Bukefalos 28 år!

Är jag självisk?

Sv: Är jag självisk?

Börja med att fråga mannen vad han tycker.
Kanske skulle han bli glad - vem vet?
Och då så är det ju så mycket enklare.
 
Sv: Är jag självisk?

Det är märkligt att alla verkar förutsätta att mannen inte skulle viljan ha barnet.
Tänk om det är tvärt om?
Att han blir jätteglad.

Man kan ju i alla fall börja med att fråga.
 
Sv: Är jag självisk?

TS skriver att det var oskyddat. Hur skulle han inte kunna märka att de inte hade en kondom på? Om han sov eller var berusad till medvetslöst tillstånd var det våldtäkt, inte sex.

Det har väl hänt förr att ena parten tror/tar för givet att den andra äter p-piller. Sedan är det självklart upp till båda parter att se till att de är skyddade om inte meningen är att få barn.

Ang. ts problem så tror jag att en bra början är att tala med den presumtive fadern. Det går inte att ge generella råd då vi alla är olika men jag håller nog annars med Cirkus i frågan.
Personligen hade jag inte skaffat barn på de premisserna.
 
Sv: Är jag självisk?

Jag håller med de som säger att du måste prata med mannen du hade sex med för att reda ut situationen. Däremot tror jag inte att den resan kommer att vara helt lätt heller. Vem vet hur han reagerar? Han kanske blir jätteglad, men han kanske blir jättearg också och försöker göra livet så surt som möjligt för dig. Han vill säkerligen göra ett faderskapstest osv innan han tar på sig något ansvar alls, och det måste man har förståelse för.

Sen, och detta är jätteviktigt. Har du inte varit på klinik för att testa dig för alla könssjukdomar så är det dags att du går nu. Det är inte många människor som blir bra föräldrar när de är HIV-positiva. Och det är ännu färre som blir föräldrar ifall de haft klamydia, syfilis eller gonorre en längre tid. Iväg med dig till en mottagning och kolla allting!

Det värsta som kan hända är inte att du får barn och blir gravid av ett oskyddat samlag. Det värsta är om du får hepatit-c som sakta men säkert äter upp dig innifrån, eller får klamydia som du inte känner av, vilket resulterar i att du inte heller får behandling utan blir steril. Iväg till en klink och testa dig!

*risk för att låta som en moralkärring*
 
Sv: Är jag självisk?

Jag håller med de som säger att du måste prata med mannen du hade sex med för att reda ut situationen. Däremot tror jag inte att den resan kommer att vara helt lätt heller. Vem vet hur han reagerar? Han kanske blir jätteglad, men han kanske blir jättearg också och försöker göra livet så surt som möjligt för dig. Han vill säkerligen göra ett faderskapstest osv innan han tar på sig något ansvar alls, och det måste man har förståelse för.

Sen, och detta är jätteviktigt. Har du inte varit på klinik för att testa dig för alla könssjukdomar så är det dags att du går nu. Det är inte många människor som blir bra föräldrar när de är HIV-positiva. Och det är ännu färre som blir föräldrar ifall de haft klamydia, syfilis eller gonorre en längre tid. Iväg med dig till en mottagning och kolla allting!

Det värsta som kan hända är inte att du får barn och blir gravid av ett oskyddat samlag. Det värsta är om du får hepatit-c som sakta men säkert äter upp dig innifrån, eller får klamydia som du inte känner av, vilket resulterar i att du inte heller får behandling utan blir steril. Iväg till en klink och testa dig!

*risk för att låta som en moralkärring*

Hepatit-c är det väldigt låg risk att hon får, även om han råkar ha det. Men helt klart är det bra att testa sig! Särskilt mot alla könsjukdomar.

Håller också med om att hon borde prata med mannen, eftersom de är två om det.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 596
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp