egna och jobbat med det tidigare. Har nu en avelshanne, som går i avel så planerar att skaffa en ny tik nu också så man kanske kan ha hundkennel : ) sen finns det ju fler möjligheter vad man skulle kunna ha, det finns alltid möjligheter på en gård, det som är så roligt! Både med någon form av hästverksamhet eller liknande. Jag har även stor erfarenhet av företag på nätet, och via dator kan man ju jobba hemma, var man vill när man vill.
 
Jag kan känna igen mig i det du skriver. Har också heltidsjobb i stad men längtar ut på landet.
Min plan är att jag i höst ska flytta ut
Till ett område som är lantligare än vad jag har nu, fortfarande lägenhet men lugnare. Helst skulle jag vilja ha ett eget företag. Jobbar på det parallellt och om ca ett år hoppas jag ha kommit igång med mitt företag inom musikbranschen. Det är dock inget jag räknar med att försörja mig på utan kommer ha kvar mitt vanliga jobb. Men hoppas kunna gå ned i tid.
Men drömmen är att bo på hästgård och ha eget företag. Dock vet jag att den drömmen inte bara är rosaskimrande utan också väldigt tuff.
 
Är det inte en vanesak mycket det där med att komma hem på eftermiddagen? Jag vet när jag gick i skolan längre bort och var hemma vid 18-18.30 och sedan började i en annan skola och var hemma kl 17, jösses vad tidigt jag tyckte jag var hemma då. Tyckte att nu har jag ju hela dagen kvar.

Nu däremot när jag börjar tidigt, slutar tidigt, alltså runt kl 12-13 och har vant mig vid det så tycker jag att dagen är slut om jag någon gång kommer hem vid kl 15 liksom.

Näe, jag tror det är en vanesak mycket.

Jag önskar dock att jag egentligen bodde lite längre ut på landet, är fruktansvärt trött på all trafik och allt oväsen hela tiden. Samtidigt så gillar jag ju stan också, antagligen skulle jag ångra mig lite om jag flyttade ut på landet.
 
Du verkar ju associera "landet" med att du inte jobbar heltid. Om "landet" för dig står för alla bra saker med att inte jobba heltid, medan staden står för alla negativa saker med att jobba heltid, så är det ju inte så konstigt om du längtar bort. För mig låter det som att du behöver reda ut det där litegrann.
 
Jag ser det tvärtom, bor i min lägenhet jobbar enbart 40 timmar i veckan och har då massor med tid att spendera på annat! Typ kvalitetstid med hästen och roliga aktiviteter.

För mig vore det mardröm att ha en gård på landet och hästarna hemma, skulle behöva spendera massor med tid på trisst underhåll av gård och släppa ut/in hästar samt svårt att åka bort.

Nu har jag så oändligt mycket mera frihet!
 
Jag bor på landet i Skåne, ett stenkast från havet i en sekelgammal gård, men längtar till Lapplands vildmarker och äventyr.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 117
Senast: Whoever
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 497
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 599
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
22
· Visningar
1 643
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp