Bukefalos 28 år!

Är ni alltid motiverade?

honungsblomma

Trådstartare
Är ni andra bukare alltid motiverade?
Har någon av er ibland känt, under en längre period, att det är svårt att finna "meningen" med det ni gör dagtid?

Jag känner mig ofta trött, blir lamslagen och finner inte motivationen att ta tag i det jag egentligen vet att jag måste göra. Jag pluggar och kommer snart ha en superbra utbildning - men undrar ändå ofta vad det ska tjäna till. Vad jag vill. Vad är mitt kall? Det är liksom svårt att vara nöjd, och se vad jag redan åstadkommit. Och det finns så mycket krav som man dels själv ställer på sig men också som omgivningen sätter upp. kroppsligt, ekonomiskt, socialt (irl och online) osv. Man ska ha kul och leva i nuet samtidigt som man ska sträva framåt och ha drömmar och mål. Det känns som om jag har tappat bort mig själv. O_o

Är vi många som känner så? Har någon bra tips på hur man kan bryta den nedåtgående trenden?
 
Sv: Är ni alltid motiverade?

Sådär känner jag i princip varje dag :( (Att jag är sjukskriven och "inget" kan göra gör inte saken bättre) Det enda jag försöker göra är att lära utav min hund och leva i nuet. Det som har hänt har hänt och är historia. Det som händer imorgon fixar jag då för idag är idag och det är vad jag gör nu som räknas typ.
 
Sv: Är ni alltid motiverade?

Jag har aldrig varit särskilt motiverad till någonting under hela mitt liv. Gör det jag måste men inte mer i stort sett.
 
Sv: Är ni alltid motiverade?

Jag har i princip aldrig motivation till någonting, men har en hund som kräver att jag tar mig upp på morgonen och håller igång under dagen, vilket nog är vad som räddar mig också.